DHL - vad skall man göra för att få sitt paket?????

örgelgörgel skrev:
-------------------------------------------------------
> Alla logistikföretag utom DHL verkar ha något
> som kallas för en MOBILTELEFON med sig så att de
> kan ringa t.ex. om de inte har portkoden eller
> annan oväntad händelse typ att man inte är
> hemma på dagen. Samtliga firmor jag varit i
> kontakt med TNT, UPS och Smådelsfrakt och nån
> mer jag glömt har klarat av att
> 1: Konstatera avvikelse från deras leverans t.ex
> ingen portkod eller ingen hemma.
> 2: Tagit fram sin telefon
> 3: Ringt kunden
> 4: Problem löst 9 gånger av 10
>
> DHL verkar inte klara av dessa enkla punkter och
> samtliga gånger har jag svinarg fått hämta
> skiten i Västberga..

CRC delade en gång upp en beställning i tre paket, varav första utkörare ringde mig för att stämma av om jag var hemma. Men paket nummer två, då ringer chauffören mig på kvällen och meddelar att han har inte lyckats få tag på mig. Jag frågade honom varför han lämnade en lapp, men inte försökte ringa mig innan han försökte lämna paketet och var det inte lite sent att ringa nu?

Då sa han en sak som var intressant och som sedan chaufför nummer tre också sa. Paket som kommer från utlandet, så ska de inte ringa enligt rutin. De ringer bara om paketet är skickat från Sverige. Så inrikes så ringer de innan, men utrikespaket så lämnar de en lapp. O_o

Det finns olika slags paketlösningar även från utlandet. Detta du pratar om är det billigaste alternativet, dvs CRC/merin/whatever köper inte tjänsten "avisering".
Skulle man däremot köpa "aviseringstillägget" innebär det att paketet kommer att stanna upp minst en dag på terminalen innan kontakt är etablerad med slutkunden. Vilket även det är upphov till trådstarter på happy.

>
> Då sa han en sak som var intressant och som sedan
> chaufför nummer tre också sa. Paket som kommer
> från utlandet, så ska de inte ringa enligt
> rutin. De ringer bara om paketet är skickat från
> Sverige. Så inrikes så ringer de innan, men
> utrikespaket så lämnar de en lapp. O_o

fredrikw skrev:
> Borde inte gnällordningen vara
> 1. CRC (som ju är de som har bestämt
> fraktsättet)
> 2. DHL (de som utför tjänsten)
> 3. Happy (där vi hetsar upp oss över ALLT)
>
> Det tenderar att ofta bli omvänd ordning, där
> CRC som ju är de som på riktigt sitter på
> makten att förändra nog sällan hör ett ljud om
> detta.

check, check och ...check?

CRC har dessutom fått höra det hela flera ggr. Bästa responsen hittills har varit att info skall skickas vidare till någon högre befattning.
De får för övrigt info om min missnöjdhet när lager/plock-personalen misslyckas med att packa rätt.
DHL känns inte så mottagliga för konstruktiv kritik.
Här på Happy försöker jag gnälla så lite som möjligt, oavsett ämne. Det finns så många andra som gör det bättre ;-)

DHL = Drop it, Hit it, Lose it

UPS = Useless Parcel Service

Fedex = Federal Excess

Posten kommer från helvetet.

Schenker spelar i en helt egen liga (sämre än de sämsta av de sämsta i sämsta ligan).

Men annars är allt bra.

/Fedde (äkta happyit = gnällgubbe och 40+)

jag som så många andra är också helt missnöjd med DHL, och nu pallar jag ite mer jag slutar beställa från CRC.

3 av 3 gånger har det varit ett helvete att få hem grejerna när de väl kommit till sverige, jag beställde en cykel från England, tog fyra dagar att få den nerifrån hamnen 5 kilometer hem till mig, och när den väl kom så hade de fått anlita ett expressbud från NLX istället, sen var cykelns framgaffel böjd, men det vet jag inte om det var DHL som hade fuckat upp.

