DHL - vad skall man göra för att få sitt paket?????

Jag har liknande bekymmer med en order från bikester som jag lade i fredags. Dhl har inte reggat transporten utan endast fått förhandsinfo. Antar att black friday är lite problematiskt i allmänhet när det kommer till att få sina grejer man beställt på nätet. Ger det nog några dagar till innan jag hör av mig till dem..
Nu har min försändelse ”ankommit mottagarlandet”, åtminstone enl Postnords tracking. Men i tyska DHL:s tracking är det fortf bara ett record, ”order data transmitted electronically”. Men, då kan jag nog börja hoppas på leverans nu till veckan iaf.

Nu har min försändelse ”ankommit mottagarlandet”, åtminstone enl Postnords tracking. Men i tyska DHL:s tracking är det fortf bara ett record, ”order data transmitted electronically”. Men, då kan jag nog börja hoppas på leverans nu till veckan iaf.
Tyskarna drunknar väl i paket nu..
För min del har inget hänt på dhl trackingen men budbee har fått paketet så jag lär väl få det i början på veckan som kommer.

Jag har liknande bekymmer med en order från bikester som jag lade i fredags. Dhl har inte reggat transporten utan endast fått förhandsinfo. Antar att black friday är lite problematiskt i allmänhet när det kommer till att få sina grejer man beställt på nätet. Ger det nog några dagar till innan jag hör av mig till dem..
Då är det bikster som strular och har inte skickat paketet.

Då är det bikster som strular och har inte skickat paketet.

Inte helt säkert ändå men tipset är ändå att aldrig beställa på Torsdagar eller Fredagar.
På vissa företag händer det inte ett skit efter 15 på Fredagar. Människodjuren måste prompt börja köa in på Systembolaget då, det är bara så.

Men för att undvika att paketet ändå skickas nästa vecka på Måndag så beställer jag aldrig då. Måndag, Tisdag och eventuellt Onsdag beställer man paketen för att hinna få de samma vecka och för att ligga ute med pengarna så kort tid som möjligt.
Jag litar ändå inte på någon tills paketet hamnar framför dörren eller mera troligt hos postombudet.

Inte helt säkert ändå men tipset är ändå att aldrig beställa på Torsdagar eller Fredagar.
Särskilt inte svarta sådana

Men för att undvika att paketet ändå skickas nästa vecka på Måndag så beställer jag aldrig då. Måndag, Tisdag och eventuellt Onsdag beställer man paketen för att hinna få de samma vecka och för att ligga ute med pengarna så kort tid som möjligt.
Jag litar ändå inte på någon tills paketet hamnar framför dörren eller mera troligt hos postombudet.
Det är därför man betalar med klarna (eller kreditkort om inte klarna finns som alternativ). Skiter det sig pausar man fakturan och sen får butiken lösa det innan de får sina pengar. Perfekt ju.

Tyskarna drunknar väl i paket nu..
För min del har inget hänt på dhl trackingen men budbee har fått paketet så jag lär väl få det i början på veckan som kommer.
Nu är DHL-trackingen uppdaterad också, att paketet ankommit mottagarlandet. Men lite lustigt att de inte har ett enda record registrerat av sin egen hantering, bara att avsändaren skapat fraktsedeln och att det sedan dykt upp i Sverige.

Konstigt ...på jobbet skickar vi prover över hela världen nästan varje dag. Och det med DHL.
Inga problem där inte. Kan vara nån dags försening ibland.
Men oftast när det blir problem med dom är att mottagaren inte vill, kan Eller inte kunde svara i telefon när dom ringde.

Nu är DHL-trackingen uppdaterad också, att paketet ankommit mottagarlandet. Men lite lustigt att de inte har ett enda record registrerat av sin egen hantering, bara att avsändaren skapat fraktsedeln och att det sedan dykt upp i Sverige.
Dök upp hemma i brevlådan idag (y)
Så, leveransen fungerade trots att tyska DHL:s tracking var helt ”död”.

Det har hänt mig med att dom påstår att det är skickat men har det liggande vid sig ring dhl och kolla. Så resultatet av det så handlar jag inte där mera.
Det lustiga i mitt fall är att budbee plötsligt hade hämtat mitt paket av bikester, dagen efter att jag hörde av mig till bikester och frågade. Kan ju vara en slump förstås. Men bikester skyllde på budbee..

Nåja, strunt samma, paketet är på väg nu och jag borde ha det om ett par timmar.

DHL är det största skämtet efter postnord, gjorde misstaget för andra gången att beställa hemkörning. Naturligtvis efter tre veckor och flera "försök" hemma får jag hämta paketet själv på en terminal 4.5mil borta i en annan stad.
Såg själv bilen IB transport som DHL lejer ut lite körningar till köra förbi min väg, kan ge mig fanepå att paketet låg i bilen.
Dock ringde en chaffis typ klockan 19:45 på kvällen och undrade om han kunde komma förbi med paketet, helt sjukt vilka jävla tider de kör på?

DHL är det största skämtet efter postnord, gjorde misstaget för andra gången att beställa hemkörning. Naturligtvis efter tre veckor och flera "försök" hemma får jag hämta paketet själv på en terminal 4.5mil borta i en annan stad.
Såg själv bilen IB transport som DHL lejer ut lite körningar till köra förbi min väg, kan ge mig fanepå att paketet låg i bilen.
Dock ringde en chaffis typ klockan 19:45 på kvällen och undrade om han kunde komma förbi med paketet, helt sjukt vilka jävla tider de kör på?
Haha då ska du inte beställa med budbee, kom en gång klockan 11.

Men läste den här tråden då jag har paket från bike24 och vald EXPRESS. Men aj aj aj det skulle man ju då inte ha gjort. Dessutom över 3000 bottenbetyg på nätet.

Edit: Postnord är schyssta, Postnord är bra. Vet att säga så är som att köra med wattmätare härinne men kan ju inte säga annat än att de är bra när de aldrig har strulat för mig?

På jobbet har vi motsatta erfarenheter.
DHL express kan man ställa klockan efter.
Gäller bara att svara i telefonen när dom ringer och det är extremt lätt att spåra försändelser.
DHL inrikes däremot suger liksom postnord.
O UPS vill jag inte ens prata om .....dom borde heta SUCK ?

Det finns kanske anledning att upprepa hur vissa förkortningar och namn ska tydas/tolkas.

DHL = Drop it, Hit it, Lose it
UPS = Useless Parcel Service
Fedex = Federal used Ex
PostNord = PostMord

/Fedde

Köpte nyss från bike24. Gick grymt fort med DHL från Tyskland > Stockholm. Men istället för att det går till ombud direkt och jag glatt kan hämta det. Så stoppas det enligt "kundens önskemål" står det iaf på DHL trackingen. 4 dagar senare kommer det brev i lådan om att jag ska välja leveranssätt... Okej får se om det kommer imorgon nu då mellan 11-14. Känns ju lite som stenåldern med all teknik vi har nu för tiden.

Tillbaka
Topp