[Downhill] Träning i Strutsabacken

• Trådstartare Trådstartare Neo
  • Start datum Start datum
Ikväll torsdag 5e juni kommer vi bygga på banan/banorna men om någon vill cykla på övriga spår som det inte svingas spadar på så är det ok.

Imorgon fredan den 6e juni på nationaldagen så är liften öppen som på söndagar, dvs från kl 11:00.

På söndag den 8e juni är det öppet som vanligt från kl 11:00.

Grillen är tyvärr trasig, stort hål i botten.

Hur ser det ut nu på söndag samt kommande veckor? Planeras det att köras någon lift under sommaren? Jag måste erkänna att man är lite sugen...

Jag vet faktiskt inte hur statusen är just nu. Vajern hoppade av på liften under förra torsdagsträningen. Vet inte om dom hunnit fixa det ännu. Ska försöka ringa kotten under morgondagen och återkomma med besked om utsikterna närmsta tiden.

Liten uppdatering. Vajern ligger tydligen på liften igen, men det är fortfarande något el-fel efter att nödkretsen bröts. Har inga uppgifter på när detta kan vara åtgärdat tyvärr, men i dagsläget så står iallafall liften fortfarande still.

Ajdå, det låter ju inte så lovande. Nåja, man kan ju alltid köra lite push-bike på Omberg eller nåt istället. :-)

**Uppdatering och inbjudan till träning hela den kommande helgen 16-17 augusti.**

Liften är nu lagad, men cup-tävlingen vi hade tänkt arrangera till helgen är ju som ni nog känner till inställd.
För att ändå ta tillvara på helgen och upprustningarna vi gjort med den nya tävlingsbanan så bjuder vi in alla till en träningshelg där liften kommer gå både lördag och söndag den 16e och 17e augusti mellan klockan 10 och 16. För er som inte varit här på länge finns det nya spår att köra på och arbeten med en ny bandragning har gjort inför den planerade tävlingen.

Det finns som vanligt möjlighet att tvätta cykeln, grilla, värma mat och duscha osv.

Mårten kommer dessutom visa upp och låta intresserade prova nackskyddet "Leat-brace" som ni säkert känner igen från en del åkare i världscuppen. Han kommer även ta med nån platta av energidrycken Monster Energy då Garage24 nyligen blivit distributör för Monster i sverige, obs 50cl burkar för bara 20kr/st.

Jag hoppas att det ska bli mycket folk och liv i backen i helgen även om cup-tävlingen är inställd.

Jag tror inte det, vi satsar nog på helgen istället denna veckan. eller med "vi" menar jag nog mest dom andra för tillfället då jag inte får cykla förrän oktober enligt läkarna... men jag kommer nog förbi ändå. kanske provcyklar lite också.
men idag tror jag inte vi kör. vädret verkar ju vara lite "på och av" idag ändå.

Nu har vi börjat köra i strutsabacken igen.

Nästa träning kommer att bli på lördag den 25e April klockan 11 till 16.

Välkomna!

(Allmän info i första posten)

Halloj,

Även om jag ser att det bara står Lördag så undrar jag om ni på något vis kan hålla öppet på söndag också? Vad krävs, tårta, kakor... ? :)

Jag har inte hört något om denna helgen så jag tror inte det blir nåt. Det är inget bestämt ännu iallafall vad jag vet.

På lördag den 22/5 mellan kl 10 och 16 kör vi.
Ni som är intresserade av när vi kör kan skicka ett mail till ikhp_downhill@hotmail.com om ni inte redan gjort det, så kommer ni med på listan och får utskick när vi planerar köra.

Ja det stämmer. Men det kom ett mail för nån dag sen också att det skulle vara träning lördag 22/5. Där skulle det stått fredag 22/5 då träningen var idag. Jag jobbade idag så jag noterade inte ens felet förrän nu jag började fundera på om det var träning imorgon. Nästa träning är som fornegård säger på söndag 24/5 kl 10-16.

På lördag 6/6 kör vi liften mellan 11 och 17. Verkar som att det kan bli lite mer folk denna gången. Bara att hoppas på att det blir varmare än julafton iallafall ;)

Vad hände med detta? Läste för något år sedan att det skulle satsas på enduro/downhill i backen men sen har det varit tyst. Det skulle ju kunna byggas något roligt i järabacken också.

Tillbaka
Topp