Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
janolle sa:Jag skrev vem tror att dessa är rena. Va det ja skrev inget annat PUNKT
Henrik_E sa:Folk som kan screenshotta är säkert minst lika dopade som programledare för Sportspegeln.
janolle sa:Jag skrev vem tror att dessa är rena. Va det ja skrev inget annat PUNKT
janolle sa:Varför bara stänga av alla Ryssar ? Stäng av alla Norskar också i så fall.
perzzon sa:Ok falken det räcker nu. Vi har fattat
Lingon sa:30 nya namn varav 20 (fd?) cyklister har identifierats mha DNA bland Fuentes kunder. Frågan är om namnen kommer att publiceras denna gången?
http://deportes.elpais.com/deportes/2016/12/27/actualidad/1482866433_093478.html
Miss Lycka sa:Man ger atleter som Ludmilla och Abeba svenskt medborgarskap så löser det sig.
GoranS sa:Är inte riktigt säker på varför detta skulle göra att ryssar/ryskor skulle bli mer benägna att söka sig till Sverige. De som står på listan kan väl knappast få frikort till mästerskapet bara för att de byter nationalitet!? Och de som inte står på listan verkar ju som de skulle kunna få tävla "neutralt" och då är det inte för mig klart varför de skulle vara intresserade av att istället tävla för Sverige. Är ju knappast s.a. friidrottsförbundet har arabstatsbudget för inköp av idrottare.
JT sa:GoranS sa:Är inte riktigt säker på varför detta skulle göra att ryssar/ryskor skulle bli mer benägna att söka sig till Sverige. De som står på listan kan väl knappast få frikort till mästerskapet bara för att de byter nationalitet!? Och de som inte står på listan verkar ju som de skulle kunna få tävla "neutralt" och då är det inte för mig klart varför de skulle vara intresserade av att istället tävla för Sverige. Är ju knappast s.a. friidrottsförbundet har arabstatsbudget för inköp av idrottare.
Troll!
Om de - vilket kännetecknar hela affären i stort - kan bevisa att dom är oskyldiga.GoranS sa:Och de som inte står på listan verkar ju som de skulle kunna få tävla "neutralt"
Miss Lycka sa:Alla ryska friidrottare står inte på listan men de blir ändå uteslutna.
Då är det lämpligt att byta nationalitet.
Det gjorde den dopingavstängda Ludmilla. Då skickade Sverige en delegation till Västindien som lyckades få henne fri från avstängningen. Jag undrar vad det kostade?
Förstår du nu?
emmer sa:Om de - vilket kännetecknar hela affären i stort - kan bevisa att dom är oskyldiga.GoranS sa:Och de som inte står på listan verkar ju som de skulle kunna få tävla "neutralt"
De två hundra på listan kännetecknas bara att av att de får inte tävla neutralt även om de kan bevisa att de är oskyldiga.
Tänk om WADA hade samma regler - att det var upp till idrottsutövaren att bevisa utom varje tvivel att de inte var eller är eller kommer bli dopade - och då kanske de kunde få vara med. Till och med Kafka har ju en angenäm och enkel situation...
Jag förstår att ryssarna är lacka på det hela.
GoranS sa:Neutral flagg är min dåliga omtolkning av nøytrale utøvere. Har dock för mig att det någon gång tidigare förekommit att någon tävlat i mästerskap (gren oklar) utan att ha en nationsflagga vid sitt namn utan någon annan flagga.
RockyM sa:HUr blev man utagen till Olympiskaflagganslag? =)