Downhill runt Gbg??

bitteb

Medlem
Downhill runt Gbg??
Tjena!!

Blir lite roadtrip i sommar. Tänkte kolla om ni vet om d finns någon downhill cykling med lift mellan malmö och norr om gbg..Eller är d bara till att knata uppför????

/Tobbe

Downhill runt Gbg??
kör först Vånga, sedan Vallåsen, Sedan Ullared, Sen gtb. Om ale bikepark har öppet så har jag varit där en dag endast men det såg fint ut :) Förläng resan till gesunda ;)

Downhill runt Gbg??
Flippad_unge: Alebikepark är stängd denna säsongen pga höjning av backen. Den skall bli en 10-15 meter högre. Rivning av gamla liften är i full gång och ny är beställd så nästa säsong kommer bli grymm.

Downhill runt Gbg??
pbeijer skrev:
-------------------------------------------------------
> Flippad_unge: Alebikepark är stängd denna
> säsongen pga höjning av backen. Den skall bli en
> 10-15 meter högre. Rivning av gamla liften är i
> full gång och ny är beställd så nästa säsong
> kommer bli grymm.

Spikat att liften kommer gå 2010? Så man kan börja längta liksom. :P

Downhill runt Gbg??
nenja: Spikat är det inte, PEAB har tills 2011 på sig att göra färdigt backen men deras mål tror jag är att det skall vara klart innan årsskiftet.

Jag skall se om jag kan få upp lite bilder, på alebikepark-sidan ikväll, som jag tog för två veckor sedan så ni kan se vad som är på gång.

Downhill runt Gbg??
Häftigt Peter! Får blir lite häftiga grejer att använda farten man får på. =)

Vad blir det för lift då? Lite flashigare ankarlift?

Edit: Är det Stefans ben på eran banner? ^^

Senast redigerad av en moderator:
Downhill runt Gbg??
pbeijer skrev:
-------------------------------------------------------
> Flippad_unge: Alebikepark är stängd denna
> säsongen pga höjning av backen. Den skall bli en
> 10-15 meter högre. Rivning av gamla liften är i
> full gång och ny är beställd så nästa säsong
> kommer bli grymm.

Lite OT men är det verkligen värt att hålla stängt en hel säsong och investera i ny lift för 10-15 m högre fallhöjd??

Downhill runt Gbg??
Westman: Jo det är värt det. Den gamla liften var i dåligt skick och hade troligtvis inte klarat besiktningen så en ny lift är ett måste. En lift kostar runt 4-5 miljoner och pga av massorna så får kommunen in en hel del pengar vilket gör att föreningen fått ett litet bidrag till den nya liften samt att de går i borgen för ett lån på liften. Höjningen i sig är inte det viktiga utan det är att det tippas massor som kommunen får pengar för och den extra fallhöjden är bara en bonus.

Om allt går som det skall så kommer allt vara klart inför skidåkningen så det är ju bara en hel cykelsäsong som det är stängt och de pengarna som kommer in därifrån är inte mycket om man jämför med vintern.

Dessutom kommer backen jämnas till så den blir slät vilket gör att det kommer krävas mindre snö för att fylla den vilket gör att det går att ha öppen mer på vintern.

Tillbaka
Topp