Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
AntonHGHF sa:Har aldrig testat att köra en full suspension i skog så har ingen att jämföra med när jag väl kör med en hardtail. Men det känns inte riktigt värt att lägga pengar på en full suspension när jag inte kör 100% downhill.
jofahjalm sa:Det är ju högst oklart vad du menar när du säger downhill, men jag tycker du ska testa istället för att fråga här.
jofahjalm sa:Jag skulle kunna köra allt utom järvsös två köttigaste leder på din cykel och tycka det var roligt. Du känns lite tidigt att oroa sig för materialet innan man har testat själv. Happy består av medelålders män som tycker om att köpa dyra saker. Ofta ganska tramsiga män.
AntonHGHF sa:Bra förslag^
Men om vi säger att jag kommer fortsätta köra på min hardtail, skulle det då underlätta om jag köpte 26" istället för dem 29" som sitter på cykeln just nu?
matt1as sa:AntonHGHF sa:Bra förslag^
Men om vi säger att jag kommer fortsätta köra på min hardtail, skulle det då underlätta om jag köpte 26" istället för dem 29" som sitter på cykeln just nu?
Jag har precis den cykeln fast 26" och 5 år gammal . Skulle inte rekommendera den för dh direkt...
AntonHGHF sa:jofahjalm sa:Det är ju högst oklart vad du menar när du säger downhill, men jag tycker du ska testa istället för att fråga här.
Är tyvärr helt ny med de här downhill grejen så vet inte riktigt vart man ska börja. Men att hyra en cykel verkar vara mitt bästa alternativ.
Makten sa:AntonHGHF sa:jofahjalm sa:Det är ju högst oklart vad du menar när du säger downhill, men jag tycker du ska testa istället för att fråga här.
Är tyvärr helt ny med de här downhill grejen så vet inte riktigt vart man ska börja. Men att hyra en cykel verkar vara mitt bästa alternativ.
En bra början är väl att trampa ut i närmaste skog och köra så fort du kan och vågar utför de backar du hittar för att se hur cykeln funkar till det. Gissningsvis känns det rätt otäckt med tanke på dess geometri när det börjar bli brant och stökigt.
EST sa:Knappast optimal. Men som i Lindvallen skulle det nog gå. Inte Gesunda. Droppa sadeln max bara. Sen finns det mycket roligare cyklar å köra utför på?
AntonHGHF sa:Bra förslag^
porschepake sa:Jag körde dh-banan i Åre på en helstel Liyang i mitten på 90-talet. Ja det gick men jag är glad att jag inte behöver göra det nu som medelålders man som tycker om att köpa dyra saker :-)
darkforce sa:EST sa:Knappast optimal. Men som i Lindvallen skulle det nog gå. Inte Gesunda. Droppa sadeln max bara. Sen finns det mycket roligare cyklar å köra utför på?
gesunda tillåter inte ens hardtail på downhillspåren om ja minns rätt
AntonHGHF sa:jofahjalm sa:Det är ju högst oklart vad du menar när du säger downhill, men jag tycker du ska testa istället för att fråga här.
Lillgammal sa:porschepake sa:Jag körde dh-banan i Åre på en helstel Liyang i mitten på 90-talet. Ja det gick men jag är glad att jag inte behöver göra det nu som medelålders man som tycker om att köpa dyra saker :-)
Vänta lite nu, tog du ripbranten och rydbergs dropp med den där? :O
AntonHGHF sa:Har aldrig testat att köra en full suspension i skog så har ingen att jämföra med när jag väl kör med en hardtail. Men det känns inte riktigt värt att lägga pengar på en full suspension när jag inte kör 100% downhill.
dnleriksson sa:AntonHGHF sa:Har aldrig testat att köra en full suspension i skog så har ingen att jämföra med när jag väl kör med en hardtail. Men det känns inte riktigt värt att lägga pengar på en full suspension när jag inte kör 100% downhill.
Alltså, det finns ju några varianter på fs... Från 100mm till typ 230mm. Det är ganska olika typer av fs. Bara för att du inte kör 100% dh är inte en fs helt utesluten. Jag kör nog 3% dh kanske och har en 140mm fs som går alldeles utmärkt i skogen och ok vid dh.
Varifrån/när kommer denna film ifrån?eketjall sa:Bevisligen gick det ju att ha kul med helstelt förr:
EST sa:här är min 29" ht ragley som är lite mera anpassad till sån åkning i en snäll familjepark Lindvallen. På ett sånt ställe är en ht roligare en en fs tycker jag. Ht när det är svart gul styre fs det andra. Men mest ht :) Har även för några år sen kört där med min 20 år gamla GT med lika gamla däck i regn å den var helstel men det var jobbigt. Körde bara 3,5 timmar & hade ont i ca 3 dagar efteråt av allt skak med framdämpare går det kanon att köra heldag å sen köra annat dagen efter utan att vara sönderskakad :)
Det står ju typ först i klippet ;-)Jonne sa:Varifrån/när kommer denna film ifrån?eketjall sa:Bevisligen gick det ju att ha kul med helstelt förr:
Den var ju helkul.