dopning

dopning
So he had treatment for lung cancer, brain tumors and testicular cancer - obviously strong enough treatment to survive! 'Would seem strange to not take EPO, testosterone, HGH, and cortison during and after treatment....This is not news, it's well documented in his book; and as I understand well documented by the US cycling federation. The treatments were stopped well in time before he began to race again, and the consencus at the time that the treatments took his body to normal levels after the potentially lethal cancer cures.
It's time to stop this...the man survived cancer that would have killed most, came back stronger than ever...Can't we just take that as the example without having to dissect his extraordinary career.

dopning
Stelben: Han var kanske så besatt av Sheryl Crowe att det fick honom att bli så träningsvillig att han vann Touren tillräckligt många gånger för att hon skulle falla för honom?

Jag struntar faktiskt hur mycket han ev dopade sig för att klara cancern. Det är väl sunt att försöka överleva?

dopning
hur äre nu när man har cancer, elelr har haft. har man inte nersatt antal röda blodkroppar då och måste käka medecin som ökar på ens värden. trodde det sagts att han käkat det, o fick käka det så länge det inte går över normala värden. alltså han har en medecinsk anlending, men som sagt får inte ta det så han får nå fördelar. men kanske bara är jag som hört totalt fel.

i övrigt så börjar man bli trött på allt jagande. han har flertalet gånger funnits oskyldig, 1 år efter att han slutat är det fortfarande folk som hela tiden försöker svärta ner ryktet. för mig är han oskyldig tills annat bevisats.

hans ex-fru som vittne, skitkul :D nu vet ja ju i o för sig inte varför de skilde sig.

Senast redigerad av en moderator:
dopning
Fransmännen kan inte tåla att en amerikan har skrivit in sig och toppar listorna i Touren. De gör allt för att svärta ner hans rykte.

Men det är ju lite märkligt, som Spoke redan påpekat, allt finns ju redan dokumenterat i hans bok, så det är ingen nyhet att han tagit preparat för att klara cancern, vilket också UCI godkännt. Kanske beror tolkningarna på fransmännens okunskap i det engelska språket? Och Aftonbladets också i och med att man okritiskt kan publicera en sådan artikel?

dopning
Jag är väldigt trött på folk som länkar till Aftonbladets låtsasnyheter.

Nästa person som vidarebefordrar en pajaslänk om Armstrongs "doping" som en kvällstidning klippt ut från en nyhetsbyrå kommer att utsättas för ett flamewar utan like.

dopning
armstrong har under sin karriär aldrig haft dispans för att få ta i regel otillåtna substanser, han har spelat på samma vilkor som alla andra.

dopning
nää, men under sin behandling mot cancer så tog han sådanna medel, inte för cyklingens skull, utan för att han över huvudtaget ska kunna leva ett drägligt liv efter behandlingen han genomgick är det inte helt ovanligt. EPO o andra substanser är ju i sånna sammanhang bra verktyg och som spoke skrev så var de intagen väl dokumenterade o godkända av UCI

dopning
kvittar anledning till varför man äter preparatet, man får inte tävla med det i kroppen om man inte fått beviljad dispens för det.. vilket armstrong inte haft.

pressen gillar att gotta sig i sånt här och låt dem göra det, han är oskyldig tills en dom har fallit.

dopning
Markus F skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är väldigt trött på folk som länkar till
> Aftonbladets låtsasnyheter.
>
> Nästa person som vidarebefordrar en pajaslänk om
> Armstrongs "doping" som en kvällstidning klippt
> ut från en nyhetsbyrå kommer att utsättas för
> ett flamewar utan like.

En mer utförlig artikel: http://www.velonews.com/news/fea/10088.0.html

Armstrong's respons: http://www.velonews.com/news/fea/10091.0.html

/Fredrik

Edit: Stavning

Senast redigerad av en moderator:
dopning
KUNG att folk kommer med källor i dessa diskussioner!....... ... .....

Jag tror inte att Armstrong har dopat sig, punkt. Några argument kommer jag inte med eftersom att det bara är åsikter.

dopning
DN har också den "nyheten", jag som sett dem som mer seriösa. Konstigt att denna historia kommer upp titt som tett och i samma form, samma anklagelser och samma argumen. Konstigt vad avundsjuka kan ställa till med. Idioter!

dopning
Jag tror inte att Armstrong har dopat sig, eftersom han har varit världens mest påpassade idrottman och inga anklagelser har hållit. Så det är inte mina åsikter, utan bara principen att alla är oskyldiga tills motsatsen har bevisats. Än så länge är det alltså ett faktum att Armstrong inte har varit dopad, vad än Aftonbladet ljuger ihop.

rayy skrev:

> Jag tror inte att Armstrong har dopat sig, punkt.
> Några argument kommer jag inte med eftersom att
> det bara är åsikter.

dopning
Oj, jag glömde faktiskt just den där meningen "alla är oskyldiga tills motsatsen har bevisats", tack!
Det är en av de större anledningarna till att jag tror på hans oskuld, inga argument hittils har hållit et.c.

dopning
T skrev:
> kvittar anledning till varför man äter
> preparatet, man får inte tävla med det i kroppen
> om man inte fått beviljad dispens för det..
> vilket armstrong inte haft.
>

han han väll inte heller gjort. inte annat än vad han har tillåtelse till att äta.vad han har för dispens vet nog varken du eller jag säkert. så ser i alla fall jag på det tills man kan bevisa annat, med trovärdiga bevis då, som håller i rätten o inte bara i nån skvallerblaska

dopning
Han är ett fenomen inom cyklingen som många har svårt att acceptera.

Det är mycket troligt att han tog dessa preparat i samband med cancersjukdomen och återhämtandet efter den, men om han tog dessa runt 1998-99 så förklarar inte det varför han vann även så sent som 2005. Effekten sitter inte i så långt efteråt och om han tagit dessa preparat även efter sjukdomen så skulle det ha gett utslag på proverna.

Avundsjuka och svartmålning är vad det handlar om.

dopning
Hmm, grejen, som den beskrivs på cyclingnews.com, är att han ska ha berättat för sin cancer-läkare att han tagit diverse preparat INNAN han fick diagnostiserat cancer.

Detta säger sig nu läkaren inte ha något minne av, medan två andra personer, under ed i domstol, säger sig ha hört detta.

Man kan TRO mycket. Efter att ha sett Armstrong, helt plötsligt, ha ben som en bodybuildare på våren 96 och eftersom jag vet att testikelcancer är en vanlig biverkning av anabola steroider, så TROR jag att Lance varit och nallat i medicinskåpet ungefär lika mycket som övriga amerikanska proffsidrottare.

dopning
[q]Betsy Andreu testified that the doctor asked Armstrong whether he had ever taken doping products, and that the cyclist replied, "Yes."

"He asks which ones. And Lance replies, ''EPO, growth hormones, cortisone, steroids, testosterone,'"' Betsy Andreu said in sworn testimony in January. [/q]

värt att påpeka att varken EPO eller HGH fans/finns det någon testmetod för, de andra drogerna har cyklister dopat sig med ofta och metoder att dölja användandet är inte speciellt avancerade

för övrigt så gav ju Lances prover utslag för EPO vid tester i efterhand tillsammans med några andra testade prover och mer en teknikalitet att han inte blir straffad för detta

[bakis... Urk...]

dopning
Han bara fejkade cancern så han kunde dopa sig, så typiskt amerikanskt!

Varför kan inte han göra som alla andra amerikaner och invadera någon fattigt litet land någonstans?

Tillbaka
Topp