Din Drömcykel...

Din Drömcykel...
Jag längtar efter att få köpa den här, för det är väl fel att trycka på köpknappen 2 månader innan ungen är född.

Rothan-main.jpg

Din Drömcykel...
Fritte skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag längtar efter att få köpa den här, för
> det är väl fel att trycka på köpknappen 2
> månader innan ungen är född.
>
>

Då hoppas jag du bor i UK eftersom de inte skickar längre...

Din Drömcykel...
gsb skrev:
> Ska du lämna skogarna och ge dig ut på asfalten
> på allvar?

Tja, är det inte tillräckligt alvarligt redan? ;)

Din Drömcykel...
Fritte skrev:
> Jag längtar efter att få köpa den här, för
> det är väl fel att trycka på köpknappen 2
> månader innan ungen är född.
>
>
Kolla annars Specialized. Väldigt populär och fin cykel. Lägst sadelhöjd har dock Biltema... med resultatet asflack styrvinkel.

Din Drömcykel...
Tomaso skrev:
> cerro skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Time VXRS World Star Ulteam i stil med denna
> men
> > annan sadelform, klassiskt styre, vit linda och
> > Campagnolo EPS
> >
> http://img151.imageshack.us/img151/6263/p104064656
>
> > 52301.jpg
>
>
> Men står det inte DI2 på diagonalröret?
> Förvirrande namn på den här psykkeln.

Just den cykeln är omlackad, omgjord för Di2 och utan justering på sadeln. Special kan man säga, av Concept64 :)

Din Drömcykel...
mattsvart zipp 2001 lite som den här fast.... utrustad med sram red, Zipp trispoke fram och en zippdisc bak och kanske lite snyggare styret

Bilagor

• IMAG0010.jpg
    IMAG0010.jpg
    213.3 KB · Besök: 36
Din Drömcykel...
Det kan finnas många olika anledningar att cykla och många olika användningsområden för cykel.

För nöjescykling så är Audi's e-bike min drömcykel.

Ungefär som en hybrid mellan en mountainbike och en supermotard. Smidigheten av en cykel samtidigt som motorn ger ökade möjligheter för en lekfull cykling. Tyvärr verkar det inte som att de har masstillverkat den eller att det finns några planer på att göra det.

Vill man att det ska vara jobbigt kan man nog uppnå det också. Dels så går det att cykla helt utan elmotorns hjälp. Men ska man cykla/köra så fort som möjligt är det full gas på elmotorn samtidigt som man trampar allt man orkar som gäller.
Sen är trampande inte det enda sättet att röra på sig heller.

Ta Downhill cykling på en anläggning med lift.
Då har man ju faktiskt också elmotor i uppförsbackarna, med skillnaden att elmotorn/elmotorerna är monterade utanför cykeln och har kapacitet att ta flera cyklar/cyklister i taget.
Sen när det går utför är gravitationen den primära motorn.
Så så mycket trampande behövs egentligen inte, men det kan vara jobbigt ändå.

Eller Enduro (med motorcykel)
Då har man motor och har inte ens några trampor alls. Men inte är det vilsamt för det.
Den som tror att man inte kan få någon motion för att man har en motor, genomför en Novemberkåsa först och återkom sen.

Men om jag hade skaffat en Audi e-bike (högst hypotetiskt eftersom de inte finns till salu) så hade det inte i första hand varit för träning eller för praktiska egenskaper, allt sådant hade kommit i andra hand (eller längre ner på listan), hur kul man kan ha på den hade varit högst upp på listan.

Motsatsen till elcykel kan man hitta här -> Våra Fixie hojar!
Många som är väldigt läckra och det är svårt att läsa den tråden utan att bli sugen. Har aldrig provat fixie, men det verkar roligt.
På ett helt annat sätt än e-biken ovanför, men fortfarande roligt.

Din Drömcykel...
GuessWho sa:
Det kan finnas många olika anledningar att cykla och många olika användningsområden för cykel.

För nöjescykling så är Audi's e-bike min drömcykel.

Ungefär som en hybrid mellan en mountainbike och en supermotard. Smidigheten av en cykel samtidigt som motorn ger ökade möjligheter för en lekfull cykling. Tyvärr verkar det inte som att de har masstillverkat den eller att det finns några planer på att göra det.

Vill man att det ska vara jobbigt kan man nog uppnå det också. Dels så går det att cykla helt utan elmotorns hjälp. Men ska man cykla/köra så fort som möjligt är det full gas på elmotorn samtidigt som man trampar allt man orkar som gäller.
Sen är trampande inte det enda sättet att röra på sig heller.

Ta Downhill cykling på en anläggning med lift.
Då har man ju faktiskt också elmotor i uppförsbackarna, med skillnaden att elmotorn/elmotorerna är monterade utanför cykeln och har kapacitet att ta flera cyklar/cyklister i taget.
Sen när det går utför är gravitationen den primära motorn.
Så så mycket trampande behövs egentligen inte, men det kan vara jobbigt ändå.

Eller Enduro (med motorcykel)
Då har man motor och har inte ens några trampor alls. Men inte är det vilsamt för det.
Den som tror att man inte kan få någon motion för att man har en motor, genomför en Novemberkåsa först och återkom sen.

Men om jag hade skaffat en Audi e-bike (högst hypotetiskt eftersom de inte finns till salu) så hade det inte i första hand varit för träning eller för praktiska egenskaper, allt sådant hade kommit i andra hand (eller längre ner på listan), hur kul man kan ha på den hade varit högst upp på listan.

Motsatsen till elcykel kan man hitta här -> Våra Fixie hojar!
Många som är väldigt läckra och det är svårt att läsa den tråden utan att bli sugen. Har aldrig provat fixie, men det verkar roligt.
På ett helt annat sätt än e-biken ovanför, men fortfarande roligt.

Om din drömcykel är en bensindriven motorcykel är du nog på fel forum....

Din Drömcykel...
Bengt-re sa:

Deras elcykel är inte bensindriven ;)

Jag gillar tvåhjulingar :)
Jag är så pass öppensinnad att jag gillar många olika tvåhjulingar.
Men ja när man är på trampcykel utan motor så tycker jag bättre om nedförsbackar än uppförsbackar.
Jag tycker om att ha roligt.

Vad är det som säger att man bara kan ha en cykel?

Din Drömcykel...
GuessWho sa:
Bengt-re sa:

Deras elcykel är inte bensindriven ;)

Jag gillar tvåhjulingar :)
Jag är så pass öppensinnad att jag gillar många olika tvåhjulingar.
Men ja när man är på trampcykel utan motor så tycker jag bättre om nedförsbackar än uppförsbackar.
Jag tycker om att ha roligt.

Jahaja. Jag gillar att cykla.

Din Drömcykel...
Denna tråd ska vi väcka liv i!!

Ser väldigt mycket fram mot Yetis nya line-up, kanske att en ersättare till SB130 (LR) skulle vara drömmen... men av det som finns på marknaden är jag skeptisk till om jag skulle byta bort min nuvarande.

Om komponenter får vara med i tråden så ligger ju Trickstuff Direttissima högt på listan.

Tillbaka
Topp