död Garmin edge 705 - igen
Min förra 705:a gav upp efter ca 9 månader - den gav upp efter att ha konstrat lite med att få kontakt med datorn via usb. Det kulminerade att den blev helt vit i displayen vid laddning en gång och sedan varm.
Kortis gissar jag.
Skickade in den via affären till Garmin och fick efter en ganska kort tid en ny.
Bra Garmin, tänkte jag!
Detta var för ca 3 månader sedan.
Men så igår - visade displayen att batteriet nästan var slut. Konstigt tyckte jag eftersom jag synkat och laddat den kvällen innan.
Stängde av den för att inte dra ut batteriet helt.
Försökte sen ladda den vid hemkomsten.
Men, nej, ingenting händer överhuvudtaget.
Och den går inte att få på alls, än mindre ansluta till dator.
Totaldöd!
Vad göra nu?
Är i flyttagen, så allt är i stort sätt nedpackat och kommer att så vara i en månad till...
För att göra det hela ännu roligare har min lyxlampa Lupine Tesla fått glapp och stänger av sig hela tiden.
Kvittot förstås nedpackat...
Kortis gissar jag.
Skickade in den via affären till Garmin och fick efter en ganska kort tid en ny.
Bra Garmin, tänkte jag!
Detta var för ca 3 månader sedan.
Men så igår - visade displayen att batteriet nästan var slut. Konstigt tyckte jag eftersom jag synkat och laddat den kvällen innan.
Stängde av den för att inte dra ut batteriet helt.
Försökte sen ladda den vid hemkomsten.
Men, nej, ingenting händer överhuvudtaget.
Och den går inte att få på alls, än mindre ansluta till dator.
Totaldöd!
Vad göra nu?
Är i flyttagen, så allt är i stort sätt nedpackat och kommer att så vara i en månad till...
För att göra det hela ännu roligare har min lyxlampa Lupine Tesla fått glapp och stänger av sig hela tiden.
Kvittot förstås nedpackat...