Downhill cykel

Joel comeback

Ny medlem
Downhill cykel
Efter 22år plus så har man då tänkt att återigen få brutna ben och axlar ur led... :)

Det har ju hänt en hel del med cyklarna... Då som nu så har jag dock samma tänk, köper jag nytt så vet jag vad jag får, oftast...

Har Järvsö som närmsta bikepark, men vad skall jag ha för cykel??? kommer givetvis inte tävla då kroppen och framförallt fysiken aldrig varit så kass som nu... men vill givetvis ändå ha något vettigt som ändå inte spränger plånboken med skilsmässa som följd.

Kom med synpunkter, är kanske begagnat marknaden något att ändå få upp ögonen på, vilka märken bör jag hålla mig ifrån, Mongoose verkar ha en relativt billig DH cykel, men är det något att ha? bomba med förslag, hellre för många än inga alls

Downhill cykel
Vi i familjen har köpt begagnade Kona. 1 Entorage och 1 Operator. Tycker vi fått mycket cykel för pengen. De har fått rulla i Åre. Ingen värstingkörning, men nog har de fått jobba en hel del, och har funkat fint. Lättkörda !

Downhill cykel
Utan att veta annat än från trenduro så är det nog viktigast att du hittar en hoj med vettig gaffel, Boxxer RC verkar INTE göra sitt jobb (baserat på Jofa blandade memoarer...), så kika på en hoj ett snäpp upp.
Beg ger oftast mycket hoj per krona, dock är det svårt att veta hur hårt en beg cykel gått, så för att skippa den sura överraskningen är det på DH kanske bäst att shoppa nytt..

Downhill cykel
Man får väldigt mycket dh-cykel för pengarna om man köper en begagnad 26". Då kan man ofta få tag på en riktig värsting med några år på nacken för 10-15k. Det tycker jag nog är det mest prisvärda. Men då ska man se till att gaffeln är bra eftersom nya 26"-gafflar säkert börjar bli lite svårfunna. Och så se till att hålla allting välservat.

Köper du nytt så är det nog onlineköp från YT som är bäst.

Downhill cykel
Hej!

Jag har en Trek Session 26" som jag planerar att sälja.
Köpt som hel cykel men därefter har jag bytt ut de flesta delar.
Kommer med Fox 40 kashima luftgaffel och Fox rc 4 kashima bakdämpare.
Storlek M.
Finns i Göteborg, men kör distansen Göteborg-Hafjell ofta. Även Göteborg - Linköping.

Bild, reservation för bytta delar
http://www.elisabethengstrom.se/blogg/wp-content/gallery/fotoalbum2014/20140811_155927.jpg

Är det intressant så hör av dig.
Levereras nyservad isf

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp