Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vernersson sa:Och i Norge bölas det fortfarande över att Johaug var utestängd från OS.
Jävla stolpskott!
https://www.svt.se/sport/pyeongchang-2018/norska-langdchefen-det-ar-en-skam
Den ökar blodflödet genom hjärtat och gör att mer syre transporteras till musklerna.bigmollo sa:Vad gör Meldonium egentligen? Vad jag har läst så ska det inte ge någon fördel direkt. Curlingjeppen måste vara helt tappad. Torska för doping på OS..
Sinnesjukt, det fanns till och med en dopingsymbo på tuben, utan förpackning, hon ska vara glad att hon inte fick maxstraff.marr sa:Vernersson sa:Och i Norge bölas det fortfarande över att Johaug var utestängd från OS.
Jävla stolpskott!
Det är helt sjukt hur de kan rättfärdiga sin egen doping. Värre än ryssarna,de håller åtminstone käften.
Bättre att han hålla på med någon amerikansk idrott istället.bigmollo sa:Vad gör Meldonium egentligen? Vad jag har läst så ska det inte ge någon fördel direkt. Curlingjeppen måste vara helt tappad. Torska för doping på OS..
Det spekuleras åtminstone åt det hållet. Klent bevisat om det verkligen har någon mätbar prestationshöjande effekt, men du kanske i detta fall har någon uppbackning för dina påståenden? Förbjudet är det åtminstone.Henrik_E sa:Den ökar blodflödet genom hjärtat och gör att mer syre transporteras till musklerna.bigmollo sa:Vad gör Meldonium egentligen? Vad jag har läst så ska det inte ge någon fördel direkt. Curlingjeppen måste vara helt tappad. Torska för doping på OS..
Jag tolkar det som ett "släpp doping fritt". Antar att de vill se alla ryssar i OL också. Det finns ju massor av guld de egentligen förtjänat.Vernersson sa:Och i Norge bölas det fortfarande över att Johaug var utestängd från OS.
Jävla stolpskott!
bigmollo sa:Vad gör Meldonium egentligen? Vad jag har läst så ska det inte ge någon fördel direkt. Curlingjeppen måste vara helt tappad. Torska för doping på OS..
Luthman Photography sa:bigmollo sa:Vad gör Meldonium egentligen? Vad jag har läst så ska det inte ge någon fördel direkt. Curlingjeppen måste vara helt tappad. Torska för doping på OS..
Och vilken nytta gör den för en CURLINGSPELARE!
Att det var en rysk bobtjej som dopade sig kan man väl förstå, där behöver man lite tryck i låren när man ska starta. Visserligen känns det rätt puckat att som ryss dopa sig i ett os där de knappt får vara med pga av doping....
Statsstödd OS-satsning.RockyM sa:Hur kan en befolkning på 5.3 miljoner ta flest medaljer?
H. sa:Statsstödd OS-satsning.RockyM sa:Hur kan en befolkning på 5.3 miljoner ta flest medaljer?
RockyM sa:Ja det började i samband med Lillehammer.
RockyM sa:Nyheten att dispenskravet på medlet nu tas bort från årsskiftet glädjer SVT Sports krönikor Jonas Karlsson.
-Det är skönt för skidåkarna att de slipper ta den diskussionen, säger. Det har ju sett konstigt ut att världens bästa skidåkare tar ett dopningsklassat medel, säger han.
DT sa:RockyM sa:Nyheten att dispenskravet på medlet nu tas bort från årsskiftet glädjer SVT Sports krönikor Jonas Karlsson.
-Det är skönt för skidåkarna att de slipper ta den diskussionen, säger. Det har ju sett konstigt ut att världens bästa skidåkare tar ett dopningsklassat medel, säger han.
LOL.
Jag tycker de ska ta bort dopningsklassningen på EPO. Det har ju sett konstigt ut att världens bästa cyklister tar ett dopningsklassat medel.
Om hon tar medalj vid VM i Seefeld beror det på att hon har hittat något nytt dopingmedel som ersatt hudkrämen?Stervelo sa:Vem tror på att hon inte såg symbolen, som är tydlig, på tuben? Någon? Värsta lögnen ever, vad som är sant får vi nog aldrig veta.
Skulle bli oerhört förvånad om hon inte tar medalj(er) i Seefeld, givet att hon inte åker på sjukdom eller skada som hindrar start.ejma sa:Om hon tar medalj vid VM i Seefeld beror det på att hon har hittat något nytt dopingmedel som ersatt hudkrämen?Stervelo sa:Vem tror på att hon inte såg symbolen, som är tydlig, på tuben? Någon? Värsta lögnen ever, vad som är sant får vi nog aldrig veta.
Spännande fortsättning följer.
H. sa:Med en chef med den inställningen till doping är det kanske inte så förvånande att Norge har haft två dopingavstängningar på senaste tiden. Är Norge tvåa efter Ryssland i längdsporten?
Kan man tro att det finns ett stort mörkertal bland Norska åkare som hålls om ryggen av en dopingliberal chef?
