Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Framförallt om man tänker sig att han vägde ca 70kg ?Ett dopad monster men alltså 500W under 30 min, sjukt på riktigt.
Stämmer med 7 W/kg som han säger.Framförallt om man tänker sig att han vägde ca 70kg ?
Yep -https://happyride.se/forum/threads/dopingtraden.1969530/post-4435738Var väl en artikeln om en knasgök (James Magnussen) som skulle ställa upp i Enhanced games.
Det sägs ju att dom sista årens prestandahöjning beror mkt på att man generellt ökat mängden coolisar, vi får väl bedöma det bättre när vi kollar i backspegeln om 10-20 år......Stämmer med 7 W/kg som han säger.
Kan ju jämföras med det här hävdade värdet på 7,4 W/kg under 13 min för Vingegaard i slutet på tempoloppet där han "avgjorde" touren i fjol. Sen finns förstås säkert en osäkerhet kring exakt vikt mm.
Ett dopad monster men alltså 500W under 30 min, sjukt på riktigt.
Framförallt om man tänker sig att han vägde ca 70kg ?
Stämmer med 7 W/kg som han säger.
Kan ju jämföras med det här hävdade värdet på 7,4 W/kg under 13 min för Vingegaard i slutet på tempoloppet där han "avgjorde" touren i fjol. Sen finns förstås säkert en osäkerhet kring exakt vikt mm.
Men slog många andra rekord i osmaklighet.Inte ens han skyllde väl dopningen på cancern dock.
Funkar det inte första gången får man öka dosen och testa igen...På temat ”om man ska göra det så ska man göra det ordentligt ”.
![]()
Friidrott: Almgrens konkurrent stängs av för dopning – vid 18 tillfällen
Andreas Almgren blir av med en vass konkurrent till OS i Paris. Kenyanen Rodgers Kwemoi stängs av i sex år för bloddopning vid 18 tillfällen. ”Det har varit systematiskt”, skriver internationella friidrottsförbundets integritetsenhet, AIU.www.svt.se
Ah, tidigare dömd för dopning (oskyldig såklart) och sen vägrat lämna urinprov och fått livvakten att slå sönder urinprover. Jag kan inte se något annat än att han är oskyldig.![]()
Efter dopningsbrottet – stjärnan vill tävla igen
Avstängningen för dopningsbrottet är över. Nu vill simmaren Sun Yang tävla igen. – Jag hoppas kunna återvända så snart som möjligt, säger han.www.aftonbladet.se
Tänkte samma sak. Han har bara haft en osedvanlig otur... Varför reflektera över sina handlingar, när man blivit pappa?Ah, tidigare dömd för dopning (oskyldig såklart) och sen vägrat lämna urinprov och fått livvakten att slå sönder urinprover. Jag kan inte se något annat än att han är oskyldig.
Är det inte märkligt att cyklister som torskar för doping oftast fastnar i tullen eller i polisrazzior. Kan det vara så att dom vet hur man skall dopa sig utan att åka fast i tester? ?Andrea Piccolo …Visa bilaga 707121
Vet inte om det är en missuppfattning, men jag har fått intrycket att kenyanska löpare oftare binds upp till team med europeiska kopplingar medan etiopiska löpare mer är kopplade till "statsstyrda" grupper. Misstänker att förekomsten av dopning bland aktiva från de två länderna är likartad.Kenya har börjat testa sina långdistanslöpare. 26 avstängda bara i juni, över 100 totalt. Är någon förvånad?
![]()
26 Kenyan Runners Receive Doping Suspensions This Week
The Kenyan runners received provisional suspensions because of doping offences, while the 10km world record holder gets a six-year ban in big crackdown on doping in Kenya.therunningchannel.com
Är det inte märkligt att cyklister som torskar för doping oftast fastnar i tullen eller i polisrazzior. Kan det vara så att dom vet hur man skall dopa sig utan att åka fast i tester? ?
Ja, det är nog privat organiserat i Kenya. Utländska agenter med team av löpare, fixar tränare och dopingdoktorer.Vet inte om det är en missuppfattning, men jag har fått intrycket att kenyanska löpare oftare binds upp till team med europeiska kopplingar medan etiopiska löpare mer är kopplade till "statsstyrda" grupper. Misstänker att förekomsten av dopning bland aktiva från de två länderna är likartad.
However, people will draw their own conclusions. I am of the opinion, like Prof Aldo Sassi, that a value above 6.2 W/kg is indicative of doping. And in the coming weeks, I will post more on this, including graphs that hopefully illustrate this point even more clearly. But, as always, there is likely to be debate.
sportsscientists.com
Han käkar många gel...6.9W/kg i FTP.
Om benstyrkan inte är en begränsande faktor för den effekt per kroppsvikt du klarar att generera behöver du förstås inte öka benstyrkan för att effekt per kroppsvikt.Vad är det som cyklister tar oftast? Är det fortfarande EPO? Eller steroider? Blodtransfusion med mer syrerikt blod? Fattar inte hur doping ska öka ens w/kg utan att man gör benen starkare, men man ska ju också ORKA hålla det en längre tid. Måste vara en riktig cocktail ?
Måste vara skivbromsarna!Bättre cyklar idag?
De ger ett sånt självförtroende att cyklisterna utvecklar mer watt!Måste vara skivbromsarna!
Förklarar väl dock inte den otroliga mängden blod som måste pumpas för att musklerna ska ha syre?Den officiella förklaringen är att de numera kan få i sig upp till 120 gram kolhydrater per timme...
![]()
'A Massive Change': How a Carbohydrate Revolution is Speeding up Pro Cycling
Breakthroughs in nutrition science have enabled riders to eat more carbs than ever before: How far can the 'carbolution' go?velo.outsideonline.com