drömvinsten, vart flytta?

1888

Aktiv medlem
Sitter och tittar på Strade Bianche och drömmer lite.
Helt underbara vägar för lvg och cx hojar.
Borde väl även finnas en del ok mtb i trakterna av Toscana.

Är det hit jag skall flytta när jag vunnit drömvinsten eller finns det bättre alternativ?

Vart skulle ni flytta om/när storvinsten trillar in?

Till er som "vet" att det inte kommer att hända, skriv i någon annan tråd är ni snälla.
Här drömmer vi.

Canada runt whistler! Har aldrig varit där men cykling på sommaren och skidor/skoter på vintern skulle nog vara en kombo jag skulle gilla(håller tummarna)

Lämna Småland? Nja... Snarare köpa mig lyx i vardagen! Skulle lätt skaffa ett större hus och n+2(!) cyklar istället, så jag kan cykla året runt :)

Innan jag såg dagens tv sändning var det nog Kanarieöarna som gällde. "Lagom" sommar året runt,"
backar och en del plattåka om man vill det.

Jag förstår inte vad drömvinsten har med det att göra, det är väl bara att flytta eller? Så länge man siktar på någorlunda civiliserade platser brukar det finnas jobb där också osv.

marran sa:
Jag förstår inte vad drömvinsten har med det att göra, det är väl bara att flytta eller? Så länge man siktar på någorlunda civiliserade platser brukar det finnas jobb där också osv.

Då jag saknar talang för att försörja mig på cykling och inte vill göra det jag gör nu behöver jag drömvinsten?

Men klart det finns jobb! Bara att leta och ha ett öppet sinne. Och våga!

marran sa:

Men jag vill ju inte jobba mer, bara njuta av livet med härlig cykling, god mat, kalla öl och
ett gott klimat.

Många goda tips.
Men det är klart, med 100 miljoner+ kan man ju ha boenden på flera olika håll.
Drömmer vidare, glömde visst att att lämna in rätt rad idag,

Jag skulle inte flytta. Bor bra där jag bor och här kan jag se vad jag har uträttat på min fastighet under de tio år jag ägt den. Det vill jag inte lämna. Men en grävmaskin och ett takräcke skulle jag köpa. Gå ner lite i arbetstid och åka till Österike. I övrigt har jag det bra som det är.

Varför flytta, dvs för att bo permanent på ett annat ställe?

Redan i dag, som löneslav, har jag tillgång till mer än en bostad (fritidshus 300km från permanentboendet)
och med obegränsad egentid, och tillräckliga finansiella resurser, så ser jag ingen som helst anledning till att ha endast två boenden, endast 300 km från varandra.

/Håkan

Kan man inte stanna kvar själv och flytta på alla andra?

Annars så skulle jag dra till Colorado. Kanske jag gör även utan drömvinst.

Lulle sa:
Kan man inte stanna kvar själv och flytta på alla andra?
Hur har du tänkt att för att flytta vädret?
highres_155979662.jpeg

Annars så skulle jag dra till Colorado. Kanske jag gör även utan drömvinst.
Colorado är ett av de ställen där jag skulle välja att tillbringa åtminstone en del av året.
Bike%2Bevent%2Briders.jpg

300 solskensdagar/år är lockande.

/Håkan

Jag lägger också min röst på Colorado. Boulder är ett fantastiskt ställe som kretsar kring friluftsliv. Det finns massa klättring (både klippa och alpint). På vintern finns det massa skidåkning i tex Vail. Sedan är triathlonrörelsen stark där så det är mycket cyklister. Riktigt bra ställe!
Som bubblare lägger jag in Kapstaden.

Jag har varit kär i Geneve sen min moster o morbror bodde där. Fantastiskt mysig stad, bra alpina äventyr strax om hörnet och otrolig mat. Om jag skulle flytta nu så skulle det bli dit. Eller Edinburgh.

Skulle lätt kunna tänka mig en lya i Andorra, samt något litet krypin nere mot rivieran också. Eller tvärt om kanske för familjens skull :D

emmer sa:
marran sa:
Parlez-vous français?

Tillräckligt bra för att ta mig fram. Så jävla svårt är det inte, och flyttar man dit lär man sig fort.

Min poäng var lite att det krävs oftast inte en drömvinst för att flytta någonstans, däremot måst man ofta kliva ur komfortzonen. Kanske även kliva ner i lön, ta ett mindre kvalificerat jobb ett tag, bygga nytt kontaktnät osv. Obehagliga grejer allt det där, och ju mer etablerad man är på en plats desto mer har man att förlora på att flytta därifrån. Frihet kostar, men är sällan ouppnåeligt, det är oftast en fråga om prioriteringar.

marran sa:
däremot måst man ofta kliva ur komfortzonen. Kanske även kliva ner i lön, ta ett mindre kvalificerat jobb ett tag, bygga nytt kontaktnät osv. Obehagliga grejer allt det där
Helt rätt.
...och så länge man inte är från marocko eller syrien eller afganistan så går det kanske :-)

Tillbaka
Topp