Dopingtråden

Dopingtråden
Vernersson sa:
Ursäkta mig men sifferträtandet leder inte framåt i tråden.
Liksom bara tröttsamt.
Kan ni inte bara ta det i PM istället?
Jag har skrivit samma sak hela tiden så ja är oskyldig! Varför andra TOLKAR det fel har knappast med mej att göra! Om man tar Friidrott
hur många behöver lämna rapport? 3-8St ? Skidor 5 Alpint 5,,Det blir inte många?

Dopingtråden
Med risk för att Vernersson blir trött så svarar jag ändå...

janolle sa:
Lars.E sa:
Göran har inte fel eftersom han inte har tolkat det då relevant information saknas.
Du däremot... Du verkar göra en ren gissning? Eller har du någon information som du vägrar att dela med oss andra?
Tolka= gissa, Tolka= det man tror, Vad är problemet? 259personer är inte misstänkta för dopning! Finns det verkligen 260
elit idrottare i Sverige låter otroligt men det är väl så då!

"Tolka= gissa, Tolka= det man tror"
Ditt sätt att tolka ordet tolka förklarar varför det lätt blir som det blir när du skriver.

"Vad är problemet?"
Jag tror att många med mig inte anser att tolka och gissa är synonymer rakt av.

"259personer är inte misstänkta för dopning!"
Jag tror att även detta är en gissning då jag bara sett att den siffran framförts i samband med 3 uteblivna kontroller pga. att rapportering om vistelse inte skötts. Hur många som är misstänkta för doping har inget med den siffran att göra.

"Finns det verkligen 260 elit idrottare i Sverige låter otroligt men det är väl så då!"
Är det 260 elitidrottare som ska rapportera var de befinner sig så innebär inte det per automatik att det är samma antal som det finns elitidrottare. Det behöver heller inte på något vis vara kopplat till hur många som är eller inte är misstänkta för doping.
Om nu ens 260 som blev sagt är den exakta siffran eller bara en avrundad siffra som använts för att framföra en poäng är jag heller inte 100% säker på, och det är heller inte jätteviktigt för mig att veta. Poängen var att det bara var en av alla som hade missat att befinna sig på rätt plats vid 3 testtillfällen (Om alla andra 259 hade klarat att befinna sig på rätt ställe vid samtliga testillfällen eller om de fanns de som hade en eller två prickar framgick inte 100% klart).

Dopingtråden
ooms sa:
Förbunden själva nominerar vilka som ska vistelserapportera. Tror jag läste i nån intervju i veckan att friidrottsförbundet nominerat 47 st.
Haha det är inte 1a April idag. Men kul input. Cykelförbundet har 2st på herrsidan Magnusson & Ludviksson , Mtb ? Det är ju sjukt om
dom ska KOLLA 47 Friidrottare, Bättre att lägga pengarna på rekrytering än jaga Sixten Forsberg.....!

Dopingtråden
janolle sa:
ooms sa:
Förbunden själva nominerar vilka som ska vistelserapportera. Tror jag läste i nån intervju i veckan att friidrottsförbundet nominerat 47 st.
Haha det är inte 1a April idag. Men kul input. Cykelförbundet har 2st på herrsidan Magnusson & Ludviksson , Mtb ? Det är ju sjukt om
dom ska KOLLA 47 Friidrottare, Bättre att lägga pengarna på rekrytering än jaga Sixten Forsberg.....!
Nu hittar jag inte var jag läste 47, men 2015 var det 39:
https://www.svt.se/sport/artikel/friidrott-dopning

Dopingtråden
Lars.E sa:

janolle sa:
Lars.E sa:
Göran har inte fel eftersom han inte har tolkat det då relevant information saknas.
Du däremot... Du verkar göra en ren gissning? Eller har du någon information som du vägrar att dela med oss andra?
Tolka= gissa, Tolka= det man tror, Vad är problemet? 259personer är inte misstänkta för dopning! Finns det verkligen 260

Ditt sätt att tolka ordet tolka förklarar varför det lätt blir som det blir när du skriver.

"Vad är problemet?"

Jag tror att även detta är en gissning då jag bara sett att den siffran framförts i samband med 3 uteblivna kontroller pga. att rapportering om vistelse inte skötts. Hur många som är misstänkta för doping har inget med den siffran att göra.

"Finns det verkligen 260 elit idrottare i Sverige låter otroligt men det är väl så då!"
Är det 260 elitidrottare som ska rapportera var de befinner sig så innebär inte det per automatik att det är samma antal som det finns elitidrottare. Det behöver heller inte på något vis vara kopplat till hur många som är eller inte är misstänkta för doping.
Om nu ens 260 som blev sagt är den exakta siffran eller bara en avrundad siffra som använts för att framföra en poäng är jag heller inte 100% säker på, och det är heller inte jätteviktigt för mig att veta. Poängen var att det bara var en av alla som hade missat att befinna sig på rätt plats vid 3 testtillfällen (Om alla andra 259 hade klarat att befinna sig på rätt ställe vid samtliga testillfällen eller om de fanns de som hade en eller två prickar framgick inte 100% klart).
Jag fattar inte att du orkar! Antingen är du dopad lr jobbar på kontor,alt pensionär.

