Dopingtråden

Dopingtråden
Och för oss kulturhistoriskt förtappade?
Nja, det är väl en rätt obskyr referens som de som var mellan 13-15 år 1990 skulle kunna relatera till. Ganska smalt skämt... Har man Börje som tränare behövs ingen doping.

Screenshot_20230901-231802958 (1).jpg

(För den som vill minnas finns hela serien S*M*A*S*H på SVT Play.)

Dopingtråden
Nja, det är väl en rätt obskyr referens som de som var mellan 13-15 år 1990 skulle kunna relatera till. Ganska smalt skämt... Har man Börje som tränare behövs ingen doping.

Visa bilaga 650689

OK. Känner till serien, men var utanför åldersintervallet och följaktligen var det inget jag gick igång på.

Dopingtråden

Visa bilaga 650689

Njae, ett relativt väl tilltaget skämt, betraktat i omfång, skulle jag säga; så brett att det knappast ens är värt att dra, skulle Andres Lokko tänka.

Dopingtråden
Skräll
Stämmer det verkligen att det är de som vill sätta dit honom som måste visa att han tagit det medvetet?

Jag hade för mig att det är idrottaren som behöver visa att det tagits av misstag för att få använda det för straffminskning. Och, jag vet att det går att gräva fram inregelverket, men jag tänkte att om någon på rak arm vet så besparar det mig en del jobb.

Dopingtråden
Den som har för mycket tid över och är sugen på doping, har nedan några sköna filmer och TV-serier på Netflix och andra alternativa ställen att kika på:

Ikaros

Untold: Hall of Shame

Alex Schwazer Den långa vägen tillbaka

Doping forever

Dopingtråden
Mer från tennisens värld, denna gång en fyraårig avstängning.

Tydligen orättfärdigt.

Dopingtråden
Tydligen orättfärdigt.

"– Mina blodtester var negativa och man hittade inga förbjudna substanser. De hittade bara en liten mängd Roxaduxat i ett urinprov. "

Jag gissar att det som avses är Roxadustat. Från WADA:s lista:

1694685476698.png

Verkar ju verkligen vara ett helt oproblematiskt ämne att ha i kroppen. Dessutom enligt wikipedia stoppat av FDA efter "Significant safety concerns".

Dopingtråden
"– Mina blodtester var negativa och man hittade inga förbjudna substanser. De hittade bara en liten mängd Roxaduxat i ett urinprov. "

Visa bilaga 653515

Verkar ju verkligen vara ett helt oproblematiskt ämne att ha i kroppen. Dessutom enligt wikipedia stoppat av FDA efter "Significant safety concerns".
Kissmuggen måste varit förorenad. Så klart.

Dopingtråden
Hyfsat utbredd doping när alla utom en stryker sig från loppet när kontrollanterna dyker upp ?

Dopingtråden

Visa bilaga 653515

Det var ju bara en liten mängd (av det man inte får ha NÅN mängd av).

Dopingtråden
Dopingtråden
Alltså, jag trodde att hockeyspelare var de dummaste idrottsmännen (pga alla hjärnskakningar), men... Wow!

Dopingtråden
En hel del dopningsfall är ju inte alls kopplade till pengar så jag skulle inte satsa några pengar på oskuld enbart baserat på det.

Ingen aning om det går att få i sig substansen ifråga av misstag på rimligt sätt eller om det finns någon rimlighet i att det kan vara ett falskt positivt prov.

Tillbaka
Topp