Nu igår skulle jag få hem ett paket från CRC, man sitter här glad och väntar, men ändå får jag för mig att ringa dem och verkligen stämma av, då har idoterna varit här och vänt, sen dyker det upp i statusen på DHL's hemsida " mottagare avvisar leverans" och jag har inte pratat med en jävel, jag har bara suttit på röven och trott att jag skulle få mitt paket, så idag fick jag cykla ner och hämta det själv, var bland annat bromsar till cykeln jag beställt så det tog sin tid då jag inte kunde cykla särskilt fort.

Sen en annan gång så skulle jag få två paket i samma sändning, men det ena var jag tvungen att hämta själv, medans det andra kunde levereras.
Aldrig mer att jag utsätter mitt arma psyke för DHL igen.

Är det fler som har problem med samtal som bryts då man pratar med dem? Speciellt i Malmö? Tror nästan de lägger på i örat på en men vet inte säkert.

Jag undrar hur det kommer sig att vissa verkar ständigt ha problem med alla fraktbolag, medan andra samtidigt sällan eller aldrig har haft några problem med samma uppsättning fraktbolag. Är det drastiskt skilda förväntningar, dålig paket-karma, attitydproblem/-fördel, geografisk placering, vad man heter, eller vad beror detta på? För egen del strular det extremt sällan för mig, trots flitigt användande av de flesta fraktbolag som har nämnts i den här tråden. Har jag bara extrem tur?

(en ärlig fråga för jag undrar verkligen vad det beror på)

Jag tror det har med slumpen att göra. Jag lyckas för det mesta förträffligt. Både hem och till jobbet. Men ibland blir det sådär jättejättekonstigt:

En kompis skulle åka bort några veckor och beställde sin cykel till mitt jobb så jag kunde gå igenom den och den slapp ligga på ett postkontor långt bort. Men när hon kommer hem så ligger det mycket riktigt en lapp att de har försökt leverera en vecka (eller om det var två?) tidigare och hon har en dag på sig att hämta ut den.

OK, någon gillade inte att vi betalade i ett namn och levererade i ett annat. Fine. MEN samma dag så får jag en PÅMINNELSE till kontoret att jag har ett paket att hämta ut (med samma paketnummer som hon har på sin avisering) idag.

Jag ringer såklart posten och de kan för sitt liv inte förklara vad som hänt och hon kan minsann inte åka ut själv och hämta paketet för det är ju jag som står som mottagare (även på den avi hon fick i sin brevlåda, såklart!)

Sedan är vi alla olika, men det är vanligt med negativ förstärkning, vid anomalier av saker som bara ska fungera, medan positiv förstärkning är vanligare när vi är beredda att få kämpa för vår sak. Så en ramretur som fungerar smärtfritt kommer vi ihåg, men ett paket som kommer en dag tidigare än vi väntat oss förloras i minneshålet.

fredrikw skrev:
> Jag undrar hur det kommer sig att vissa verkar
> ständigt ha problem med alla fraktbolag, medan
> andra samtidigt sällan eller aldrig har haft
> några problem med samma uppsättning fraktbolag.
> Är det drastiskt skilda förväntningar, dålig
> paket-karma, attitydproblem/-fördel, geografisk
> placering, vad man heter, eller vad beror detta
> på? För egen del strular det extremt sällan
> för mig, trots flitigt användande av de flesta
> fraktbolag som har nämnts i den här tråden. Har
> jag bara extrem tur?
>
> (en ärlig fråga för jag undrar verkligen vad
> det beror på)

Det beror ofta på chauffören. Jag har haft både bra och dåliga chaufförer på olika fraktbolag.

fredrikw skrev:
> (en ärlig fråga för jag undrar verkligen vad
> det beror på)

Jag också. Kollade igenom min mail lite snabbt, och jag räknar till 22 cykelrelaterade beställningar från Tyskland eller UK de senaste 2 åren för min del, merparten av dem med DHL och några med UPS.

