Döda den jävla vintern!

• Trådstartare Trådstartare Anders H
  • Start datum Start datum
Döda den jävla vintern!
Anders H skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu är det nog! Nu är det krig! Jag förklarar
> Jihad mot vintern! Hata vintern!

haha låter som ngn har byggt sina hjul färdigt? :D
håller med dig. trist med is överallt. fast brukligt :/

Döda den jävla vintern!
We shall overcome, some day..... We shall overcoaaaaaam! :)
Ljust och trevligt. Sliter inte på däcken, mjukt att falla i snön. Positive thoughts!

Döda den jävla vintern!
Ja, nu får det fan va nog, vi kan inte ha det såhär. Barmark med 2cm grustäcke, blankis i skuggan samt ett j-vla månlandskap av decimeterhög halvsmält is med vattenfyllda hjulspår om vartannat..

Note to self och andra: Parkera inte cykeln med hjulen i en vattenpöl vid lunchtid om du ska använda den igen sent på kvällen. Vattnet kan hinna göra en otrevlig fasövergång.

Döda den jävla vintern!
...eller kanske skaffa sig ett till intresse utöver cyklingen?
Långfärdskridskor,längdåkning eller kanske utförsåkning;)
/robert

Döda den jävla vintern!
Accept and adapt
Finns inga dåliga väder bara dålig equipment

Bilagor

• fiolin.gif
    fiolin.gif
    1.3 KB · Besök: 24
Döda den jävla vintern!
Kan inte annat än hålla med DÖDA VINTERN NU FAAAANNNN!!!! Är normalt en människa som verkligen älskar vintern. Men nu räcker det fan! Alltså fattar ni hur lång tid det kommer att ta innan man kan bege sig ut på upptorkade fina vårstigar med fåglelkvitter i träden. Oboy det kommer att ta en djälva tid helt enkelt om det inte börjar regna förstås vilket jag hoppas på, fast då kan det förstås bli översvämmningar vilket inte heller är bra på något sätt. Men fuck vad jag är trött på den vita skiten nu SMÄLLLT FÖR FAANNN!

Döda den jävla vintern!
Munthe skrev:
> Ni ska säkert ha 22+, molnfritt och vindstilla också?

Det är väl det minsta man kan begära? Helst medvind förstås.

Kjell F skrev:
> arga ord

+1

Nu får det fan va nog. Nån borde ta tag i det här. Så här kan vi faktiskt inte ha det.

Döda den jävla vintern!
Mårten skrev:
> Jag jobbar på att konvertera en lövblås till
> eldkastare för att röja upp åkbara spår i
> skogen.

Själv kör jag snöskoter i skogen, det är mycket roligare, sen får man ju bra cykelvägar med, om det är rätt väder, som det är nu. :)

Döda den jävla vintern!
ja, varför kör inte folk i Göteborg mer snöskoter, det har jag också funderat på...

För övrigt stinker de skit och spyr en massa avgaser, men det är ju kul!

Döda den jävla vintern!
Du ska inte fråga vad du kan göra åt vädret utan vad vädret kan göra åt dej.

Speciellt när det, som i Stockholm varit sol nästan varenda dag på sistone.

Döda den jävla vintern!
Johan T skrev:
> Solen skiner och gatorna är torra. Räserpremiär
> i helgen?
>
> Kalmar :-)

Hm. Det snöade 10-15 cm i natt.

Döda den jävla vintern!
äntligen klarspråk

hurtfrisk vintercyklist? nej tack

torra asfaltvägar är väl närmast en mänsklig rättighet

vem ska man rösta på för att få det?

Döda den jävla vintern!
Problemet just nu är väl mest att alla grusfetischister fått leva ut sina våtaste drömmar till fullo. Vad är det med den här maniska distributionen av grus egentligen? Det är ju fan grusväg överallt.

Nu är man ju tvingad att köpa en CX-hoj. Finns liksom inget alternativ. Är det Scott Addict CX som gäller? Jag ska ha den för att cykla på asfaltsvägar täckta med grus. Var är Tourtesten för cyklar lämpade för detta underlag?

Döda den jävla vintern!
Kul att så många fortfarande tror att Global Warming gör att hela klimatet blir varmare.

