Dewil´s fixie-projekt

Dewil´s fixie-projekt
carlcapone skrev:
-------------------------------------------------------
> Mäkta imponerad av ditt bygge, ja, riktigt
> avundsjuk faktiskt...
>
> Tyckte att jag var seriös som byggde eget
> lackeringsrum i garaget men du vinner ju flera
> gånger om..
>
> Grattis till ett vackert bygge iallafall!
>
> /C

Tack Capone! Får snoka upp ditt bygge om du har någon tråd om det. Är rätt nöjd själv men det tråkiga med sprayburkslack är att det är ganska ömtåligt har jag märkt. Håller redan på att vara otrogen io tankarna med en kines-svetsad titanfixie... men det får dröjja lite nu. Bort med de tankarna!

Här kommer bilder på nya styret och Salsa styrstammen. Hope-pluggarna gör det hela lite mer nice än de i plast som följer med.

040.JPG ht=544

Hope gör fina grejjer
042.JPG ht=544

Dewil´s fixie-projekt
whoshares skrev:
> Riktigt riktigt grymt bygge! En fråga bara,
> varför tog du inte bort växelörat innan du
> lackade om?

Tack!
Jag ville inte ta bort möjligheten att köra växlat igen. men såhär med facit i hand skulle jag gjort det eftersom det e kul som fan att köra fixed. Men men, den stör mig inte så jätte-mycket och den dagen jag stör mig e det bara att dremla bort o pensla på lite färg.

Dewil´s fixie-projekt
petal5 skrev:
> Tjena Dewil. Sadelstången är 27,2 mm. Tyvärr...
> Lycka till med att fixa en liknande, tror oxå den
> skulle passa bra på hojen.

Tack för att du mätte! Får bli till att eloxera den befintliga, men synd eftersom kolfiber e så coolt!

Dewil´s fixie-projekt
crallan skrev:
> Helbild för gudsskull!!
> Jag vill ju se hela hojjen!

Helbilder i fin miljö kommer när vädret tillåter;)

Dagens jobb. Tyckte headbadgen var lite otydlig så jag klippte lite i ett "klistermärke" av kolfiber. (fick den av Marcus på cykelcity, till för att skydda ramen mot kabel-skav). Blev ganska nice tycker jag!
DSCF0537.JPG ht=544

Dewil´s fixie-projekt
Jazz skrev:
> Men Dewil då! Du vet väl att man absolut inte
> får sätta kolbiberprylar på en retrostålram!!
> :D

Joooo dcet e ju det som e coolt! En gammal ram, ny-sminkad med nya moderna komponenter. Hade det inte vart så udda storlek på sadelstolpen (26,2mm) hade det var en sån i kolfiber med! Nu saknas bara lite titan!

Dewil´s fixie-projekt
Almis: Bara o köp en gammal hoj och sen komma med den till mig inklusive en stor bunt med sedlar så e inget omöjligt!;)

Korgar eller inte korgar det e frågan... gillar att sitta fast ordentligt och är kanske inte lika trendkänslig som andra så SPD it is! :p.. dessutom gillar jag blandningen av nytt o gammalt!

Dewil´s fixie-projekt
Här kommer lite prylar som e till salu (länk till anonsen står nedan)

Hjul-par 5delat, tub, nytt bakdäck
DSCF0555.JPG ht=544

Bakhjul kanttråd 5 delat
DSCF0559.JPG ht=544

Styre & Styrstam
DSCF0543.JPG ht=544

Växelgrupp Huret (suntour bakväxel)
DSCF0546.JPG ht=544

Quill adapter (om man vill ha vanlig styrstam)
DSCF0553.JPG ht=544

Skinnsadel
DSCF0545.JPG ht=544

Sadelstolpe ritchey svart 27,2, silver 26,2, pedaler (fransk gänga)
DSCF0551.JPG ht=544

Dewil´s fixie-projekt
Hallå Dester!
Sjuuukt snygg cykel du byggt ihop. Men vänta bara tills jag berättar för pappa dosef att du fixar syrabad i hans kök ;)... Jag och jorge funderar på att hälsa på honom...
Ta det vakert med cyklandet så ses vi kanske på stadens gator. Ska bara bygga ihop min fulfixie först...
//
Adam

Dewil´s fixie-projekt
Snackade med Edstraco idag och nu är en titanbult med bricka och låsmutter påväg på posten.. det är de små detaljerna. Väldigt trevliga och tillmötesgående var de!

