BJS
Aktiv medlem
Dopingtråden
GoranS sa:Bengt-re sa:Konkret sa:Asså tror folk på denna påhittade historien?
Nej självklart inte. Mönstret är välkänt bland andra som åkt dit för doping med steroider och den föredragna historien är påpassligt nog ungefär den enda möjliga som kan fås acceptans. Man måste nog ha någon personlig vinning i vågskålen om man väljer att tro på en sådan uppenbart fabricerad historia.
Jag känner människor som tror på historien så ditt första uttalandet är felaktigt.
Angående andra meningen: Menar du att om en beskrivning av ett skeende kan nå acceptans så är den falsk?
Angående tredje meningen så har jag oerhört svårt att se vilken personlig vinning de personer som jag känner och som tror på historien skulle ha. Du får gärna förklara vilken personlig vinning en person som är halvhyggligt intresserad och mest går igång på svenska segrar har av att tro på TJs berättelse. Snarast skulle väl det vara en personlig vinning om hon inte är med ett tag då ju de svenska medaljchanserna ökar!?
En sann historia kan innehålla någon detalj som verkar underlig. Här är hela historien så uppenbart konstruerad att det hade varit svårt för en manusförfattare att hitta på den. Verkligheten ser inte ut som ett Nigeriabrev. Historien har många gånger bevisat för oss att otroliga historien som kommer lägligt mycket sällan är sanna. Människor som har vinning på att ljuga och ser en möjlighet att komma undan med lögnen ljuger. Rädda människor som är rädda att förlora något är sällan sanningsvittnen. Hur många brottslingar och dopade erkänner sig skyliga?
Det finns många från norska sidan som har mycket att vinna på att stöka undan detta - de har en mångmiljardindustri att skydda.
Du väljer att tro på historian - oki.
Jag accepterar religonfrihet och vill man tro på TJ, gud, skäggiga alver eller små gröna män så är det helt oki. Dock har jag inte träffat någon icke norrman som på riktigt tror på detta så det gör dig i så fall unik.
#hatadoping