Jag vet inte riktigt hur Happy skulle vara mer inkluderande. Visst, ibland snedtänder sura gubb-gänget i någon tråd startad av någon ny på forumet, och är allmänt dryga, men oftast tycker jag det ges god hjälp. Om man av nicket kan utläsa att frågeställaren är kvinna är det väl snarast väldigt, för att inte säga extremt, hjälpsamt. Det är kanske på sitt sätt jobbigt, vad vet jag.
Ovanstående gäller "frågetrådar" som väl ändå utgör huvuddelen på Happy, i vart fall i antal trådar, dock inte i antal inlägg. Och då kommer vi osökt in på "skittrådarna". Dom kan skrämma iväg dom flesta, och gör så, men inte specifikt kvinnor. Vad jag sett så är det rätt liten del av Happy som deltar i skittrådarna, och en ännu mindre del som tjatar sönder dom och skrämmer iväg dom lite seriösare som ändå skriver några bra inlägg i dessa trådar.
Att det skulle vara androgynt eller vara ett "machospråk" på Happy som TS påstår har jag väldigt svårt att se. Min gissning är att det snarare är en reaktion på allmänt mothugg av diverse lite märkliga inlägg, och det i skittrådarna. För på vilket sätt kan man svara androgynt eller med machospråk i frågetrådarna, eller bygg/rr-trådarna? Som ändå är basen på Happy.