Do it all -ram

Do it all -ram
Jag säger .243 Fr (Free Ride) is the shit !?

Ja, den har något kilo emot sig men det gör ju bara att man själv blir starkare + att men behöver inte oroa sig för att den ska gå sönder om du vill spöa skiten ur bender och droppa 18m.
Nej, den har ingen bakdempare, ingen bakdempare vilket ger mindre servis och instälningar vilket betyder att du kan köpa en dyrare gaffel eller mer ÖL, + om du kör 24" så kan du få plats med 3,0 suler och kör du dom med 1,5-2 bars tryck så har du 1 tumm slag!?(med 26 tums hjul så får du bara plats med 2,7" däck).

Jag har själv erfaren het av denna best till ram, har kittat dem med både 24" och 26" hjul, Mz Dirt jumper 1 och Mz Monster T/boxxer, skivbromsar och självklart stål vevar.

Men det som talar mest för den här ramen är den helt otroligt sjuka geometrin, du kan ha en stel gaffel eller en Monster T och vinklarna käns fortfarande nartuliga. Man kan altså få allt från en sten hård dirt/street hoj och till en halv mjuk "DH" rigg.

Do it all -ram
Varför inte en Nicolai Helius FR. Den kan man speca till en AM hojj runt 13 kg eller en mer FR hoj runt +18 kg. Super kvalite' på svetsar, inget flex i bakpartiet, ramen verkar stå på pall för allt, fullt stöd för Rohloff om man vi ha det, Horstlänk (som fö. var Karlsheinz Nicolai:s exjobb) dvs det behövs ingen pro-pedal, handgjord i tyskland. Hojjen är väldigt mjuk och följdsam över rötter och sten och man märker inte av bakdämparen direkt heller.

Do it all -ram
vito skrev:
-------------------------------------------------------
> Nicolaien ser ut att vara mycket mycket gedigen/
> 15000 kr ram?

Lite mer, ungefär som en Santa Cruz prismässigt. Det beror dock på om du vill ha ramen ut det utförande Nicolai föreslår eller om du vill vara med speca om den, dvs full custom (den möjligheten finns).

Do it all -ram
Funkar det inte med en HT då?

dialled_new.jpg ht=497

//Anders

Do it all -ram
Lerdykarn skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu tryckte vi på köp knappen i förra veckan så
> nu bör en st Giant Regin 2 vara på väg ifrån
> jehlebikes.
> //Jonas

Härligt!

Polarn Jocke o jag kan börja freerida på riktigt , och bygga vidare .)

eneknll005.jpg

Do it all -ram
Enekullen i Ytterby/Kungälv,Vito å Jocke fisslar lite med ett gott spår i väntan på att Skogssällskapet fixar vår bana med hjälp av grävmaskin.
Vi får hjälp att fixa det som körts sönder+ att få bygga en lång slinga med goa hopp.
Pratade med en tjänsteman idag inom kort dyker dom upp med maskiner å då ska vi vara med visa hur det ska se ut.
Ser ut att bli bra ns-freerajd del och mtb banan får en ny slätare nedre del med mer flow.
//Jonas

Do it all -ram
Ville: Har du inte sett att både Akrigg och han den där som kör på slaka kättingar vad han nu heter har trialat på heldämpat?

NWD 6 tror jag visst han hoppar runt på en Norco 4x-hoj.

Do it all -ram
Vito, Jocke, Lerdykarn : Hojta när ni har en bana att leka på så dyker vi upp och kör lite med er och snackar skit eller dricker kaffe och håller käft. ;)

Tillbaka
Topp