Samtliga har kommit fram säkert till min arbetsplats. Någon gång har det dröjt 1-2 dagar längre än utlovat, men det är det hela. Är sjukt nöjd med logistiken, speciellt med DHL. :-)

> >
> > Då sa han en sak som var intressant och som
> sedan
> > chaufför nummer tre också sa. Paket som
> kommer
> > från utlandet, så ska de inte ringa enligt
> > rutin. De ringer bara om paketet är skickat
> från
> > Sverige. Så inrikes så ringer de innan, men
> > utrikespaket så lämnar de en lapp. O_o

Johan_Olsson skrev:
> Det finns olika slags paketlösningar även från
> utlandet. Detta du pratar om är det billigaste
> alternativet, dvs CRC/merin/whatever köper inte
> tjänsten "avisering".
> Skulle man däremot köpa "aviseringstillägget"
> innebär det att paketet kommer att stanna upp
> minst en dag på terminalen innan kontakt är
> etablerad med slutkunden. Vilket även det är
> upphov till trådstarter på happy.

Fraktsättet jag valde var DHL Economy Select, det är inte standard "billigaste" alternativet från CRC.
Det som var intressant var att 2 pekar på en rutin, men den tredje väljer att vara serviceminded.

Nä, nu är det jag som sätter mig i bilen och åker till UPS, och hämtar paketet som redan varit här utanför i en brun bil tidigare idag. Satan vad rationellt och effektivt det känns.

Faan! Idag har tjejen stannat hemma halva dagen för at ta emot ett DHL-paket och så har dom typerna (cencurerat) varit där tio i tre utan att ringa på något sätt. Vi har två hundar som skulle regera på minsta knackning på dörren. Man blir så fruktansvärt besviken, ska man sälja en tjänst får man väl för faan se till att leverera!

Muntis skrev:
> Faan! Idag har tjejen stannat hemma halva dagen
> för at ta emot ett DHL-paket och så har dom
> typerna (cencurerat) varit där tio i tre utan att
> ringa på något sätt. Vi har två hundar som
> skulle regera på minsta knackning på dörren.
> Man blir så fruktansvärt besviken, ska man
> sälja en tjänst får man väl för faan se till
> att leverera!

Har hänt mig här i Uppsala också, tjejjen satt hemma i lägenheten hela dagen för att kunna ta emot paketet. Vi såg på hemsidan att paketet var lastat på truck för avhämtning, dagen efter fick jag besked att ingen var hemma för avlämmning vid 13 snåret. Jävligt uselt.

Fedex ringde på morgonen för paketutdelning och frågade om jag skulle vara hemma, vilket jag inte skulle så vi bestämde en annan dag.

Jo det är ju det, har hört liknande historier men trodde i min enfald att de inte skulle kunna komma undan våra hundar och vårt radhus liggar så till att de inte kan missa vår lägenhet. Fick igen fraktkostnaden men det är ju lite värt.

Dagens tips, lita inte på DHLs "realtidsuppdatering" på trackingsidan. Den är inte det minsta realtid, snarare en timme dåtid. Stack hem från jobbet vid 10 för att få paket, då stod det inget om leverans. 10:45 ploppar det upp på sidan att de hade försökt leverera 9:56.

Märkligt att det ALLTID ska strula när man ska få paket från DHL.

Nu vet jag inte om det kanske är striktare i Stockholm än ute på landsbygden, men när de ska leverera till mig brukar de ringa och kolla om nån ska vara hemma, och när jag nu inte är det brukar jag säga att de ska lämna in det till en affär vi har längre upp på gatan. Det har funkat bra och sen har jag hämtat ut paketet i affären på vägen hem.

Efter dagens leverans kan jag inte annat än tacka dhl för överservice eller en mycket hygglig chaufför.

