Hoppla, vilken skruv detta tog. Här har jag varit borta från happy en halv dag och hunnit bli kallad en feg idot som knappt cyklar. Fick några skratt av att läsa hur tråden utvecklats, men när jag sen öppnade mina PM blev jag lite bekymrad. Labanos, innan jag går tillbaka och förklarar vad jag skrev tidigare så tänke jag lyfta fram ett citat:
“One evening an old Cherokee told his grandson about a battle that goes on inside people. He said, "My son, the battle is between two goats inside us all.
One is Evil. It is anger, envy, jealousy, sorrow, regret, greed, arrogance, self-pity, guilt, resentment, inferiority, lies, false pride, superiority, and ego.
The other is Good. It is joy, peace, love, hope, serenity, humility, kindness, benevolence, empathy, generosity, truth, compassion, and faith."
The grandson thought about it for a minute and then asked his grandfather: "Which goat wins?"
The old Cherokee simply replied, "The one you feed."
Det är väldigt sällan jag lyckas mata fel get, men den här gången har jag tydligen gjort det. Fundera på vilken du matar med dina inlägg och PM.
Jag ska vara tydlig – det var ett skämt.
När jag läste ditt inlägg så fick jag en bild framförmig där någon köpte 2 kilo ris varje dag. Eftersom detta är orimligt mycket så upplevde jag det som humoristiskt. Vad som en tycker är roligt är ibland inte roligt för andra. Jag gillar torra ordvitsar, andra tycker det är det värsta som finns. Hursomhelst, 10kg är summan av fem arbetsdagar * 2 kilo per dag. Om jag räknat på varje dag i veckan hade det blivit 14 kg. För att belysa att resonemanget var ett skämt så la jag till en smiley efteråt.
Misärpendlaren: Förra året blev det 500 mil på cykeln. I sommar hoppas jag klara av Sverigetempot. Allt är relativt, men en del uppfattar nog det som mer än att knappt cykla.