Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
H. sa:Är alla idrottsförbund fyllda av jönsar?
JonasH72 sa:Lars.E sa:Är jag tvungen att plussetta detta för att framstå som normalt funtad, eller kan vi komma överens om att det säkerligen finns helt vanligt folk som på allvar tror att många toppidrottsutövare medvetet ligger väldigt nära gränsen under perioder och då självklart även har en "flyktplan" om det plötsligt är tester på G just då?
Kugge ;)
Jag tror som du att det finns de som försöker fuska medvetet på det sätt du beskriver. Däremot är jag 100% övertygad om att varken Meraf (eller Johaug) varken varit eller är dopade medvetet. Men, medvetet eller ej, regler är ju regler...
Finns det någonstans man kan se prickarna? Om inte, var kommer din information ifrån? Det uttalande jag såg från Sandberg var att ingen av de övriga 259 hade fått tre prickar, inte att samtliga var prickfria.janolle sa:Det finns bara 260 elitidrottare i Sverige som ska ange var dom är 259st har NOLL prickar!
Nu blir det svårt. Jag identifierar mig både som ”normalt funtad” och ”vanligt folk”. I det här fallet så väljer jag nog ändå ”vanligt folk”.Lars.E sa:JonasH72 sa:Detta är ungefär som med Johaug; det finns ju ingen normalt funtad människa som på allvar tror att hon medvetet dopat sig,
Är jag tvungen att plussetta detta för att framstå som normalt funtad, eller kan vi komma överens om att det säkerligen finns helt vanligt folk som på allvar tror att många toppidrottsutövare medvetet ligger väldigt nära gränsen under perioder och då självklart även har en "flyktplan" om det plötsligt är tester på G just då?
Jag såg delar av loppet, och såvitt jag såg påverkade hon det inte mer än just att hon sprang det. Men troligtvis berövades väl tyskan som kom starkt på slutet, men Bahta lyckades hålla undan för, upplevelsen att på hemmaplan få stå på prispallen och ta emot medaljen.GoranS sa:Jaha, då var vi där att det blev en tredjeplats till Bahta och att hon påverkade loppet genom att hon sprang det. Såg förvisso inte loppet, men om hon fråntas tredjeplatsen och bronsmedaljen är det ju några inom förbundet som bränt sina möjligheter att med någon form av trovärdighet kritisera andra förbund som släpper fram idrottare som är på väg att åka på en avstängning.
me.I.am sa:Idrottare på toppnivå planerar knappast på veckonivå, det är nog hyfsat inrutat iaf nåt halvår framåt. Det är en timma per dygn dom skall ange var dom befinner sig. Framförhållningen vet jag inte, men typ nån månad skulle kännas rimligt.
...
Som sagt, jag såg inte loppet, men i princip tycker jag det är vanskligt att säga att hon inte påverkade loppet. Jag tror inte att alla andra löpare sprungit identiskt om hon inte varit med som de nu gjorde. Någon hade kanske tex positionerat sig lite annorlunda. Kanske hade någon fått en armbåge som nu inte fick det eller någon hade tagit ett snedsteg eller ... Sådant kan påverka utgången av loppet.ooms sa:Jag såg delar av loppet, och såvitt jag såg påverkade hon det inte mer än just att hon sprang det. Men troligtvis berövades väl tyskan som kom starkt på slutet, men Bahta lyckades hålla undan för, upplevelsen att på hemmaplan få stå på prispallen och ta emot medaljen.GoranS sa:Jaha, då var vi där att det blev en tredjeplats till Bahta och att hon påverkade loppet genom att hon sprang det. Såg förvisso inte loppet, men om hon fråntas tredjeplatsen och bronsmedaljen är det ju några inom förbundet som bränt sina möjligheter att med någon form av trovärdighet kritisera andra förbund som släpper fram idrottare som är på väg att åka på en avstängning.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/yvjKVR/tyska-fyran-jag-blir-arg-nar-jag-far-hor-det
Visst är det så. Det jag menade var att hon inte var inblandad i några direkta incidenter, sprang väl dessutom i princip själv de sista varven. Fältet blir ju ganska utdraget på 10k till skillnad fr t.ex. 800 och 1500 där det kan vara regelrätta slagsmål.GoranS sa:Som sagt, jag såg inte loppet, men i princip tycker jag det är vanskligt att säga att hon inte påverkade loppet. Jag tror inte att alla andra löpare sprungit identiskt om hon inte varit med som de nu gjorde. Någon hade kanske tex positionerat sig lite annorlunda. Kanske hade någon fått en armbåge som nu inte fick det eller någon hade tagit ett snedsteg eller ... Sådant kan påverka utgången av loppet.ooms sa:Jag såg delar av loppet, och såvitt jag såg påverkade hon det inte mer än just att hon sprang det. Men troligtvis berövades väl tyskan som kom starkt på slutet, men Bahta lyckades hålla undan för, upplevelsen att på hemmaplan få stå på prispallen och ta emot medaljen.GoranS sa:Jaha, då var vi där att det blev en tredjeplats till Bahta och att hon påverkade loppet genom att hon sprang det. Såg förvisso inte loppet, men om hon fråntas tredjeplatsen och bronsmedaljen är det ju några inom förbundet som bränt sina möjligheter att med någon form av trovärdighet kritisera andra förbund som släpper fram idrottare som är på väg att åka på en avstängning.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/yvjKVR/tyska-fyran-jag-blir-arg-nar-jag-far-hor-det
Sandberg sa övriga 259st har skött sig klanderfritt! Det kanske betyder 2prickar?GoranS sa:Finns det någonstans man kan se prickarna? Om inte, var kommer din information ifrån? Det uttalande jag såg från Sandberg var att ingen av de övriga 259 hade fått tre prickar, inte att samtliga var prickfria.janolle sa:Det finns bara 260 elitidrottare i Sverige som ska ange var dom är 259st har NOLL prickar!