Dhlkillen ringde strax efter 9 för att leverera ett paket från bike 24
men jag var på jobbet.
Då sa han att han kunde leverera till jobbet (jobbar i Enköping)

Jag var tyvärr tvungen att åka till Grillby innan han hunnit komma dit.
Så jag räknar med att få vänta tills tidigast måndag innan jag får mina grejer. men han ringer igen och vi avtalar tid vid pendlarparkeringen i Grillby

Överraskad över servicen men jag fick mitt vevparti och kan cykla redan i morgon

Väntar nu på ett paket med DHL, beställde för 10 dagar sedan. Väntade hela veckan. Då jag har inte lyckats spåra paket, ringde jag till DHL. Får veta att dem har försökt att leverera redan i måndags, men inte fått tag på mig (dem har inte ringt ens?!?) , tydligen saknade dem portkod (vilket vi inte har, dörren är öppen, bara man trycker på knappen). Hursom, tjejen i kundservice frågade själv (!!) om dem kunde köra paketet till mitt jobb! Ja tack :)
Ska sätta nya lampor på måndag nu då, förhoppningsvis

Jag blev lite paff idag när jag fick ett SMS från DHL där de frågar om jag vill ha det till närmaste serviceställe eller med hemleverans. Skulle svara 1 eller 2 på SMSet för att göra valet. Mycket smidigt. Hoppas det är något som slår igenom på bred front.

Rattnalle skrev:
> Jag blev lite paff idag när jag fick ett SMS
> från DHL där de frågar om jag vill ha det till
> närmaste serviceställe eller med hemleverans.
> Skulle svara 1 eller 2 på SMSet för att göra
> valet. Mycket smidigt. Hoppas det är något som
> slår igenom på bred front.

Det där vore ju toppen!

Fick mitt paket från Tredz i dag. DHL hade försökt leverera till dörren i går, så vi bestämde att de skulle lämna paketet i receptionen i dag. Får ett mail om att en "M Eriksson" (Vasa?) har tagit emot mitt paket, men i receptionen har de inte sett röken av det. Tydligen har DHL kört runt huset till någon lastkaj som jag inte ens visste fanns och lämnat paketet till nån som satt och degade där. Till råga på allt saknades ett av låsen som jag hade beställt, men Tredz skulle skicka ett nytt asap. Det var inte direkt den effektivaste fredagen på jobbet.

Rattnalle skrev:
> Jag blev lite paff idag när jag fick ett SMS
> från DHL där de frågar om jag vill ha det till
> närmaste serviceställe eller med hemleverans.
> Skulle svara 1 eller 2 på SMSet för att göra
> valet. Mycket smidigt. Hoppas det är något som
> slår igenom på bred front.

Jag tror bara det här finns via DHL Express. Varit så sen i våras någon gång.

bvs skrev:
> Rattnalle skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag blev lite paff idag när jag fick ett SMS
> > från DHL där de frågar om jag vill ha det
> till
> > närmaste serviceställe eller med hemleverans.
> > Skulle svara 1 eller 2 på SMSet för att göra
> > valet. Mycket smidigt. Hoppas det är något
> som
> > slår igenom på bred front.
>
>
> Jag tror bara det här finns via DHL Express.
> Varit så sen i våras någon gång.

Valde standardfrakten som angavs ta 4-5 dagar och inget superspecial. Fått flertalet grejer med den långsamma DHL Express från Wiggle sen i våras utan att komma i kontakt med detta. Då har jag också angett mitt nummer.

frippegubben skrev:
> Nu vet jag inte om det kanske är striktare i
> Stockholm än ute på landsbygden, men när de ska
> leverera till mig brukar de ringa och kolla om
> nån ska vara hemma, och när jag nu inte är det
> brukar jag säga att de ska lämna in det till en
> affär vi har längre upp på gatan. Det har
> funkat bra och sen har jag hämtat ut paketet i
> affären på vägen hem.

