DH World Champs, Lenzerheide

Rachel Atherton definitivt med Seagrave som tvåa

Gwin var långsam som fan sist, så tror inte han har med toppen att göra tyvärr. Danny Hart hade varit asball och han har ju varit med hela säsongen utan att få till den där sista fullträffen, samma med Luca Shaw som kört bort sig när det gällt.
Pierron eller Bruni annars.

happymtb.fr sa:
Kommer svenska folket heja på fransmännen nu när ingen svensk elit men är kvalificerad? :)

Fransoserna klarar sig säkert fint utan svenska hejarop ;-)
Ser fram emot en underhållande tillställning med fullt ladd.

Tror inte att det är Gwins år i år heller med tanke på senaste tiden frånvaro pga tumskadan...
I övrigt har jag noll spekulationer att komma med ang prispallarna.

Tycker det skulle vara kul med fortsättning på tronskiftet som skett i år. Pierron, Vergier, Shaw (om han inte överladdar). Bruni, Brosnan och Hart har ju varit med lite längre i toppen, men är ju unga ff. Minaar och Gwin har ju varit borta mycket i år och jag tror de kommer ha svårt att ta sig tillbaka till den absoluta toppen igen faktiskt på grund av ålder och den snabba utvecklingen som sporten gjort iom 29ers etc

RicoShredderKowalski sa:
Tror ni vinnarna vinner med 29 eller små hjul? Hur stora tidsskillnader tror ni vi kommer se mellan hjulstorlekarna?

Alltså det är ju igentligen bara översta stenkistan (från helvetet) och något rotigt parti som igentligen gynnar 29”arna på den här banan.
För inte tjänar toppåkarna något på storahjul i i dom många switchbacks’n?
TROR banan passar Bruni och Hart (av någon anledning jag inte själv förstår), som är duktiga på just switchbacks. Men IOM att det borde generera mycket centrifugalkrafter i dessa switchbacks så bör ju rimligtvis Minnaar gynnas (eftersom han är stor=tung=mer energi som kan slungas runt o generera fart), men det känns ju inte som är ”up to speed” ännu efter skadan...

Skulle jag satsat pengar på en vinnare så skulle dom hamnat på Bruni och Ratchel.

Tippar Brittisk guld o silver på damsidan (Atherton o Seagrave) samt en Brittisk herre på pallen (Danny Hart).

Synd bara at Rachels brorsa inte var uttagen på herrsidan, då hans form är äntligen på väg uppåt.

En grym bana men jag tycker den är för flowig för att vara en WC bana. Det är för lite Schladming, det ska vara rötter o stenar som avlöper varandra som åkarna får försöka sprätta upp berms emot.

Vore kul om blenkinsop kom igen.

1. Martin Maes (han kvalade väl in på en fjärdeplats trots chainless...)
2. Amaury Pierron
3. Luca Shaw

Jag måste vara lite alternativ så jag sätter Shaw först. Det vore också helt orimmligt att säta honom något annat än först om han ska vara på pallen. Den pojken går för vinst eller ligga varje gång.

1) Shaw
2) Pierron
3) Glassgubben

Damerna

1) Rachel
2) Överklassflickan
3) Hannah

jofahjalm sa:
Jag måste vara lite alternativ så jag sätter Shaw först. Det vore också helt orimmligt att säta honom något annat än först om han ska vara på pallen. Den pojken går för vinst eller ligga varje gång.

Jag tänker som du, det känns som att Shaw förr eller senare får till det och då blir det en rejäl vinst, lite som när Brunis resp Harts första vinster kom på VM..

Shaw eller Maes vore riktigt kul! Och alla gillar väl en comeback, Minnaar kan banan bra och vill nog få med sig ett bra resultat.

Jag tippar
1 Shaw
2 Maes
3 Minnaar

jofahjalm sa:
Sorry, inte hängt tillräckligt i referenserna för att fånga upp Glassgubben, vem?
Plush sa:
Henrik83 sa:
Dam;

Fantastiskt ointressant.

Rätt onödig kommentar faktiskt!
Du får gärna tycka det men behåll det för dig själv.
Damer är precis lika viktiga som herrarna.
Jämställdhet ftw.

+1, tråkig och onödig attityd.

Damernas race är dessutom mer öppet och spännande än på många år. Jag tippar
1 Seagrave
2 Nicole
3 Atherton

Ja vad fan säger man?
9,9 sekunder skojar man inte bort så lätt! Visste ju att Rakel är oslagbar när allt stämmer för henne men hoppades på att Seagrave skulle få till det tillräckligt bra.

Edit: Fyllstyrning....

Senast redigerad av en moderator:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp