Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
![]()
DJI Neo
DJI Neo DJI Neo väger 135 g och är DJI:s lättaste och mest kompakta drönare hittills. Starta och landa enkelt från din handflata utan en fjärrkontroll, och fångawww.cyberphoto.se
Någon som har provat mer och har kommentarer kring denna
Drönaren vet inte att det är vatten, och det är där problemet ligger.Hur vet drönaren att det är vatten?
Går det inte eller är det inte rekommenderat
Att den har dålig simförmåga kan jag tänka mig men den är väll inte självmordsbenägen å tvångsmässigt dyker ner i första bästa vatten den ser ?
Gissar att man inte kan förvänta sig cycling mode på förra versionen va?Har både Hover Air och den nyare Hover Air Pro med beacon och har uppdaterat med nya "cycling mode". För MTB skulle jag nog säga att den sistnämnda är den bästa på autonoma drönare m a p tracking som finns på marknaden.
DJI Neo är dock betydligt billigare men den har jag inte testat. Verkar vara ganska kass kamera på den tyvärr men det kanske räcker till.
Finns även nya DJI Flip som har grym kamera om det är viktigt.
Gissar nej men det är väl bara att koppla upp sig o kolla om det kommit några uppdateringar? Ska testa ikväll. Hade vart schysst att få den att flyga lite tightare i varje fall.Gissar att man inte kan förvänta sig cycling mode på förra versionen va?
Detta väckte cykelsug hos mig iaf.Lekte lite med DJI Flip i skogen igår.
Vi kan kalla den "DJI Flip-flop" när det kommer till tracking.
Den är ju en märklig hybridprodukt full av kompromisser, och inte en renodlad actionkamera på samma vis som Hover.
Ibland följde den hur bra som helst, men det blev också lite fler krasher än en drönare förtjänar sin första dag..
Hade bara med ett batteri ut, men turen tog slut innan det ens var hallvägs igenom.
Detta väckte cykelsug hos mig iaf.
Hur är ljudnivån på dagens drönare, tror alla inom 2km radie fortfarande att någon i närheten klipper gräset eller har det blivit mer diskret? Vet att man kan kolla decibel men det säger inte mig så mycket.
Högst subjektivtDetta väckte cykelsug hos mig iaf.
Hur är ljudnivån på dagens drönare, tror alla inom 2km radie fortfarande att någon i närheten klipper gräset eller har det blivit mer diskret? Vet att man kan kolla decibel men det säger inte mig så mycket.
Nu har den gamla fått "indoor follow" som jag fattar ska klara skarpare svängar utan att gena så mycket. Max 15 km/h dock, men borde räcka för min gubblöpning i skogen? Får väl testa någon dag när det blivit lite svalare ute... :-)Gissar nej men det är väl bara att koppla upp sig o kolla om det kommit några uppdateringar? Ska testa ikväll. Hade vart schysst att få den att flyga lite tightare i varje fall.
Edit:
Kollade precis. Ingen ny uppdatering till den gamla Hover men jag såg ett par grejer som jag inte kände igen. Ngt som hette Snapshot samt en ny "Find my Hover"-funktion. Inget nytt cykelrelaterat tyvärr alltså.
Låter ju bra men varför påminner det mig om Quake?Nu har den gamla fått "indoor follow" som jag fattar ska klara skarpare svängar utan att gena så mycket. Max 15 km/h dock, men borde räcka för min gubblöpning i skogen? Får väl testa någon dag när det blivit lite svalare ute... :-)
Misstänker att det är klippningen av materialet som man tröttnar på, samma med GoPro.Hur mycket använder ni era drönare?
Jag tröttnade på min efter någon månad. Efter att legat och samlat damm i kanske ett år gav jag bort den till en vän. Han tyckte också den var kul i några veckor, nu samlar den damm där i stället.
Extremt lite privat.Hur mycket använder ni era drönare?
När jag har ett syfte med mina prylar så använder jag dom ofta. Om jag skaffar prylar bara för att det verkar vara en cool grej, så blir dom liggandes.Hur mycket använder ni era drönare?
Jag tröttnade på min efter någon månad. Efter att legat och samlat damm i kanske ett år gav jag bort den till en vän. Han tyckte också den var kul i några veckor, nu samlar den damm där i stället.
Jag har använt min två gånger. Snacka om bortkastade pengar...Hur mycket använder ni era drönare?
Jag har använt min två gånger. Snacka om bortkastade pengar...
Och finns det nån självflygande drönare ännu som kan köra över vatten?
hoverair x1? vad ska du ha för den? :DÄh, en Neo 2 beställd, utan tillbehör.
Någon som vill köpa en x1? :-)
Finns det någon bra drönare som kan försvara en mot drönare som bär 2kg spränggranat?Finns det någon bra drönare som kan bära med sig en 2kg spränggranat ? Om vi behöver försvara landet...
Efter en kort första test efter cykel kan jag konstatera att Neo 2 verkar vara mer rädd om livet än vad X1 var. Visst, den tog någon liten kvist men inga stammar iaf. Måste väl dock köra den mer innan man kan säga for sure. Men en sak är säker, den håller inställd höjd bättre än vad X1 gjorde, vilket ju är en fördel i skogen.Repair Kit - Out of stock... :-(
Lite dumt att höjden ökar med farten, det var tydligen bara en kvist som tog livet av propellern...
Orkar inte ladda upp allt, här kommer dödsklippet:
Edit: OK, ett till då: