Miss Lycka 2.0
Aktiv medlem
Dopingtråden
Räcker det med löjrom eftersom det är nästan fisk?
Jag skulle ändå gärna se den...Så kul att Lasse får lite uppmärksamhet igen. Det vore ju verkligen tråkigt om människor glömde bort honom.
Eller inte.
Han lever väl ikapp.Northug strikes again... Kokain denna gången
Vilken jävla ärkesopa!!
![]()
Northug fast för narkotikainnehav
Norsk polis har hittat kokain hemma hos den norska skidlegendaren, Petter Northug. Det meddelar han själv på sociala medier. ”Jag har gjort ett stort misstag. Polisen hittade en mindre mängd narkotika i mitt hem, det rör sig om kokain”, skriver han.www.svt.se
Skulle bli förvånad om inte kokain är med.OK Fair enough, hade missat att wada hade släppt kokain fr listan.
PN är likväl en jubelidiot, även om han måhända inte kvalar in i dopingtråden.
shut up and take my money:-)Nya lösningar
![]()
The new drug in endurance doping - Canadian Running Magazine
The drug works similarly to EPO, but is harder to detectrunningmagazine.ca
Haha, åka dit för fyra otillåtna preparat (anabola steroider) i ett och samma test är väl, nä jag saknar ord. Testet togs alltså direkt efter att han gått i mål som etta i Irländska mästerskapen i mastersklassen 40-50 år. Påstår att han beställt bland annat och tagit de oskyldiga kosttillskotten Total War och Big Noise som hans bror rekommenderat. Självklart var ju dessa kontaminerade...Gubbarna borde tagga ner.
![]()
Irish cyclist banned for four years over anti-doping violation
Irish cyclist banned for four years over anti-doping violationwww.irishexaminer.com
Vanligaste dopningen, lätt.Någon form av datadopning?!
![]()
Zwift bans two eRacers for data fabrication
Zwift has suspended eSports access to two riders after a dual-recording disputes and evidence of data manipulationwww.cyclingnews.com
Som jag tolkar det verkar det dock ha haft mer att göra med att lura andra i tävlingssammanhang.Vanligaste dopningen, lätt.
Måste vara bättre att köpa ett falskt diplom på Liseberg än att lura sig själv på zwift.
Man lurar sig själv mest, eller?Som jag tolkar det verkar det dock ha haft mer att göra med att lura andra i tävlingssammanhang.
Snackas i artikeln om att det finns prispengar i det hela. Om det är dessa de varit efter så kan det ju mycket väl vara s.a. det inte är något självbedrägeri utan bara rent och skärt fusk.Man lurar sig själv mest, eller?
Haha. Vilka jävla spånhuvuden.Lite roligt skrivet/sammanfattat/förklarat av DC Rainmaker -
![]()
Zwift Bans Two Pro Racers For Altering Data: An Explainer of Sorts
It’ll likely come as no surprise that top racers are once again* cheating on Zwift. After all, cheating and cycling are as intertwined as peanut butter and jelly. And while historically cycling has seen cheating take the form of dopingwww.dcrainmaker.com
Solklart fall för diskning!Finnarna byter EPO mot Wettex.
![]()
Finland erkänner nu disktrasor i kalsongerna – enligt chefstränaren har andra länder tryckt in tvättsvampar för att få till optimala hoppdräkter: "Jag skäms över att vi fuskade"
Backhoppardräkterna var den stora snackisen i Ruka.svenska.yle.fi
jag gissar att tyngdlyftningen kommer att få minst en helt rensad prispall med helt nya medaljörer, eller så tar det bara lite längre tid. 2012 os fick i alla fall det, hur den grenen får vara kvar i os övergår mitt förstånd. Kolla dokumentären på svtplay om ni vill förstå hur det går att komma undan. Ryssar som var fällda, blev inte testade under perioden för avstägning eller inför comeback. Många östländer blev inte testade alls. Där kan man snacka om en pamp som förgiftar hela sporten.Nu skall alla dopingtester ifrån Sotchi-OS återigen analyseras.
Många kommer att ligga sömnlösa nu.
Sen jag såg Icarus har jag inte kunnat släppa att ryssarna enbart tog ett guld i längdskidor. Visst är det möjligt att de genomgående vallade bort sig totalt i värmen, men nja... Tror nog en hel del skidåkares sömn är påverkad.Nu skall alla dopingtester ifrån Sotchi-OS återigen analyseras.
Många kommer att ligga sömnlösa nu.
Underskatta inte vallan, Norge hade 2015 lagt ner 90 miljoner på vallateam och valla"forskning" över 10 år.Sen jag såg Icarus har jag inte kunnat släppa att ryssarna enbart tog ett guld i längdskidor. Visst är det möjligt att de genomgående vallade bort sig totalt i värmen, men nja... Tror nog en hel del skidåkares sömn är påverkad.