Dopingtråden
Det gäller att ha rätt grejer...janolle sa:Det har aldrig funnits eller kommer finnas en odopad cyklist som vinner en Grand-Tour. Bara gilla
läget.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det gäller att ha rätt grejer...janolle sa:Det har aldrig funnits eller kommer finnas en odopad cyklist som vinner en Grand-Tour. Bara gilla
läget.
Definiera dopad.janolle sa:Det har aldrig funnits eller kommer finnas en odopad cyklist som vinner en Grand-Tour. Bara gilla
läget.
janolle sa:Det har aldrig funnits eller kommer finnas en odopad cyklist som vinner en Grand-Tour. Bara gilla
läget.
Vad är fördelen med nebulisator om personen har hyggligt drag i lungorna? Finns skillnad på utnyttjande grad av medicinen mellan ånga och pulver?marten_larsson sa:Precis, inget konstigt med nebulisator för svårt sjuka som inte orkar inhalera med inhalator.
Lingon sa:Spiken i kistan för sporten. Är nog lika bra att släppa dopingen helt fri på WTT-nivå.
Konkret sa:Lingon sa:Spiken i kistan för sporten. Är nog lika bra att släppa dopingen helt fri på WTT-nivå.
Ingen skräll direkt.
ohellstrom sa:Konkret sa:Lingon sa:Spiken i kistan för sporten. Är nog lika bra att släppa dopingen helt fri på WTT-nivå.
Ingen skräll direkt.
En spik mer eller mindre tycks inte göra någon större skillnad för den där kistan.
Henrik_E sa:Denna soppa + att Disney köpt 20th Century Fox kan dock vara en spik i Skys kista.
Konkret sa:ohellstrom sa:Konkret sa:Lingon sa:Spiken i kistan för sporten. Är nog lika bra att släppa dopingen helt fri på WTT-nivå.
Ingen skräll direkt.
En spik mer eller mindre tycks inte göra någon större skillnad för den där kistan.
Ingen skräll att han åkte fast menade jag.
Troll äter väl iofs nästan allt, men för mig är det inte uppenbart varför en provrörsstudie från 2007 skulle vara särskilt smaklig ens för trollen? Du kan gärna förklara det samtidigt som du berättar om var du hittat att salbutamol är vätskedrivande.Henrik_E sa:
JTF sa:Det gäller att ha rätt grejer...janolle sa:Det har aldrig funnits eller kommer finnas en odopad cyklist som vinner en Grand-Tour. Bara gilla
läget.
Öh... Att överskrida gränsvärde är att bryta mot regler.pissenisse sa:Speaking to the BBC (link is external), Froome said: "I understand this comes as a big shock to people. I certainly haven't broken any rules here."
ejma sa:Vad är fördelen med nebulisator om personen har hyggligt drag i lungorna? Finns skillnad på utnyttjande grad av medicinen mellan ånga och pulver?marten_larsson sa:Precis, inget konstigt med nebulisator för svårt sjuka som inte orkar inhalera med inhalator.
janolle sa:Det märks TYDLIGT att Jouhag är mer intressant än Froome. I Svensk media, va är cykel en sport?
Kanske för att Johaug deltagit i lite fler närkamper och spurtstrider med våra svenska skidtjejer, jämfört med antalet svenska cyklister som Froome fajtats med. Som vanligt är det väl den geografiska närheten som spelar in en hel del på nyhetsvärdet. Förutom att skidor är större än cykling i Sverige och Norden.janolle sa:Det märks TYDLIGT att Jouhag är mer intressant än Froome. I Svensk media, va är cykel en sport?
Jovars! :o)janolle sa:Ännu konstigare är väl att åka runt på en hamburgare är mer intressant.
Jag skulle säga att betydligt viktigare faktorer är tradition och framgång (även historisk sådan). Om orsaken stod att finna i att cykel är mkt mer svårtittad så innebär det att svenskar alltså fundamentalt skiljer sig i förmåga att ta till sig mer svårtittade saker jämfört med t.ex. människor i vårt södra grannland.geologen sa:janolle sa:Det märks TYDLIGT att Jouhag är mer intressant än Froome. I Svensk media, va är cykel en sport?