Enligt https://www.svt.se/sport/friidrott/dopingkommissionens-ordforande-lattare-an-att-kopa-en-flygbiljett var uttalandet att de 259 klarat sig utan tre prickar. Vilken källa har du till att han skulle ha sagt arr de skött sig klanderfritt?janolle sa:Sandberg sa övriga 259st har skött sig klanderfritt! Det kanske betyder 2prickar?GoranS sa:Finns det någonstans man kan se prickarna? Om inte, var kommer din information ifrån? Det uttalande jag såg från Sandberg var att ingen av de övriga 259 hade fått tre prickar, inte att samtliga var prickfria.janolle sa:Det finns bara 260 elitidrottare i Sverige som ska ange var dom är 259st har NOLL prickar!
Saker som, "Hej älskling, jag ville överraska med en weekend i Paris" känns avlägsna. Tufft att vara elitidrottare.me.I.am sa:Hur ofta ska jag vistelserapportera?
Rapport ska ges senast den 15 december, 15 mars, 15 juni och 15 september och avse närmast följande kvartal.
Vilka uppgifter ska vistelserapporten innehålla?
Utöver fullständiga person- och kontaktuppgifter ska du ange en 60-minutersperiod varje dag mellan klockan 05.00 och 23.00. Rapporten ska därutöver innehålla uppgifter om kontinuerligt återkommande aktiviteter och tävlingar. Mer detaljerad information om rapporteringskraven finner du i bifogade anvisningar.
JonasH72 sa:Saker som, "Hej älskling, jag ville överraska med en weekend i Paris" känns avlägsna. Tufft att vara elitidrottare.
Eller skicka ett sms. Och klarar man inte av det så är det som sagt frivilligt att vara elitidrottare. Det finns en anledning till att dessa regler finns, och svenska förbundet har definitivt varit pådrivande för att de skulle komma på plats.toshiba sa:JonasH72 sa:Saker som, "Hej älskling, jag ville överraska med en weekend i Paris" känns avlägsna. Tufft att vara elitidrottare.
Fruktansvärt, varje gång det händer måste man öppna en app och uppdatera sin rapport...
Såg inte det om SMS eller app, läste inte så långt. Men skumt att det ej anges nån tidsgräns inom när rapporteringen skall ske..ooms sa:Eller skicka ett sms. Och klarar man inte av det så är det som sagt frivilligt att vara elitidrottare. Det finns en anledning till att dessa regler finns, och svenska förbundet har definitivt varit pådrivande för att de skulle komma på plats.toshiba sa:JonasH72 sa:Saker som, "Hej älskling, jag ville överraska med en weekend i Paris" känns avlägsna. Tufft att vara elitidrottare.
Fruktansvärt, varje gång det händer måste man öppna en app och uppdatera sin rapport...
Loka! Om det finns någon mer importerad arbetskraft som INTE klarat sig utan prickar är det skandal men det vill ju regeringen suck.GoranS sa:Enligt https://www.svt.se/sport/friidrott/dopingkommissionens-ordforande-lattare-an-att-kopa-en-flygbiljett var uttalandet att de 259 klarat sig utan tre prickar. Vilken källa har du till att han skulle ha sagt arr de skött sig klanderfritt?janolle sa:Sandberg sa övriga 259st har skött sig klanderfritt! Det kanske betyder 2prickar?GoranS sa:Finns det någonstans man kan se prickarna? Om inte, var kommer din information ifrån? Det uttalande jag såg från Sandberg var att ingen av de övriga 259 hade fått tre prickar, inte att samtliga var prickfria.janolle sa:Det finns bara 260 elitidrottare i Sverige som ska ange var dom är 259st har NOLL prickar!
