DH fälg

DH fälg
Tjena!
Sugen på nya DH-hjul men vet inte vad jag ska välja för fälg? Är inne på dt swiss fr570 eller ex471 fälg.
Någon som har erfarenhet? Jag vill ha en relativt lätt fälg men som samtidigt håller.

Hjulen ska tävlas med såväl i Sverige och Norge som övriga Europa.

Andra förslag är också välkomna.

Tack på förhand.
 
DH fälg
Du skrev inget om önskat pris, så för dina kriterier, hållbara & lätta, så skriver jag Enve M90/10.
Om prislappen blir för saftig så tycker jag Hope DH var bra.

Med vänlig hälsning
Simon
 
DH fälg
Jag gillar FR570, tycker det är en mycket bra fälg. Jag har en bak på min HT och jag satte ganska omgående en ganska ordentlig buckla i fälgen, men den har hållit sig rak och rund trots detta. Det är en mycket bra egenskap hos en DH-fälg.
 
DH fälg
Har kört EX471 under två säsonger, en bra fälg vikt/hållbarhetsmässigt.

De är åt det lätta hållet och jag bytte totalt 3 stycken (bak) under två säsonger vilket är acceptabelt för vikten.

Bular mer än den spricker, lämplig som tubelessfälg på mildare banor, bucklar man den tunna kanten mycket tappar den dock snabbt tätheten så det är slang som gäller när det är stenigt.
 
Tillbaka
Topp