Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kul att den ojämförligt största sporten gjorde 449 dopingprov 2018.Ny statistik för de nyfikna.
![]()
Statistik
www.rf.se
Det är väl ingen rasism att nyttja den statistik och fakta som finns. Det är snarare skandalöst att svenska friidrottsförbundet trots flera snarlika fall inte ser mönstret som borde få alarmklockorna att ringa på högsta volym.När rasismen får bästa sändningstid. https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/3Jdgp0/jag-hade-gissat-att-han-dopade-sig
Vad hände med anklagelserna mot Fugelsang? Inte hört något mera
+1Det är väl ingen rasism att nyttja den statistik och fakta som finns. Det är snarare skandalöst att svenska friidrottsförbundet trots flera snarlika fall inte ser mönstret som borde få alarmklockorna att ringa på högsta volym.
"bästa sändningstid", nja - snarare bra klick-bait. Frispråkig utövare som intervjuas i en podd, som sen plockas upp av AB helt utan egna kommentarer.När rasismen får bästa sändningstid. https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/3Jdgp0/jag-hade-gissat-att-han-dopade-sig
Tack ??Cycling Anti-Doping utredde ett rykte. De kom fram till att det inte fanns tillräckligt bakom för att gå vidare. Det har egentligen inte funnits några riktiga anklagelser.
"Finally, the CADF confirms that after careful review of the elements available, it has not submitted the report to the UCI for the initiation of disciplinary proceedings against the individuals or team in question."
![]()
Cycling Anti-Doping Foundation (CADF)
Welcome to the Cycling Anti-Doping Foundation (CADF) website. The role of the CADF is to manage the anti-doping programme on behalf of the Union Cycliste Internationale (UCI). Created in 2008, the CADF is a non-profit foundation under Swiss law that became fully independent and ISO certified in...www.cadf.ch
Fuglesang vann några etapper och sammanlagt i Spanien. Han är på G!Vad hände med anklagelserna mot Fugelsang? Inte hört något mera
Jo det är jag helt med på! Ska bli intressant att se han på vårklassikerna, om han är i samma slag som förra säsongen!Fuglesang vann några etapper och sammanlagt i Spanien. Han är på G!
Var försiktig med kaffet när du kollar på rejs där MvdP eller Evenepoel är med i startlistan :)På tal om dopning. Var det bara jag som satte kaffet i vrångstrupen under en etapp av ski tour 2020 när vår svenske kommentator beskrev Kläbo som "från en annan planet". Visst var det några år sedan Lance hojade TdF men uttrycket "from another planet" har ändå en viss underliggande betydelse kan jag känna. Jag hoppas att kommentatorn var omedvetet om detta och såklart att Kläbo är ren.
Frid
Känns lite som du ”greppar efter halmstrån”På tal om dopning. Var det bara jag som satte kaffet i vrångstrupen under en etapp av ski tour 2020 när vår svenske kommentator beskrev Kläbo som "från en annan planet". Visst var det några år sedan Lance hojade TdF men uttrycket "from another planet" har ändå en viss underliggande betydelse kan jag känna. Jag hoppas att kommentatorn var omedvetet om detta och såklart att Kläbo är ren.
Frid
Ungefär som Bjarne Riis och Michael Rasmussen?Ahhh, Fuglesang har haft en lång karriär att bygga upp sig under. Baby steps!
Bjarne hade en lång karriär och Michael var måntaincyklarare. Frågor på det?
Det är frågan som inte har visats i dopingtester.
Både Bjarne och kycklingen har väl i efterhand erkänt systematisk doping under mer eller mindre hela karriären...
Ja lyckas hon frias med hjälp av fiskförklaringen (vilket inte ens rymdforskaren själv trodde på i artikeln i svd jag såg) så öppnar det upp oanade möjligheter till kreativa bortförklaringar för oss fiskälskare!Nu har brotterskan skaffat sig en rymdforskare!!! som ska bevisa att hon är oskyldig till dopningsbrott. Först svamlade han något om att labratoriet har gjort fel (x2?). Naturligtvis så är det ju så när resultatet inte är som man önskar. Och skulle inte det övertyga dopningskommisionen så ska de nog fria henne för hon kan faktiskt ha blivit dopad av en fisk! Eller ha ätit fisk. ?
Min teroi är att hon var ute vid någon öde sjö en natt med fullmåne och likt Gollum åt en rå gädda samtidigt som det var ett kosmiskt fenomen över sjön som gjorde att allt levande där bildade anabola steorider i kroppen.