Dewil´s fixie-projekt
Fick hem två påsar med titan idag! ungefär halva vikten mot stålbultarna som sitter på cykeln. Nu var det ju inte främst pga viktbesparingar det blev titan utan mest för sakens skull!=)

Tyvärr var de långa bultarna till vevarmarna inte jängade hela vägen så jag ska se om det funkar att gänga dem själv, titan e hårt vilket jag fick bevis för när jag skulle kapa en bult med dremeln och fick stå 10 minuter i en en dusch av gnistor innan den var av. Stgålbult hade kanske tagit 3 min.

Titta va fint!=)
DSCF0623.JPG ht=544

Dewil´s fixie-projekt
Så! Då var allt klart. Nu känner jag inte att jag behöver göra något mer på hojen. Det senaste är titanbultarna och att jag fått sadelstolpe samt vevar svarteloxerade. Här kommer de bilderna och tack till alla som skrivit kommentarer!

Titanbultar!
DSCF0635.JPG ht=480

Helbilder från någonstans i majorna :)
DSCF0636.JPG ht=544

DSCF0639.JPG ht=544

DSCF0640.JPG ht=725

Dewil´s fixie-projekt
Asså herregud... Jag är så grymt avundsjuk, vill oxå ha en sån där ......

Och tack för de fina bilderna och uppföljningen av ditt bygge, riktigt kul läsning :)

Dewil´s fixie-projekt
Pga kassa knän (och ett stundande xc/am köp) ligger nu pärlan till salu under annonser. SNYFT!
Skulle intresset vara lågt är plan B att montera frambroms så man inte behöver belasta knäna med "negativt tramp".
E ni intressserade e det bara att PM:a eller ringa

Dewil´s fixie-projekt
Rhino skrev:
> Tråkigt att höra om knäna. Jag skulle satt
> bromsar på med styrändesreglage och gjort en
> skön SS av den.

Ja det är alternativet. fick faktiskt lite klump i magen när annonsen las ut:P. Får se hur gensvaret blir. Ska lägga ut annons på min freeridehoj o sen min titan-båge men de har man ju inget känslomässigt band till på samma sätt! Fixin har jag ju pillat med mer än på tjejen under semestern (ja hon blev svartsjuk)

Dewil´s fixie-projekt
mytomspunnen skrev:
> Äh, på en frambroms och/eller en lättare
> utväxling och sluta lipa!

Word! Mytis!

Dewil´s fixie-projekt
haha... jo jag vet att lösningen finns, men jag vill ju ha en dyr kolfiberfullgungare med!:P tror jag kommer få ont i mer än mina knän om jag köper fler cyklar utan att göra mig av med någon av de jag har. Även känt som sambo-fenomenet. :S

Dewil´s fixie-projekt
Såg denna tråd först nu när annonsen ligger ute, så här kommer två sena tummar upp för jobbet du lagt ner! En av de stiligaste hojar jag sett! :) Förstår att det är jobbigt att sälja...
Var hittar mån såna där styrändspluppar förresten?
Mvh,
Andreas

Dewil´s fixie-projekt
De köpte jag på cykelcity men borde inte va svåra o hitta eftersom det e HOPE. Tack förresten!=)

AndreasVH skrev:
> Såg denna tråd först nu när annonsen ligger
> ute, så här kommer två sena tummar upp för
> jobbet du lagt ner! En av de stiligaste hojar jag
> sett! :) Förstår att det är jobbigt att
> sälja...
> Var hittar mån såna där styrändspluppar
> förresten?
> Mvh,
> Andreas

Tillbaka