Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Allting gjort inhouse också, riktigt imponerande och jobbigt för konkurrenterna. Mest energitäta batteriet på marknaden, ser ut som starkaste motorn vs vikt/storlek också... om det nu fungerar.Det där drar definitivt ner brallorna på Bosch, Shimano & Co. Klart "disruptive" för eMTB-marknaden.
Exakt, det systemet verkar lägga på en del vikt men med det som börjar komma ut nu sett till batteri och motor så kan man hamna på rimlig vikt ändåDen här motorn kombinerad med Pinions växellåda och remdrift tror jag blir framtiden för elcyklar
Vad är det för en?Visa bilaga 709664
- Den här verkar inte så dum heller.
- Benchmark: 2.5-kilogram drive unit with powerful 90 Newton meters of torque
- 48-volt system with e-motor, batteries, control units, app and cloud connection
- Easy to integrate and to maintain, versatile interfaces
Jag tolkar det som att den är klassad enligt EN 15194, annars vore den ju helt ointressant. Men jag har å andra sidan inte läst ngt om det.Vad klassas den som i Sverige?
Det är reglerat hur kontinuerlig märkeffekt mäts. Om jag inte missminner mig så är det ngt i stil med max effekt som går att ta ur motorn i 30 min. D v s om det går att ta ut 300 W i 30 min så är motorn inte laglig.Ja, det är nog ingen skillnad mot andra emtb. Jag begriper inte riktigt hur EN15194 i praktiken däremot för många cyklar kan ge långt mer än 250W "kontinuerligt" om det är t.ex brant uppför, men så länge den klipper på 25 km/h verkar det mesta okej.
"This European Standard is intended to cover electrically power assisted bicycles of a type which have a maximum continuous rated power of 0,25 kW, of which the output is progressively reduced and finally cut off as the EPAC reaches a speed of 25 km/h, or sooner, if the cyclist stops pedalling."
Ok, är lite ny i sporten - bara tagit lokala skidbacken på 200-250hm och legat på över 700W ganska kontinuerligt i typ 10 minuter. Jag kanske upptäcker regleringen när jag far till rejälare stigningar.Det är reglerat hur kontinuerlig märkeffekt mäts. Om jag inte missminner mig så är det ngt i stil med max effekt som går att ta ur motorn i 30 min. D v s om det går att ta ut 300 W i 30 min så är motorn inte laglig.
Jag känner ganska tydligt när en motor börjar reglera ner från toppeffekt när jag klättrar uppför i långa backar (tänk uppför en fjälltopp). Den blir dessutom väldigt varm.
Atte en motor som klarar en kilowatt i minuter inte skulle klara 260 watt i en halvtimme låter osannolikt.Det är reglerat hur kontinuerlig märkeffekt mäts. Om jag inte missminner mig så är det ngt i stil med max effekt som går att ta ur motorn i 30 min. D v s om det går att ta ut 300 W i 30 min så är motorn inte laglig.
Jag känner ganska tydligt när en motor börjar reglera ner från toppeffekt när jag klättrar uppför i långa backar (tänk uppför en fjälltopp). Den blir dessutom väldigt varm.