Dopingtråden
janolle sa:
Lars.E sa:

janolle sa:
Lars.E sa:

"Vad är problemet?"

Jag fattar inte att du orkar! Antingen är du dopad lr jobbar på kontor,alt pensionär.

Nä, även jag har svårt att förstå hur jag orkar, men jag tänkte att det kunde vara värt ett försök att reda ut ett och annat (helt i onödan verkar det som).
Dopad är det som stämmer bäst på dina gissningar om mig, men jag ser ingen anledning till att skicka in och be om tillåtelse för mina mediciner (vilka utan problem hade godkänts om jag hade ansökt) då jag ändå inte tävlar på någon nivå där det känns relevant.
Vill du fortsätta att inveckla dig i konstigheter med en blandning av gissningar och personliga påhoppsförsök så kan jag fortsätta att svara (jo, jag orkar kanske några försök till innan jag behöver något stärkande), men för trådens bästa så kanske vi lägger ner detta innan det blir ännu mer förvirrat?

Dopingtråden
janolle sa:
Lars.E sa:
janolle sa:
Varken du lr jag har fel 259st idrottare har skött sin rapportering. Det tolkar jag som noll prickar,du tolkar det på annat sätt.

För mig är tolka att från existerande fakta dra slutsatser UTAN att gissa.

Då du trots ett antal explicita frågor angående om du har någon information som stödjer din gissning att de helt 259 saknar prickar vägrar att svara tolkar jag det som att det inte finns något som stödjer nollpricksgissningen.

Dessutom, varför tycker du det verkar orimligt att det finns 260 svenska idrottare som ska rapportera in sin vistelse?

Dopingtråden
Dopingtråden
Dopingtråden
janolle sa:
marr sa:
NLC sa:
janolle sa:
Jaha då måste man gott på någon typ av akademisk utbildning för att skriva på detta FORUM suck.....99% blir avstängda.
En . är för mycket.

Jag tror det räcker med vanligt hyfs och undvika trolltramseri i var och vartannat inlägg.

Lyft lite till trådar med, det är bra.
Håller på Tack.

Keep it up, så får du snart återgå till ditt vanliga konto.

Dopingtråden
janolle sa:
Vernersson sa:
Liksom bara tröttsamt.
Jag har skrivit samma sak hela tiden så ja är oskyldig! Varför andra TOLKAR det fel har knappast med mej att göra! Om man tar Friidrott
hur många behöver lämna rapport? 3-8St ? Skidor 5 Alpint 5,,Det blir inte många?
Minst fyra fel i det inlägget.

Dopingtråden
GoranS sa:
janolle sa:
Vernersson sa:
Liksom bara tröttsamt.
Skulle inte du sluta hacka på mej. Har ja tolkat det fel?

Dopingtråden
janolle sa:
Ja tar det igen ska försöka göra mig begriplig. Det finns 260personer varav 259 har skött sin vistelserapportering utan problem.
Duger den formuleringen?
Snarare 259st har skött det utan att få 3 prickar.

Det här med att MB varit på landslagsläger 2 av gångerna låter för mig som just en anledning att hon fick prickar. Det blev alldeles uppenbart för antidopingorganisationen att hon felrapporterart.

Till skillnad från om någon rapporterat att dom ska vara hemma men råkar gå på bio just den tiden och aldrig blir påkomna.
Eller om ett flyg blivit försenat etc.

Dopingtråden
janolle sa:
Ja tar det igen ska försöka göra mig begriplig. Det finns 260personer varav 259 har skött sin vistelserapportering utan problem.
Duger den formuleringen?
Nja, de har inte lyckats samla ihop 3 prickar iaf. Däremot vet vi inte hur många som har 0, 1, eller 2 prickar.

Dopingtråden
En gång till då...Det finns 260 som ska lämna vistelserapport 259 har gjort det utan problem & har max två prickar. Den formuleringen

hade inte låtit/känts bra i TV.

Senast ändrad:
Dopingtråden
De skall endast rapportera var de befinner sig en timme om dagen. Det verkar svårt för alldeles för många och då blir det en plump i protokollet. En del verkar sanslöst korkade och får tre plumpar. De vill vila upp sig under 1-2 år ifrån idrotten. Det är helt ok. De skall inte ha träningsbidrag.

Dopingtråden
Nåt jag funderat på, är om pricken bara uppstår om dopingkontrollanten knackar på och du inte är där du uppgett att du skall vara? Eller finns det andra sätt att upptäcka felaktig rapportering (varit på landslagsläger på helt annan ort skulle ju kunna vara det som antyds ovan)? Annars kan man ju misstänka att tre prickar bara är "toppen på isberget" så att säga.

Dopingtråden
janolle sa:
GoranS sa:
janolle sa:
Vernersson sa:
Liksom bara tröttsamt.
Kan inte påminna mig att jag skrivit att jag ska låta bli att kommentera felaktigheter som du skriver. I normala fall hade jag bett dig om en referens till detta, men då du förefaller allergisk mot att på något sätt styrka dina uttalanden förmodar jag att det är meningslöst att be om något sådant.

