Med risk för att Vernersson blir trött så svarar jag ändå...
janolle sa:
Lars.E sa:
Göran har inte fel eftersom han inte har tolkat det då relevant information saknas.
Du däremot... Du verkar göra en ren gissning? Eller har du någon information som du vägrar att dela med oss andra?
Tolka= gissa, Tolka= det man tror, Vad är problemet? 259personer är inte misstänkta för dopning! Finns det verkligen 260
elit idrottare i Sverige låter otroligt men det är väl så då!
"Tolka= gissa, Tolka= det man tror"
Ditt sätt att tolka ordet tolka förklarar varför det lätt blir som det blir när du skriver.
"Vad är problemet?"
Jag tror att många med mig inte anser att tolka och gissa är synonymer rakt av.
"259personer är inte misstänkta för dopning!"
Jag tror att även detta är en gissning då jag bara sett att den siffran framförts i samband med 3 uteblivna kontroller pga. att rapportering om vistelse inte skötts. Hur många som är misstänkta för doping har inget med den siffran att göra.
"Finns det verkligen 260 elit idrottare i Sverige låter otroligt men det är väl så då!"
Är det 260 elitidrottare som ska rapportera var de befinner sig så innebär inte det per automatik att det är samma antal som det finns elitidrottare. Det behöver heller inte på något vis vara kopplat till hur många som är eller inte är misstänkta för doping.
Om nu ens 260 som blev sagt är den exakta siffran eller bara en avrundad siffra som använts för att framföra en poäng är jag heller inte 100% säker på, och det är heller inte jätteviktigt för mig att veta. Poängen var att det bara var en av alla som hade missat att befinna sig på rätt plats vid 3 testtillfällen (Om alla andra 259 hade klarat att befinna sig på rätt ställe vid samtliga testillfällen eller om de fanns de som hade en eller två prickar framgick inte 100% klart).