De har inte som krav att bilarna ska ha telefon, så det är upp till chauffören (eller det lokala åkeriet) om de väljer att ringa innan eller inte. Just nu är det nästan ingen av de stora företagen som har telefonavisering som standard. Ett grönt företag har det, men de är rätt små på den typen av leveranser ännu. De fokuserar mer på kök, sprit och annat oviktigt.

Det verkar finnas varianter av DHL-frakt. En del paket körs hem till mig med en chaufför som ringer först och vars nummer jag numera sparat så att jag vet att han är på gång. Han lämnar dessutom paketen hemma hos mig om jag sagt ok till det.

Och en del paket hamnar på en grillkiosk en bit härifrån medans ytterligare en del hanteras som ovan, att man får ett SMS och kan välja om man vill få det utkört eller hämta..

Jag har ingen aning om vad det är som styr i vilken fil paketen hamnar.

DHL=Dåligt Hanterad Last!
Som en kund sa: För att lösa problemet med slutförvaring av radioaktivt avfall så skicka det med DHL, då försvinner det spårlöst!

Jag försökte få numret till chauffören så jag kunde leta upp honom på stan (Lund), det gick inte för sig. Det enda jag kunde göra var att köra till terminalen i Malmö precin innan fem då bilarna kommer in och de stänger för dagen. Körde dit och fick veta att paketet låg på bilen, som var i Lund och så fick jag numret till han som körde. Ringde honom och bestämde att vi skulle ses på min adress 20 min senare. End of story. Löste sig, men det hade varit rätt mycket smidigare om jag bara fått förarens nr från början...

Jag väntar på ett paket från bike-components.de

Med trackingnummer, men står det på DHL tracking sidan:

"Due to a surcharge, the shipment could not be delivered and is being stored. The recipient has been informed."

Men vadå, frakten är ju betald vid köpet, och inga kostnader ska tillkomma.

Någon som har samma erfarenhet, eller vet vad detta skumma meddelande betyder ??

Och ja, jag ska ringa till DHL och kolla, på måndag, då jag kommer till Sverige.

Jag behövde ett vevlager lite akut.

Jag beställde från CRC sent i söndags kväll,
eftersom det var lite akut så tog jag DHL express för det enorma priset 119:-

Idag hade jag paketet levererat till mitt jobb.
Dessutom bra spårbarhet som uppdaterades hela tiden:

Waybill: 8992329312 Signed for by: L HOEGDAL Get Signature Proof of Delivery External Link

Tuesday, June 10, 2014 at 12:57
Origin Service Area: BELFAST - BALLYCLARE - UK
Destination Service Area: STOCKHOLM - SOLLENTUNA - SWEDEN
Tuesday, June 10, 2014 Location Time

12 Delivered - Signed for by : L HOEGDAL SOLLENTUNA 12:57

11 With delivery courier STOCKHOLM - SWEDEN 08:36

10 Arrived at Sort Facility STOCKHOLM - SWEDEN STOCKHOLM - SWEDEN 06:54

9 Departed Facility in COPENHAGEN - DENMARK COPENHAGEN - DENMARK 05:41

8 Transferred through COPENHAGEN - DENMARK COPENHAGEN - DENMARK 05:40

7 Departed Facility in EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 02:02

Monday, June 09, 2014 Location Time
6 Processed at EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 23:09

5 Arrived at Sort Facility EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 22:09

4 Departed Facility in BELFAST - UK BELFAST - UK 20:40

3 Processed at BELFAST - UK BELFAST - UK 19:18

2 Arrived at Sort Facility BELFAST - UK BELFAST - UK 19:15

1 Shipment picked up BELFAST - UK 10:00

ca: 27 timmars leveranstid dörr till dörr, klart godkänt för 119:-

Kontentan är: jag ska sluta med snikfrakt...