Ja, att längdskidor är en större sport än landsvägscykling i Sverige är väl inget nytt, eller konstigt? Det går nog 100 skidintresserade på varje cykelintresserad i Sverige. Vilket är fullt begripligt eftersom landsvägscykling är en märklig och svårtittad sport. Bara såna saker som att det är en individuell lagsport, och att loppen är helt galet för långa, och att det ytterst sällan går att se vem som är vem på TV-bilderna...
GoranS sa:vårt södra grannland.
Tyskland förstås. Vad trodde du? ;-)ohellstrom sa:GoranS sa:vårt södra grannland.
Är det Polen eller Tyskland du menar?
Edit: innan någon kommer och påpekar att Danmark inte kan vara vårt västra grannland eftersom Norge redan är det så vill jag gärna påpeka att Norge då är vårt norra grannland, hehe.
Har haft kollegor som fastnat för att titta på touren utan vare sig något intresse av att cykla själv eller att ha tittat på cykel tidigare på TV. Och det långt efter puberteten.geologen sa:Har man växt upp med att det rullar på TV:n så kanske det är en aning mer lättsmält, men för nån som börjar se på det förbi puberteten eller så, ter det sig nog i det närmaste obegripligt. Korta lopp kan väl gå an, upp till två timmar max, och med bra närbilder och extremt bra produktion med detaljerade namnskyltar och så, men TdF och motsvarande när de är ute på heldagsturer i klungor med 200+ likadant klädda små myror på skärmen, då är det lika intressant som att se myrornas krig.
Tacka vet jag sumobrottning!
Började f.ö. själv titta när jag var runt 20 år och nog för att jag ibland kan uppskatta en del udda saker, men om jag funnit det totalt obegripligt hade jag med all säkerhet inte lagt ner all den tid jag gjort på att titta på cykel på TV.GoranS sa:Har haft kollegor som fastnat för att titta på touren utan vare sig något intresse av att cykla själv eller att ha tittat på cykel tidigare på TV. Och det långt efter puberteten.geologen sa:Har man växt upp med att det rullar på TV:n så kanske det är en aning mer lättsmält, men för nån som börjar se på det förbi puberteten eller så, ter det sig nog i det närmaste obegripligt. Korta lopp kan väl gå an, upp till två timmar max, och med bra närbilder och extremt bra produktion med detaljerade namnskyltar och så, men TdF och motsvarande när de är ute på heldagsturer i klungor med 200+ likadant klädda små myror på skärmen, då är det lika intressant som att se myrornas krig.
Tacka vet jag sumobrottning!
Klaebo är förbannat duktig på att ha bra skidor.Konkret sa:Längdskidor är kul, det tråkiga är tycker jag att så mycket hänger på bra skidor.
GoranS sa:Klaebo är förbannat duktig på att ha bra skidor.Konkret sa:Längdskidor är kul, det tråkiga är tycker jag att så mycket hänger på bra skidor.
Konkret sa:Längdskidor är kul, det tråkiga är tycker jag att så mycket hänger på bra skidor.
kitzblitz sa:Det jag fastnade vid var Froomes uttalandet att "alla vet ju att jag har astma, och på etapp 6 (?) så var det värre än vanligt, så jag behövde mera medicin". Dvs att astmatiker inte bara är starkare än andra, men om de blir riktigt, riktigt sjuka så blir de ännu starkare dagen efter.
Luktapåblommorna sa:kitzblitz sa:Det jag fastnade vid var Froomes uttalandet att "alla vet ju att jag har astma, och på etapp 6 (?) så var det värre än vanligt, så jag behövde mera medicin". Dvs att astmatiker inte bara är starkare än andra, men om de blir riktigt, riktigt sjuka så blir de ännu starkare dagen efter.
Att ingen journalist ställt följdfrågor på det ännu är oförståeligt.
görveln sa:Dynamiken i landsvägscykling gör att det ofta kan vara spännande och intressant att se på. Så väldigt svårt att förstå tycker jag inte heller det är. Men en klassiker är roligare än en platt etapp i tour de france och ofta händer det inte mycket i tour de france sån generellt.
Intresset hos folk flest beror nog på hur bra svenskarna gör det och tradition.
Konkret sa:Touren är ju rena oljemålningen mot Vueltan och girot.
Miss Lycka sa:Enda skälet att se skidor är att förvånas över deras brist på taktik i masstarter. En av få som förstår det är Northug.
Tempolopp på skidor eller cykel är tråkigt att se. Oavsett vem det är som kommenterar.