Dirt Jump Pro

• Trådstartare Trådstartare Xel
  • Start datum Start datum

Xel

Ny medlem
Dirt Jump Pro
Tjena ! Jag undrar om det finns någon svensk manual till Dirt Jump Pro? Min är inge vidare just, den slår igenom lätt som katten. Mer olja och mera luft eller ? Är lite newbie så är tacksam för all hjälp jag kan få.

Hare gött.

Dirt Jump Pro
Du snackar om Dirt Jam pro, inte dirt jump pro för det finns ingen som heter så. Jag har en likadan gaffel och jag fick samma problem. Det var luftbehållaren som hade sprängts så testa att pumpa i luft och se om den stannar där. Annars får du försöka utnyttja garantin om du har någon.

Dirt Jump Pro
Hej, allt är löst. det var mera luft som Westman sa :) tack för all hjälp! Ska nog försöka mig på o byta olja också :)

// Oscar

Dirt Jump Pro
Okej, vad tycker du jag ska ha för viskositet ? Spelar det någon roll ? Snackade med en cykel handlare och han undra va ja hade för viskositet o jag vet inte vad man ska ha i sa jag ungefär. hehe

Dirt Jump Pro
Fuze: Dirt Jam Comp är en elastomer-pogostick.

Kolla på Zocchis hemsida så kan du ta reda på viskositeten betecknad weight/wt. 7.5wt tror jag det är orginal men jag är inte hundra, som sagt kolla manualen på siten.

Dirt Jump Pro
Hade själv en sån gaffel förut... det märks att det är suntour som har gjort dom gafflarna... önskar att dom satt returen på utsidan istället för insidan... har för mej att jag var tvungen att köpa en 50cm lång insexnyckel med 13 eller 14mm bredd. Jag märkte också att det var för lite olja i gaffeln när den var ny.

Dirt Jump Pro
Det är 7.5W viskositet i ena benet original, jag tycker du ska byta till 10W så att returen blir lite långsammare och gaffeln inte bara "klonkar" upp igen!

Tillbaka
Topp