Återupplivar den här tråden för att säga att DHL inte har blivit bättre. Väntade igår på paket från bike24. Hade ringt och sagt att jag skulle vara hemma på eftermiddagen, och gett dom mitt mobilnummer. Sitter sedan snällt hemma och väntar på eftermiddagen medans jag pysslar med lite jobbmail.

Klockan 16 börjar jag känna att "var är dom nånstans?". Tittar på DHL realtidsuppdateringen där det står "recipent refused delivery" 14:30. I H'vete heller säger jag.

Jag hade varit hemma sedan lunch med mobil på, dessutom står mitt namn på porttelefonen. Och det fick dom höra i kundservicen också.

DHL suger och ljuger.

Hur smart är det att bara köra ut till privatpersoner på vardagar när alla jobbar??? Och sedan inte komma dessutom?

Jag tror jag har hittat något som är lägre än glocalnet. DHL är lägre än glocalnet. Död åt DHL.

Problemet ligger nog inte egentligen hos DHL, även om de har huvudansvaret. Problemet ligger snarare hos de mindre underleverantörerna, typ Jetpak. Som lite motvikt då, kan sägas att där jag bor är det sällan problem med paket från DHL. Jetpak ringer alltid och frågar om det är någon hemma. Så jag skulle säga att problemet är lokalt.

Istället för att gnälla på ett forum, ring DHL och ge dem återkoppling, så att de i sin tur kan upplysa underleverantören. När jag beställde från wiggle senast, så kom cykeln i två paket. Fick bara ett. Ringde DHL, som undersökte och ringde tillbaka med informationen om att jetpak missat paketet och undrade om det gick bra att leverera det dagen efter.

Åfan skickar Bike24 med DHL. Inte undra på att spårning hos Posten funkade sådär bra. Men vad jobbigt då måste jag ju masa mig ut till deras terminal när de misslyckats med utkörningen.

När man talar om trollen. Fick precis ett sms där jag kunde välja dag för leveransen eller kryssa i att den inte behöver köras ut alls utan kan hämtas direkt.

Jeppe_E skrev:
> Problemet ligger nog inte egentligen hos DHL,
> även om de har huvudansvaret. Problemet ligger
> snarare hos de mindre underleverantörerna, typ
> Jetpak.

Tar gärna emot paket från Åsa-Nisse 85 bast på sin flakmoppe, eller varför inte påskharen. Bara de kommer på tid. Och speciellt att de inte ljuger om att ha varit där när de inte har det.

DHL eller inte... jag tror det är DHL själva som kör ut men även om det inte är det så har ju DHL ett helhetsansvar för tjänsten. Det går inte att skylla ifrån sig på underleverantörer.

Senast ändrad:
Jeppe_E skrev:
> Istället för att gnälla på ett forum, ring DHL
> och ge dem återkoppling

Men det är väl inte lika enkelt?

Fredrik80 skrev:

> DHL eller inte... jag tror det är DHL själva som
> kör ut men även om det inte är det så har ju
> DHL ett helhetsansvar för tjänsten. Det går
> inte att skylla ifrån sig på underleverantörer.

Som sagt, beror lite på var du bor. Men generellt sett, så kör inte DHL ut smågods till privatpersoner. Det handlar inte om att skylla ifrån sig, utan att de får ta skiten för något som de inte har kontroll över.

Således - ring.

Johan A skrev:
> Jeppe_E skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Istället för att gnälla på ett forum, ring
> DHL
> > och ge dem återkoppling
>
> Men det är väl inte lika enkelt?

Nä, men förmodligen effektivare ;)

Jeppe_E skrev:
> Som sagt, beror lite på var du bor. Men generellt
> sett, så kör inte DHL ut smågods till
> privatpersoner. Det handlar inte om att skylla
> ifrån sig, utan att de får ta skiten för något
> som de inte har kontroll över.
>
> Således - ring.