¿Qué?janolle sa:Loka! Om det finns någon mer importerad arbetskraft som INTE klarat sig utan prickar är det skandal men det vill ju regeringen suck.GoranS sa:Enligt https://www.svt.se/sport/friidrott/dopingkommissionens-ordforande-lattare-an-att-kopa-en-flygbiljett var uttalandet att de 259 klarat sig utan tre prickar. Vilken källa har du till att han skulle ha sagt arr de skött sig klanderfritt?janolle sa:Sandberg sa övriga 259st har skött sig klanderfritt! Det kanske betyder 2prickar?GoranS sa:Finns det någonstans man kan se prickarna? Om inte, var kommer din information ifrån? Det uttalande jag såg från Sandberg var att ingen av de övriga 259 hade fått tre prickar, inte att samtliga var prickfria.janolle sa:Det finns bara 260 elitidrottare i Sverige som ska ange var dom är 259st har NOLL prickar!
Alla övriga 259 har fyllt i sina papper korrekt! Tveksamt om någon kollar en icke doping misstänkt.
GoranS sa:janolle sa:...
Loka! Om det finns någon mer importerad arbetskraft som INTE klarat sig utan prickar är det skandal men det vill ju regeringen suck.
Alla övriga 259 har fyllt i sina papper korrekt! Tveksamt om någon kollar en icke doping misstänkt.
¿Qué?
GoranS sa:Ah, på så sätt. Har trots en del försök fortfarande inte lärt mig fullt ut förstå det janollska språket. Tur att det finns experter att tillgå på happy när tolkningshjälp behövs.
Om inte minnet sviker har han medgett bruk av dopningspreparat.ForesterGuy sa:GoranS sa:Ah, på så sätt. Har trots en del försök fortfarande inte lärt mig fullt ut förstå det janollska språket. Tur att det finns experter att tillgå på happy när tolkningshjälp behövs.
Min teori är att janolle är dopad, osäkert med vad.
Haha ASG bäst idag./ Ja igår då om det ska va rätt, annars kanske Göran vill ha källa på det igen.Lars.E sa:GoranS sa:janolle sa:...
Loka! Om det finns någon mer importerad arbetskraft som INTE klarat sig utan prickar är det skandal men det vill ju regeringen suck.
¿Qué?
Jag tror att janolle menar detta...
Loka! = Varannan vatten är bra för att slippa värsta baksmällan.
Om det finns någon mer importerad arbetskraft som INTE klarat sig utan prickar är det skandal = Importerad arbetskraft sköter oftast sitt jobb prickfritt.
men det vill ju regeringen suck. = Regeringen vill att importerad arbetskraft ska sköta sig prickfritt, men janolle blir trött av prickfritt arbete.
Alla övriga 259 har fyllt i sina papper korrekt! = 259 av 260 idrottsutövare har klarat att följa reglerna vilket janolle tycker är värt att ropa ut högt.
Tveksamt om någon kollar en icke doping misstänkt. = De som inte är misstänkta för dopning får minimalt utrymme i media.
Så tolkar iallafal jag det :)
Varför är du allt som oftast totalt ovillig att på ett seriöst sätt svara på frågor kring påståenden du häver ur dig? Typiskt får man bara tillbaka mer eller mindre obegripligt svammel uppblandat med försök till skämt.janolle sa:Haha ASG bäst idag./ Ja igår då om det ska va rätt, annars kanske Göran vill ha källa på det igen.Lars.E sa:GoranS sa:janolle sa:...
¿Qué?
Jag tror att janolle menar detta...
Loka! = Varannan vatten är bra för att slippa värsta baksmällan.
Om det finns någon mer importerad arbetskraft som INTE klarat sig utan prickar är det skandal = Importerad arbetskraft sköter oftast sitt jobb prickfritt.
men det vill ju regeringen suck. = Regeringen vill att importerad arbetskraft ska sköta sig prickfritt, men janolle blir trött av prickfritt arbete.
Alla övriga 259 har fyllt i sina papper korrekt! = 259 av 260 idrottsutövare har klarat att följa reglerna vilket janolle tycker är värt att ropa ut högt.