Så här funkar det (liten crash course): 1. Medeltemperaturerna går upp till följd av koldioxidutsläppen. 2. Polarisarna smälter till följd av den höjda temperaturen. 3. Den smältande polarisen får gulfströmmen att stanna.

Och nu ska vi se om ni kan räkna ut steg 4? Vad händer med oss i norden när gulfströmmen stannar av?

De fulla konsekvenserna av Global Warming är i förlängningen en ny istid.

Så länge jorden fortsätter att vara oljetorsk så kan vi fortsatt se fram emot högre lobal medeltemperatur och längre och kärvare vintrar för nordbor. Men eftersom oljan snart är slut kommer nog det där hinna reglera sig. När det om tio år kommer att kosta 1 000 spänn att åka bensinbil 1 mil så kommer våra utsläpp att minska drastiskt. Thailandssemestrar är nåt vi får berätta om för våra barn barn som nåt sagolikt från en magisk svunnen tid då alla kunde bada i olja.

Eller så får vi istid och har ingenting att värma oss med längre. Det blir helfestligt!

Döda den jävla vintern!
För min del får det gärna vara vinter på det här sättet varje vinter i framtiden. Har inte haft så mycket kul vintertid i Buhuslän på åratal.
IMG_7045.jpg ht=544

IMG_7064.jpg ht=544

IMG_7097.jpg ht=725

IMG_7114.jpg ht=544

IMG_7117.jpg ht=544

Döda den jävla vintern!
Munthe skrev:
> Kul att så många fortfarande tror att Global
> Warming gör att hela klimatet blir varmare.
>
> Så här funkar det (liten crash course): 1.
> Medeltemperaturerna går upp till följd av
> koldioxidutsläppen. 2. Polarisarna smälter till
> följd av den höjda temperaturen. 3. Den
> smältande polarisen får gulfströmmen att
> stanna.
>
> Och nu ska vi se om ni kan räkna ut steg 4? Vad
> händer med oss i norden när gulfströmmen
> stannar av?
>
> De fulla konsekvenserna av Global Warming är i
> förlängningen en ny istid.

Seriöst eller? Aldrig hört talas om det tidigare, utan verkligen tvärtom enligt alla expertis, nyheter, tidningar etc

Döda den jävla vintern!
Kjell F skrev:
> Seriöst eller? Aldrig hört talas om det
> tidigare, utan verkligen tvärtom enligt alla
> expertis, nyheter, tidningar etc

Ja, seriöst. Tror inte att du ska drämma till med "all expertis" i det här fallet. Vad Expressen och Hänt i Veckan har för vetenskaplig "outlook" på det hela vet jag inte men ingenting av det jag skrev är några vetenskapliga nyheter. Jag har läst artiklar om det i olika vetenskapliga tidskrifter i en massa herrans år. Redan innan Al Gore gjorde en stor grej av Global Warming. Filmen Day After Tomorrow är ju oseriöst och osakligt baserad (det är ju fiktion och underhållning) på vad den globala uppvärmningen kommer att leda till (finns ju ett seriöst faktaunderlag i grunden - global uppvärmning leder till istid).

Här har du en vetenskaplig observation av förloppet mellan 2000-2009. Grafiskt och lättbegripligt.

Döda den jävla vintern!
bjorre skrev:
> Ah, långfärdssnowbjorrd; den bjorrtglömda spjorrten
> :)

Nä nu går det för långt bjorre.

Döda den jävla vintern!
Precis, min teori är att när sötvatten-utflödet från Grönland får Golfströmmen att sjunka mot botten, så kommer den istället att gå genom en hemlig tunnel under Norge, och komma upp
i Vänern och Mälaren -> varmt och skönt !

Döda den jävla vintern!
Talat med många Danska om denna vinter, och de har aldrig upplevt något liknande. Kallt och snå sedan mitten av December. Så hærmed førklarar jag Jihad mot vintern, men førmodligen FATWAr vædergudarna inget ændå.

Döda den jävla vintern!
På vintern åker man skidor och isjakt, och önskar att snön/isen aldrig smälter.
På sommaren cyklar och seglar man, och önskar att snön/isen aldrig kommer att lägga sig.

Som ni ser så gäller det att anpassa sina aktiviteter efter rådande underlag.

Tillbaka
Topp