Dopingtråden

GoranS

Aktiv medlem
Dopingtråden
T.o.m. bollsparkarna själva tycker tydligen att fotboll är sövande tråkigt. :sneaky:

"Urinprovet visade spår efter det förbjudna ämnet fonturacetam, en stimulantia som började producerades på 1980-talet, främst för att hålla sovjetiska kosmonauter vakna i rymden."

Vernersson

Aktiv medlem
Dopingtråden
Northug strikes again... Kokain denna gången
Vilken jävla ärkesopa!!

Manurhin2

Aktiv medlem
Dopingtråden
Northug strikes again... Kokain denna gången
Vilken jävla ärkesopa!!

Han lever väl ikapp.
Super, kör bil, och drar en lina.....
Är ju inte dopning.

M

Vernersson

Aktiv medlem
Dopingtråden
OK Fair enough, hade missat att wada hade släppt kokain fr listan.

PN är likväl en jubelidiot, även om han måhända inte kvalar in i dopingtråden.

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Dopingtråden
Och när ändå tråden bumpats kan jag passa på att berätta att den 80-åriga bancyklisten Barbara Gicquel åkt dit för doping och nu har hon fått sitt straff.

Senast ändrad:

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Dopingtråden
Gubbarna borde tagga ner.
Haha, åka dit för fyra otillåtna preparat (anabola steroider) i ett och samma test är väl, nä jag saknar ord. Testet togs alltså direkt efter att han gått i mål som etta i Irländska mästerskapen i mastersklassen 40-50 år. Påstår att han beställt bland annat och tagit de oskyldiga kosttillskotten Total War och Big Noise som hans bror rekommenderat. Självklart var ju dessa kontaminerade...

Bilagor

Senast ändrad:

NickPick

Aktiv medlem
Dopingtråden
Ena av damerna är ju en "coach" så få blir det ännu mer pinsamt. Lizi Duncombe.

Om mindre än ett år får hon cykelcrossaren med elmotor börja tävla igen

Lingon

Aktiv medlem
Dopingtråden
Lite roligt skrivet/sammanfattat/förklarat av DC Rainmaker -
Haha. Vilka jävla spånhuvuden.
Verkar bara vara dom dummaste av dom dumma som åker fast.

GoranS

Aktiv medlem
Dopingtråden
Usch vilken hemsk historia.

Att förtala en gammal gentleman och trotjänare på det sättet. Och dessutom att hetsa igång en häxjakt på en man som upprepade gånger ärligen intygar sitt djupaste engagemang i dopningsfrågan. Vad kräver de av honom? Det går ju faktiskt inte att jobba mer med frågan än de 24 timmar/dygn som han lägger ner. Och han har ju t.o.m. offrat sin sons möjligheter till andra karriärer för att han ska se till att familjen fortsätter kampen för en ren och framgångsrik idrott.

Stervelo

Aktiv medlem
Dopingtråden
Nu skall alla dopingtester ifrån Sotchi-OS återigen analyseras.
Många kommer att ligga sömnlösa nu.
jag gissar att tyngdlyftningen kommer att få minst en helt rensad prispall med helt nya medaljörer, eller så tar det bara lite längre tid. 2012 os fick i alla fall det, hur den grenen får vara kvar i os övergår mitt förstånd. Kolla dokumentären på svtplay om ni vill förstå hur det går att komma undan. Ryssar som var fällda, blev inte testade under perioden för avstägning eller inför comeback. Många östländer blev inte testade alls. Där kan man snacka om en pamp som förgiftar hela sporten.

Stervelo

Aktiv medlem
Dopingtråden
Som sagt, kolla dokumentären om tyngdlyftningen och deras pamp, det är så man tappar hakan.
jag tror den finns på svtplay.

Man kan lugnt säga att det finns inte en ren lyftare som vinner några guld i alla fall, tror inte det ens finns en ren medaljör.

Stervelo

Aktiv medlem
Dopingtråden
Sen jag såg Icarus har jag inte kunnat släppa att ryssarna enbart tog ett guld i längdskidor. Visst är det möjligt att de genomgående vallade bort sig totalt i värmen, men nja... Tror nog en hel del skidåkares sömn är påverkad.
Underskatta inte vallan, Norge hade 2015 lagt ner 90 miljoner på vallateam och valla"forskning" över 10 år.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer