Gällande ramgeometrier i din storleken du eftersöker skall du vara observant på sadelrörsvinkel, styrrörsvinkel samt offset (rake) på gaffeln. Pga av att många tillverkare vill eliminera toe overlap på de mindra ramstorlekarna så tillverkar man ramarna med brantare sadelrörsvinkel istället för att ändra på gaffelgeometrin, givet samma överrörslängd. Anledningen är att de vill ha endast en gaffelgeometri till alla sina cyklar för att minska ner antalet artiklar. Detta kommer medföra att du hamnar långt fram med din tyngdpunkt. Möjligen kommer du uppleva att du vill sitta längre bak för att minska vikten på armarna. Detta kräver i de flesta fall en sadelstolpe med en setback på 30-35 mm och du behöver säkerligen byta ut din styrstam också om du inte vill ha en för utsträckt sittställning.
Som du ställer frågan är jag rädd att du inte blir så värst mycket klokare av alla svar. Ställ dig själv frågan; Vad vill jag få ut av min cykling och vad kravs för ramgeometri för att uppnå detta? På så sätt kan du snabbt eliminera ett antal cyklar/ramar.
Därefter kan du jämföra överrörslängd, sadelrörsvinklar, styrstamshöjd, BB drop för att hitta rätt storlek. Sedan om det är Small, 50, 52, ..., spelar ingen roll.
Förresten, svaret på din fråga är 193 cm respektive 60, 62 samt 64 cm ;-)
Benny