Dischjul

Dischjul
Vad kan gå fel? De har ju en graf:

wheelbuilder_wind_tunnel_data_all.jpg
 
Dischjul
Har tävlat många gånger på UFo hjul så visst skulle dom funkar utan problem och ser man rent tekniskt på 10-30km så duger dom långt, garanterat vm fart i dom. Hade mitt bakhjul byggt på Shimano 105 med 32 ekrar och visst blev det tungt men ändå bra svar och kännsla, aeromässigt inget att klaga på.

MEN. det säljs en hel del billiga dischjul på köp&sälj både här och där så det kan vara vär att lägga ett par lappar till.
 
Dischjul
UCI har inget med saken att göra! Kommer att enbart köra triathlon med det. Det kommer att gå allt mellan olypisk och ironman distans...
 
Dischjul
Jag har tävlat på tandem med dessa, funkar helt ok!
UCI:s kommisarier verkar inte bry sig om att de inte är godkända, då vi har kört både VM och världscuper med Aero Jackets monterade.
 
Dischjul
Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Dom är inte godkända enligt UCI.

Jag kollade faktiskt upp vad SCF:s regler säger om saken, och för tävlingar i Sverige är lösa skivor av den här typen tillåtna.
 
Dischjul
geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Miss Lycka skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Dom är inte godkända enligt UCI.
>
> Jag kollade faktiskt upp vad SCF:s regler säger
> om saken, och för tävlingar i Sverige är lösa
> skivor av den här typen tillåtna.

Ja, SCF har hittat på ett eget undantag vilket är väldigt dumt.
 
Dischjul
Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är mycket snack om hur UCI stoppar
> utvecklingen. I detta fallet så driver man fram
> nya hjultyper.

Nya innovativa typer av hjul såsom dischjul?

Det är ungefär lika nyskapande som om UCI bara hade tillåtit vissa kombinationer av
skor, pedaler, strumpor och skoöverdrag. Gärna i bara en storlek så att man kan odla
myten om hur en cyklist ska se ut.
 
Dischjul
Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja, hade alla kört med UFO-skivor på sina gamla
> Nouvo Recordnav med 36 ekrar så hade aldrig
> LightWeight börjat bygga hjul.

Kul att Lightweight från ditt favoritland får representera moderna hjul.
 
Tillbaka
Topp