JonasH72 sa:Det roliga är att så många klagar på att Norge tar astmamediciner. Det som samma personer dock verkar helt förneka är att svenskarna tar exakt samma.......
Norge har typiskt 5-10 (ibland 20ggr) fler deltagare på alla sina nationella tävlingar i längdskidåkning. Att Norges befolkning, merparten av dem, bor där det alltid är bra vinterförhållanden.
Man kan tycka vad man vill om deras sätt att dosera astmamedicinen, men det förtar inte båda de största anledningarna till varför Norge dominerar i längd.
Ja. Så det är säkert så att när Norge har 150 deltagare på sin NM i 5mil så beror det på att de har byggt upp så många med läppsalva att palla den. Medans i Sverige så kör snorungarna utan nån ambition framför TV spelen med Lypsyl, och det är ju klart sämre..marr sa:JonasH72 sa:Det roliga är att så många klagar på att Norge tar astmamediciner. Det som samma personer dock verkar helt förneka är att svenskarna tar exakt samma.......
Norge har typiskt 5-10 (ibland 20ggr) fler deltagare på alla sina nationella tävlingar i längdskidåkning. Att Norges befolkning, merparten av dem, bor där det alltid är bra vinterförhållanden.
Man kan tycka vad man vill om deras sätt att dosera astmamedicinen, men det förtar inte båda de största anledningarna till varför Norge dominerar i längd.
Antar att du vet att Jouhag är avstängd för anabola va?
JonasH72 sa:Ja. Så det är säkert så att när Norge har 150 deltagare på sin NM i 5mil så beror det på att de har byggt upp så många med läppsalva att palla den. Medans i Sverige så kör snorungarna utan nån ambition framför TV spelen med Lypsyl, och det är ju klart sämre..marr sa:JonasH72 sa:Det roliga är att så många klagar på att Norge tar astmamediciner. Det som samma personer dock verkar helt förneka är att svenskarna tar exakt samma.......
Antar att du vet att Jouhag är avstängd för anabola va?
Läppsalvan är långtidsverkande?ejma sa:Om hon tar medalj vid VM i Seefeld beror det på att hon har hittat något nytt dopingmedel som ersatt hudkrämen?
Det är den.Fältprästen sa:Läppsalvan är långtidsverkande?ejma sa:Om hon tar medalj vid VM i Seefeld beror det på att hon har hittat något nytt dopingmedel som ersatt hudkrämen?
Nu förefaller ju norrmännen varit ganska aggressiva i sin användning av preparat, t.o.m. så aggressiva att en av deras största stjärnor, MJS, åkte dit i ett dopningsprov. I kombination med reaktionerna från ledningshåll i det ärendet och, nu senast, Löfsbusets uttalande om Johaugfallet tycker jag att de verkar ha en ganska slapp inställning i frågan. Detta sagt utan att på något sätt uttala mig om svenskarnas bruk av medikamenter.JonasH72 sa:Det roliga är att så många klagar på att Norge tar astmamediciner. Det som samma personer dock verkar helt förneka är att svenskarna tar exakt samma.......
De Svenska herrarna verkar va dåligt dopade!GoranS sa:Nu förefaller ju norrmännen varit ganska aggressiva i sin användning av preparat, t.o.m. så aggressiva att en av deras största stjärnor, MJS, åkte dit i ett dopningsprov. I kombination med reaktionerna från ledningshåll i det ärendet och, nu senast, Löfsbusets uttalande om Johaugfallet tycker jag att de verkar ha en ganska slapp inställning i frågan. Detta sagt utan att på något sätt uttala mig om svenskarnas bruk av medikamenter.JonasH72 sa:Det roliga är att så många klagar på att Norge tar astmamediciner. Det som samma personer dock verkar helt förneka är att svenskarna tar exakt samma.......
RockyM sa:Hur kan en befolkning på 5.3 miljoner ta flest medaljer?
Om man ska tro Pliggen så doserar svenskarna inte upp mot gränsvärdena medan norrmännen, bevisligen, inte haft några hämningar mot att dosera även rejält över gränsvärdena. Sen kan jag tycka att man per automatik inte behöver anses försvara svenskarnas bruk bara för att man kritiserar norrmännens bruk.görveln sa:Att Norge har ju inte skött doping sakerna spesiellt bra håller nog de flesta med om. Verkar inte som de riktigt har förstått vad det handlar om. Löfshus senaste uttalande är ju helt obegripligt.
Jag håller dock med Jonas om att det är konstigt att så många kritiserar Norge för ett medisin bruk som är vanlig i Sverige och andra länder. Jag vet inte helt vilka svenskar och andra som tar astma medisin men är rätt säker på att Johan Olsson, Hellner och Cologna har astma.
Att norge är så pass bra har sina förklaringar som Jonas tar upp.
görveln sa:Hur kan 9 millioner svenskar ta många fler längd medaljer än tyskland som har 83 millioner?