Tveksamt om någon kollar en icke doping misstänkt. = De som inte är misstänkta för dopning får minimalt utrymme i media.
Så tolkar iallafal jag det :)
janolle sa:Håll dej du till din frimärkssamling i stället för att kritisera mej! Men tycker du 2prickar är okej får du väl tycka det.
me.I.am sa:janolle sa:Håll dej du till din frimärkssamling i stället för att kritisera mej! Men tycker du 2prickar är okej får du väl tycka det.
0 prickar är alltså = 2 prickar enligt dig, kan du utveckla det?
Lars.E sa:me.I.am sa:janolle sa:Håll dej du till din frimärkssamling i stället för att kritisera mej! Men tycker du 2prickar är okej får du väl tycka det.
Det är vad Göran anser inte jag!
Vänligen, tillskriv mig inte åsikter jag inte har. Om du inte förstår vad jag skriver är det bättre att du frågar så kan jag försöka förklara.janolle sa:Lars.E sa:me.I.am sa:janolle sa:Håll dej du till din frimärkssamling i stället för att kritisera mej! Men tycker du 2prickar är okej får du väl tycka det.
Det är vad Göran anser inte jag!
Ytterligare ett osakligt inlägg med falsk information.janolle sa:Håll dej du till din frimärkssamling i stället för att kritisera mej! Men tycker du 2prickar är okej får du väl tycka det.
JonasH72 sa:Såg inte det om SMS eller app, läste inte så långt. Men skumt att det ej anges nån tidsgräns inom när rapporteringen skall ske..ooms sa:Eller skicka ett sms. Och klarar man inte av det så är det som sagt frivilligt att vara elitidrottare. Det finns en anledning till att dessa regler finns, och svenska förbundet har definitivt varit pådrivande för att de skulle komma på plats.toshiba sa:JonasH72 sa:Saker som, "Hej älskling, jag ville överraska med en weekend i Paris" känns avlägsna. Tufft att vara elitidrottare.
Det låter ju faktiskt jättesmidigt. Känns inte som att det finns nån anledning att klaga på det systemet. Visst, man måste väl ha koll på vad man uppgett, men det lär ju finnas tillgängligt i appen eller på nätet.Mavve sa:JonasH72 sa:Såg inte det om SMS eller app, läste inte så långt. Men skumt att det ej anges nån tidsgräns inom när rapporteringen skall ske..ooms sa:Eller skicka ett sms. Och klarar man inte av det så är det som sagt frivilligt att vara elitidrottare. Det finns en anledning till att dessa regler finns, och svenska förbundet har definitivt varit pådrivande för att de skulle komma på plats.toshiba sa:JonasH72 sa:Saker som, "Hej älskling, jag ville överraska med en weekend i Paris" känns avlägsna. Tufft att vara elitidrottare.
Hade Awet i bilen hem från SM i båstad. Då jag körde med husvagn så gick inte riktigt så fort hem till Jönköping som han hade hoppats på, för han hade satt lägenheten i Jönköping mellan 21-22 som tid. Så under hemfärden ändrade han till 21.30-22.30. Så det går nog att ändra med ganska sent varsel.
Varken du lr jag har fel 259st idrottare har skött sin rapportering. Det tolkar jag som noll prickar,du tolkar det på annat sätt.GoranS sa:Ytterligare ett osakligt inlägg med falsk information.janolle sa:Håll dej du till din frimärkssamling i stället för att kritisera mej! Men tycker du 2prickar är okej får du väl tycka det.
Jag repeterar: vore det inte enklare att antingen ge mig källan eller erkänna att du hade fel? Jag lovar, jag kommer inte att vara spydig, otrevlig eller något annat negativt om du gör något av detta.
Så länge du skriver saker som jag inte tror på utan ytterligare information som stödjer påståendet kommer jag dock att fortsätta fråga varifrån informationen kommer om jag är intresserad av att veta det. Jag tycker inte att detta är orimligt på ett forum.
janolle sa:Varken du lr jag har fel 259st idrottare har skött sin rapportering. Det tolkar jag som noll prickar,du tolkar det på annat sätt.
Tolka= gissa, Tolka= det man tror, Vad är problemet? 259personer är inte misstänkta för dopning! Finns det verkligen 260Lars.E sa:janolle sa:Varken du lr jag har fel 259st idrottare har skött sin rapportering. Det tolkar jag som noll prickar,du tolkar det på annat sätt.
Göran har inte fel eftersom han inte har tolkat det då relevant information saknas.
Du däremot... Du verkar göra en ren gissning? Eller har du någon information som du vägrar att dela med oss andra?