Sen har de inte alltid stenkoll på det de har på terminalen heller. Vi beställde en ny cykel till min fru i våras och jag fick ett SMS på jobbet om att den hade anlänt till Helsingborgsterminalen och om jag ville ha paketet utkört eller hämta på terminal. Perfekt tyckte jag som jobbade i Helsingborg och hade bilen med mig, så jag ringde och bokade avhämtning.

Sagt och gjort. Men när jag kom fram ca 45 min senare så finns inte paketet på terminalen. Eller jo, kanske, kan du vänta lite?

Det tog dem 45 minuter att hitta paketet och till två olika personer fick jag beskriva paketet (det är ungefär så här långt, så här högt, innehåller en cykel).

Samtidigt fick jag ju paketet samma dag men det är intressant hur det lyckas försvinna från att jag får SMS om att det har ankommit tills att jag kommer dit mindre än en timme senare. :)

Fredrik80 skrev:
> Återupplivar den här tråden för att säga att
> DHL inte har blivit bättre. Väntade igår på
> paket från bike24. Hade ringt och sagt att jag
> skulle vara hemma på eftermiddagen, och gett dom
> mitt mobilnummer. Sitter sedan snällt hemma och
> väntar på eftermiddagen medans jag pysslar med
> lite jobbmail.
>
> Klockan 16 börjar jag känna att "var är dom
> nånstans?". Tittar på DHL realtidsuppdateringen
> där det står "recipent refused delivery" 14:30.
> I H'vete heller säger jag.
>
> Jag hade varit hemma sedan lunch med mobil på,
> dessutom står mitt namn på porttelefonen. Och
> det fick dom höra i kundservicen också.
>
> DHL suger och ljuger.
>
> Hur smart är det att bara köra ut till
> privatpersoner på vardagar när alla jobbar???
> Och sedan inte komma dessutom?
>
> Jag tror jag har hittat något som är lägre än
> glocalnet. DHL är lägre än glocalnet. Död åt
> DHL.

Hemleveranser är alltid lika spännande, frågan är ju vilken tjänst bike24 har köpt av DHL. Det jag har fått med dom har alltid funkat utmärkt. DHL/DPD kommer till samma utlämningsställe som PostNord använder och det som kommer med DHL Express till ett annat utlämningsställe.
Och om du sedan upplever att dom skiter i dina klagomål så är det nog en rättvis bedömning, deras kund är bike24 som köpt tjänsten av dom och du är bara en godsmottagare.
Så för att nyansera lite så är det till bike24 du skall vända dig och gnälla då det är dom som i sin tur sålt tjänsten till dig.

Hej !
Måste ha haft en jäkla tur,
för jag har alltid fått mina paket i tid , till andra
adresser än aviserat, kvar på terminal om jag bett om det ,
de har alltid varit trevliga när de ringt upp
och igår när jag hämtade direkt ,(i Västberga )
så var de tom jättetrevliga fast man stövlar in
precis när de ska stänga.
Mange

Fredrik80 skrev:

> Hur smart är det att bara köra ut till
> privatpersoner på vardagar när alla jobbar???

DHL är väldigt smarta. De är ett vinstdrivande företag och har därför anpassat sin verksamhet efter marknadens efterfrågan/behov. Att inte möta marknadens efterfrågan/behov är bara dumt och slutar i värsta fall med företaget lägger ner sin verksamhet. Helkorkat med andra ord.

DHL har garanterat någon superexpress-variant där de levererar så fort det bara går, men då kostar det också. Gå in på DHL.se och kolla så får du se.

Rattnalle skrev:
> När man talar om trollen. Fick precis ett sms
> där jag kunde välja dag för leveransen eller
> kryssa i att den inte behöver köras ut alls utan
> kan hämtas direkt.

Jag minns inte vilket fraktbolag det var, men enligt livetrackingen så fanns paketet klart för utkörning. Och jag fick frågan via sms om det var ok att de körde ut paketet dagen efter. Varför fick jag inte sms:et dagen innan så hade jag sluppit vänta en dag?

Tillbaka
Topp