Diskutera Däck som däck?

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum
Diskutera Däck som däck?
Jättebra och seriöst däckstest, men jag tycker du har missat ett däck: Continental Sport Contact som jag gillar helskarpt. Det är lätt, starkt och går att pumpa hårt.

Diskutera Däck som däck?
Johan S skrev:
-------------------------------------------------------
> Jättebra och seriöst däckstest, men jag tycker du
> har missat ett däck: Continental Sport Contact som
> jag gillar helskarpt. Det är lätt, starkt och går
> att pumpa hårt.
>

Fast distributörerna ville inte skänka några sådana till däckstestet...

Diskutera Däck som däck?
Efter 50 mil kan jag inte säga något om slitage, det är en för kort sträcka. Hållbarhet i övrigt så är det väl framförallt punkteringsrisken man kan fundera på, och den har jag skrivit ganska mycket om.

Som jag skrev i testet så har sex svenska däcksimportörer kontaktats och tre var intresserade av att delta.

Bigmollo: vad ska du använda däcket till? Ska du bara åka fort på asfalt utan packning tycker jag du ska fundera på att kapa några gram genom att gå ner på entumsdäck. Då finns det fler att välja på, förutom Hutchinson och Ritchey finns även Continental Grand Prix, Tioga m.fl.

Diskutera Däck som däck?
Oxr, jag tänkte ha dem på äckelpendlarscotten. Plus att det är ballt med lite extra däck. ;o) Men då kanske jag lika gärna kan ha ett par billiga.
/Johan

Diskutera Däck som däck?
Har nu testat både Hutchinson och Ritchey på en landsvägsrunda tur och retur Stockholm - Uppsala. Båda är bekväma jämfört med ordinära racerdäck, och komforten i Hutchinson räcker långt. Ritchey blir ännu lite mer bekväma. Jag tycker Hutchinson känns lite rappare på något sätt, både när det gäller acceleration och väggrepp. Det får därför bli Hutchinson på Vätternrundan för min del. Syrran som också ska köra kommer åka på Ritchey.

Bigmollo: Ska du pendla så tror jag att 405 spänn styck är lite väl mycket pengar, sen tycker jag att man ska satsa på
lite mer punkteringsskydd. Men kolla på Geax Streetrunner, ett bra däck som bara kostar 139 spänn.

Tillbaka
Topp