[Downhill] Träning i Strutsabacken

• Trådstartare Trådstartare Neo
  • Start datum Start datum

Neo

Ny medlem
Säsongen 2009 har dragit igång. Vi hade premiär i påskhelgen då vi hade öppet både den 11e och 13e April.

Det är inte helt spikat vilka veckodagar vi kommer att köra på framöver, men jag ska försöka hålla denna tråden uppdaterad med våra öppettider vartefter dom bestämms. Inledningsvis kommer vi att köra på lördagar mellan klockan 11-16.

Kostnaden är som vanligt 100kr per person när vi kör heldagar och 50kr om vi kör någon kväll.

NÄSTA TRÄNING: 25e April kl 11

Senast redigerad av en moderator:
Jag ska vara bakis och kolla på vasaloppet den här helgen. :)

Senast redigerad av en moderator:
Linköping ställer upp med Nissan V10!

Kom och grilla med oss. :D

Vi borde fixa en RR sen så folk fattar hur fräsigt det är att köra i Huskvarna.

Jag kan ta med kameran till backen så kan vi knåpa ihop något. Det var ett tag sen sist. Bara hoppas vädret blir fint.

Det vore hur kul som helst. Men jag får se, ligger hemma med en rejäl förkylning just nu så det ser inte så ljust ut just nu :-(

Det låter inte så kul med förkylning... Hmm... Magnus vi har setts i strutsabacken förr väl? Från Linköping?

Coolt.

Du får krya på dig! Och om du känner för att hänga på i övermorrn är det bara du hör av dig. :)

nollsjutre nittiosex trettiosex nittiosex ett

Vädret ser ut att bli helt ok här imorgon enligt smhi. Det har inte regnat något idag heller så det finns potential för trevligt före imorgon.

Det ser ut som att det blir körning 16/3. Jag har bara inte fått det 100% bekräftat ännu men det verkar finnas flera intresserade så vi kör med största sannolikhet. Om inte kotten kan köra liften så får väl jag eller nån annan göra det. Så räkna med att det blir körning om jag inte meddelar nåt annat här.

Det blir körning på söndag 6/4.
Nu när det blivit sommartid också så funderar vi på att dra igång med torsdagsträningarna igen så imorgon kväll torsdag 3/4 klockan 17:30 provar vi och kör en träning.

magnus skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur ser det ut på söndag 6/4? Jag är sugen på
> lite utförsrull!

Måste instämma

Det var ett gäng som körde igår, kul att se! Det är ju ljust ganska länge nu så det blir ett par timmar även på en kväll.
Nästa träning är alltså Söndag 6/4-08 kl 11:00. Ses då.

Va festligt. Hoppas man får se bilder snart. :)

På söndag kommer inte jag. Men följande helg om jag lyckas kirra fjädrar.

Neo skrev:
-------------------------------------------------------
> Det blir körning på söndag 6/4.
> ...

Gött. Jag kommer sannolikt och åker några åk :-)

Aha, så det var därför det stod en och lastade ur cykel och så ur någon skåpbil/pickup i torsdags då. Cyklade förbi uppåt då och senare över spåren. Blev lite sugen även med min xc-cykel. Ingen som har en cykel att låna ut någon torsdag eller söndag förresten? :) är 175cm.

Oj jag har visst glömt uppdatera.

Torsdagsträning ikväll 10e april kl 17:30.

Nästa Söndagsträning är nu på söndag 13e april kl 11:00.

Surfar på mobilen så jag hoppas det här går att läsa.
Träning nu på torsdag den 17e och söndag den 20e april.

Har liften gått varje torsdag och söndag sen mars eller har det blivit inställt nån gång? Jag planerar åka ner (från sthlm) någon söndag, kanske redan nu i april annars blir det i maj.

Ja liften har gått varje torsdag och söndag sen vi började med torsdagsträningarna. Runt påsk var det nog inställt lite när flera av oss var bortresta. Men nu går den stabilt två gånger i veckan. De helger det är tävling (cuppen) kommer det däremot inte vara någon hemma som kör liften.

Då det är helgdag på torsdag så kör vi torsdagsträningen redan från klockan 11 nu på torsdag 1a maj.
På söndag 4e maj kör vi också klockan 11 som vanligt.

Imorgon söndag 11e maj kommer jag vara i backen från klockan 10 så ni som vill köra där kan komma redan då.

Japp jag är där kl 10 och startar liften.
Skogsspåret är torrt och hårt, grymt grepp, riktigt kul. körde till 21:30 i torsdagskväll bara för att det var så kul :)
Spåret te i backen är iordninggjort, innern på den stora svängen är urgrävd så man kan lägga ner cykeln ordentligt utan att benet tar i. Jag putsade även till sista svängen nere vid liftstugan för ett tag sen så den inte är så slagig. Spåren är alltså i bra skick och riktigt torra och snabba.

Jaha då fick man besked att det är 20cm snö i vansbro när bilen var packad och det var dags att åka iväg. Jag drar inte in i ett snöoväder med sommardäck och stor risk för inställd tävling, så istället blir det:

Träning i strutsabacken imorgon den 18e. Liften går från 11 säger jag, men om nån annan säger 10 så gäller det men då får dom öppna :) Jag kommer till 11.

Tillbaka
Topp