Di2 laddar ur

Eken08

Aktiv medlem
Di2 laddar ur
Di2:an laddar ur när cykeln hänger oanvänd, kan räcka med ett par veckor. Ett annat märkligt beteende är att den trots laddat batteri inte växlar med mindre än att den kopplas till elnätet som hastigast, sedan kan jag rulla iväg.

Någon som upplevt något dylik och/eller har en tanke om vad som pågår? Cykel från 2018-19.

Di2 laddar ur
Jag hade samma problem. Det visade sig vara ett felaktigt batteri.

Di2 laddar ur
Akta dig, hädar man elväxlar får man Happy-drevet efter sig.
Känns väl mest som det är vajer-gänget som blir ledsna i ögat. Jag blev kallad bitterfitta av ”en avslappnad profil” för jag råkade skriva nåt i stil med att el är modernare än vajer. Mitt misstag förstås eftersom jag vet hur jobbigt många tycker att ordet ”modern” är. Reaktionen är densamma oavsett om det handlar om geometri, växelmanipulering eller populärmusik. Jag är ett veritabelt en-mans-drev som härjar runt och sprider dålig stämning. Förlåt! ;-)

Di2 laddar ur
Har två cyklar med Di2 och har samma problem på en av dom. Har provat att byta batteri mellan cyklarna och problemet följer inte med batteriet utan samma cykel laddar ur ändå.

Di2 laddar ur
Der er fejl på denne del

Shimano SM-EW90-A 3-Port Di2 Junction​

Tjena!

Varför skulle det vara just den? Inte ens säkert han har en en EW90-A, han kan ju ha en B istället, eller en RS910.
Men det kan lika gärna vara bakväxeln, framväxeln eller ett reglage som ställer till sett.
Man får felsöka komponent för komponent med e-tube för att kunna avgöra vad som drar ström.

Di2 laddar ur
Känns väl mest som det är vajer-gänget som blir ledsna i ögat. Jag blev kallad bitterfitta av ”en avslappnad profil” för jag råkade skriva nåt i stil med att el är modernare än vajer. Mitt misstag förstås eftersom jag vet hur jobbigt många tycker att ordet ”modern” är. Reaktionen är densamma oavsett om det handlar om geometri, växelmanipulering eller populärmusik. Jag är ett veritabelt en-mans-drev som härjar runt och sprider dålig stämning. Förlåt! ;-)
Jag läste Bianchi-tråden, det var en old-school cykel. El är modernare än wire, men det är som en bil som driver tändningen med batteri utan generator, systemen är helt enkelt inte världstillvända och ordentligt implementerade.

Di2 laddar ur
Jag hade samma problem. Det visade sig vara ett felaktigt batteri.
Tack, jag undrar om det kan vara skillnad mellan våra fall då jag har den helt sladdbaserade versionen med junction box i styret.

Di2 laddar ur
Tjena!

Varför skulle det vara just den? Inte ens säkert han har en en EW90-A, han kan ju ha en B istället, eller en RS910.
Men det kan lika gärna vara bakväxeln, framväxeln eller ett reglage som ställer till sett.
Man får felsöka komponent för komponent med e-tube för att kunna avgöra vad som drar ström.
Korrekt, har RS910.

Tillbaka
Topp