GLHF
Medlem
Dött vevlager?
Hej! Har en enväxlad skitcykel från Fixie Inc som jag haft mycket nöje av under flera år som vardagscykel, köptes beggad för 1000 kr. Rapp och rolig är den, älskar att blåsa förbi elcyklister på väg till jobbet i min platta stad. Min kärlek till den är dock tyvärr inte förknippad med så mycket omsorg, har egentligen bara bytt bromsbelägg och däck någon gång. Till min fasa upptäckte jag dock i morse att vevarna inte riktigt fungerade som de skulle och nu misstänker jag att vevlagret hälsat hem:
1. Vad tror ni kostar det mig att fixa detta i delar, tid och ev specialverktyg?
2. Om det är ovärt att investera mer i cykeln, har ni tips på billiga cyklar som sannolikt är lika roliga? Är det liknande geometri man ska leta efter eller vad tror ni det är som gör att den känns så rapp?
Här har ni en bild på modellen:
1. Vad tror ni kostar det mig att fixa detta i delar, tid och ev specialverktyg?
2. Om det är ovärt att investera mer i cykeln, har ni tips på billiga cyklar som sannolikt är lika roliga? Är det liknande geometri man ska leta efter eller vad tror ni det är som gör att den känns så rapp?
Här har ni en bild på modellen: