död Garmin edge 705 - igen

bsod

Medlem
Min förra 705:a gav upp efter ca 9 månader - den gav upp efter att ha konstrat lite med att få kontakt med datorn via usb. Det kulminerade att den blev helt vit i displayen vid laddning en gång och sedan varm.
Kortis gissar jag.
Skickade in den via affären till Garmin och fick efter en ganska kort tid en ny.
Bra Garmin, tänkte jag!
Detta var för ca 3 månader sedan.

Men så igår - visade displayen att batteriet nästan var slut. Konstigt tyckte jag eftersom jag synkat och laddat den kvällen innan.
Stängde av den för att inte dra ut batteriet helt.

Försökte sen ladda den vid hemkomsten.

Men, nej, ingenting händer överhuvudtaget.
Och den går inte att få på alls, än mindre ansluta till dator.

Totaldöd!

Vad göra nu?
Är i flyttagen, så allt är i stort sätt nedpackat och kommer att så vara i en månad till...

För att göra det hela ännu roligare har min lyxlampa Lupine Tesla fått glapp och stänger av sig hela tiden.
Kvittot förstås nedpackat...

Reklamera mera? Och hyr en gråterska. :)

Allvarligt talat, det är jävligt trist. Snacka med dem (Garmin) och hör om inte kan få byta modell om du inte litar på den där.

Har du prövat med en brutalåterställning? Jag har för mig att min konstrade på ett liknande sätt men kvicknade till efter en reset.

Men batteriet går väl inte att byta själv.
Dessutom lite längre än 3 månader borde ett batteri hålla...

Nej, även om jag får en ny direkt igen måste jag säga att jag är grymt besviken på Garmin.
Ånger var bara förnamnet...
Dyra kartor har jag också köpt!

hur laddar du den? kan det vara någon vajsing på din USB-port alternativt på laddaren kanske? problem som du beskriver hör knappast till vanligheten, har aldrig hört om något liknande förut, och det finns en stor mängd nöjd användare av 705:an, något som nog skulle vara omöjligt om den aldrig funderade... eller så har du haft extrem otur bara. jag har kört med min 705:a i fyra år nu utan några som helst problem.

bsod skrev:
-------------------------------------------------------
> Men batteriet går väl inte att byta själv.
> Dessutom lite längre än 3 månader borde ett
> batteri hålla...
>
> Nej, även om jag får en ny direkt igen måste
> jag säga att jag är grymt besviken på Garmin.
> Ånger var bara förnamnet...
> Dyra kartor har jag också köpt!

http://darrensrides.blogspot.com/2009/09/how-to-disassemble-edge.html

Sålt en hel del edge batterier så visst går det att byta, men tar de på garantin så är ju det det självklara.

Tillbaka
Topp