Miss Lycka 2.0
Aktiv medlem
Dopingtråden
Jag har sett Jens Linds serie om ishockey. Rätt underligt att dopingproblem inte nämns med en stavelse i programmen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Distanscykling sa:Hur kan den här låånga tråden fortfarande ha liv? En gång var jag som er, missunsam och butter. Har jag kommit på, så här på äldre dar, att ingen dopar. Finns inga incitament för att dopa. Går inte att slå dopingjägarna. Speciellt sant är allt detta om man kommer ifrån ett äääärligt land, som säg Sverige.
Fixade länk nr 2.NLC sa:RF:s dopingkommissions ordförande Åke Andrén-Sandberg - Kokain bör tas bort från Wadas dopningslista.
Arne håller inte med - Har inget med prestationshöjande att göra
Henrik_E sa:Some folks like water
some folks like wine
but I like the taste
of straight strychnine
Jag är bara budbärare, skyll på The Sonics.geologen sa:Henrik_E sa:Some folks like water
some folks like wine
but I like the taste
of straight strychnine
Rimmar inte!
Henrik_E sa:Jag är bara budbärare, skyll på The Sonics.geologen sa:Henrik_E sa:Some folks like water
some folks like wine
but I like the taste
of straight strychnine
Rimmar inte!
NLC sa:
DT sa:NLC sa:
LOL. Det fattade ju alla redan 2011 hur ren Cobo var...
zodah sa:DT sa:NLC sa:
LOL. Det fattade ju alla redan 2011 hur ren Cobo var...
Min nederlands är ngt bristfällig. Men jag minns hur "förvånad" jag var när Cobo pinnade upp för Angliru med hjälmen på sne (OBS extrem ironi på förvåningen). Så uppenbart dopad man kan vara utan att åka fast (så hans conscience is clean såklart). Före den vinsten hade Cobo varit deprimerad och funderat på att sluta, inga resultat att tala om. Och efter detta så pensionerade han sig väl?
skier sa:Det jag inte riktigt fattar är hur det kan ta så länge att bedöma ett blod-pass, blir ju lite tramsigt när de byter vinnare 8 år efter målgång.
Det dröjer nog inte så länge. Han som kom tvåa i höjdhoppet i Peking, Germaine Mason, och som nu kanske blir segrare dog för 2 år sedan i en MC-olycka.GoranS sa:Fortsätter det i den här stilen kommer det väl i framtiden att bli så att segrare utses postumt.
zodah sa:Stumpy sa:Sidan finns ju även översatt om det underlättar.zodah sa:Min nederlands är ngt bristfällig.
Tack, listade ut det efter lite funderingar. Så efter 8 år blir Cobo av med vinsten i Vueltan 2011. Bedrövligt hanterat.
NLC sa:zodah sa:Stumpy sa:Sidan finns ju även översatt om det underlättar.zodah sa:Min nederlands är ngt bristfällig.
Tack, listade ut det efter lite funderingar. Så efter 8 år blir Cobo av med vinsten i Vueltan 2011. Bedrövligt hanterat.
Från hästens mun - https://www.uci.org/inside-uci/press-releases/uci-statement-on-juan-josé-cobo-acebo
lundatok sa:Hur kom det upp, återtestar de gammalt blod med nya metoder?
Jokss90 sa:Ingen är nog förvånad över att typ top 50 dopar sig inom cykling.
Men det intressanta är hur dom kommer undan. Armstrong berättade ju hur de smugglade bloddoping i drickflaskor och allt möjligt och sedan spruta in det just före tävling. Sedan samma sak igen direkt efter men då för att spruta in nåt som sänkte vita blodkroppar....
Klart elitidrott inte är rättvist i betydelsen att alla människor har lika möjligheter att vinna. Torbjörn Tännsjö brukar ju, i mitt tycke på oerhört oklara och tveksamma grunder, hävda att släppte man bara dopningen fri skulle det bli rättvist genom att alla skulle kunna korrigera för sina fysiska/genetiska ”defekter” och det skulle bli en ren (!) kamp mellan deltagarnas psyken.ooms sa:Å andra sidan är det ju orättvist redan fr början; vilka gener man har, hur kroppen svarar på träning, etc. Ibland tänker jag, "wtf, släpp dopingen fri". Det är ändå bara en mtrl-fråga som så mycket annat, och rättvist är det ju ändå inte fr början. Låt den som är "bäst" på alla fronter vinna!
Men visst, nånstans måste gränsen dras, och att mixtra med kroppen är nog ett bra ställe att dra den.
NLC sa:I början av förra seklet ansågs det ofint att träna för man skulle vinna på talang.
NLC sa:I början av förra seklet ansågs det ofint att träna för man skulle vinna på talang.
Britterna kan verkligen det där med märkliga sociala ideal. Även om just det är ganska sympatiskt på något sättjonas-ni sa:NLC sa:I början av förra seklet ansågs det ofint att träna för man skulle vinna på talang.
Också känt som det brittiska amatöridrottaridealet. Var man riktigt fin så lät man ju respektive betjänt vara den som utförde det faktiska tävlandet.