Dopingtråden
ooms sa:
Nåt jag funderat på, är om pricken bara uppstår om dopingkontrollanten knackar på och du inte är där du uppgett att du skall vara? Eller finns det andra sätt att upptäcka felaktig rapportering (varit på landslagsläger på helt annan ort skulle ju kunna vara det som antyds ovan)? Annars kan man ju misstänka att tre prickar bara är "toppen på isberget" så att säga.

Enligt USADAs regler, som borde vara samma som WADA men lättare att hitta, kan man få prickar för ”inaccurate or incomplete” rapportering.
https://www.usada.org/testing/whereabouts/

Dopingtråden
GoranS sa:
janolle sa:
Vernersson sa:
Liksom bara tröttsamt.
Vadå 4 fel? det fattar väl alla att siffrorna är rena gissningar.

Dopingtråden
janolle sa:
GoranS sa:
janolle sa:
Vernersson sa:
Liksom bara tröttsamt.
Om du gissar att det är fem stycken och det inte är fem stycken är gissningen fel.

Dopingtråden
janolle sa:
Det finns bara 260 elitidrottare i Sverige som ska ange var dom är 259st har NOLL prickar!
Källa text-TV Det stod :::: Det finns bara 260 elitidrottare i Sverige som ska ange var dom är 259 har klarat det UTAN problem

vilket jag tolka som 0. sen ska ni tjata & bestrida det hela tiden ja ca 3 sidor.

Dopingtråden
janolle sa:
janolle sa:
Det finns bara 260 elitidrottare i Sverige som ska ange var dom är 259st har NOLL prickar!
Källa text-TV Det stod :::: Det finns bara 260 elitidrottare i Sverige som ska ange var dom är 259 har klarat det UTAN problem

vilket jag tolka som 0. sen ska ni tjata & bestrida det hela tiden ja ca 3 sidor.
Nä, det stod inte "utan problem":
https://www.svt.se/sport/friidrott/dopingkommissionens-ordforande-lattare-an-att-kopa-en-flygbiljett

Dopingtråden
janolle sa:
GoranS sa:
janolle sa:
Vernersson sa:
Liksom bara tröttsamt.

Du har gissat fel.

Dopingtråden
ForesterGuy sa:
janolle sa:
GoranS sa:
janolle sa:
Vernersson sa:
Liksom bara tröttsamt.

Du har gissat fel.

Killgissat.

Dopingtråden
GoranS sa:
janolle sa:
GoranS sa:
janolle sa:
Vernersson sa:
Liksom bara tröttsamt.
Om du gissar att det är fem stycken och det inte är fem stycken är gissningen fel.
Vet du hur många? Man får alltså inte ens spekulera? Enligt dej är det minst 9st har du källa på det?

Dopingtråden
ooms sa:
janolle sa:
janolle sa:

Nä, det stod inte "utan problem":
https://www.svt.se/sport/friidrott/dopingkommissionens-ordforande-lattare-an-att-kopa-en-flygbiljett
Nu va det ju inte där ja läste det.

Dopingtråden
janolle sa:
GoranS sa:
janolle sa:
GoranS sa:
janolle sa:
Vernersson sa:
Liksom bara tröttsamt.
Vet du hur många? Man får alltså inte ens spekulera? Enligt dej är det minst 9st har du källa på det?
Återigen, tillskriv mig inte uttalanden jag inte gjort.

För att du ska kunna hävda att jag påstått att det ska vara minst nio krävs a) att ditt inlägg bara innehöll fyra påståenden som kunde vara sanna/falska samt b) att du i något av dessa påstått att det rörde sig om högst åtta utövare. Inget av detta är uppfyllt.

Om du är intresserad av att se hur fel du hade i dina gissningar kan du titta på http://www.rf.se/Antidoping/Vistels...skkontrollpool/Svenskindividuellkontrollpool/ Tex är det ett knappt femtiotal friidrottare som finns med på listan.

Dopingtråden
Jag tycker nog ändå att det kan vara svårt för vissa och att ärliga och rena personer med bristande ordningssinne kan åka dit. Det är synd. Nån jämför det med att beställa flygbiljetter på nätet. Just beställa biljetter på nätet är nåt jag tycker är väldigt svårt. Systemen är oftast väldigt användarovänliga och olika val förklaras dåligt eller inte alls. Sist jag skulle boka biobiljetter, t ex, var det så otydligt att jag blev tvungen att ringa till SF Bio för att få saker förklarade. Om vistelserapporteringssystemet är jämförbart har jag full förståelse för att det blir fel rätt ofta.

Dopingtråden
janolle sa:
Du måste väl se vad du skriver? Ja gissa på 5 du skrev minst 4fel = minst 9st. Och att det är 47 friidrottare vet jag nu,kan ju
minska till 46 snart.
Antalet felaktiga påståenden var minst fyra. Tycker att ”i det inlägget” ganska klart gör din tolkning rätt ansträngd. Om du vill tolka det så har du dock även 1 en tillåten lösning då skillnaden mellan 5 och 1 är 4, så minst nio är fel hur som.

Tillbaka
Topp