Jag hade en Tmars som såldes under ett annat namn. Mycket pang för pengarna, men lämnar en del att önska.
Låsplutten som sticker in i hålen i innerstolpen har en plast-topp, som slets ner och gjorde att plutten inte alltid ville låsa ordentligt. På något vis ordnade jag det, men minns inte hur.
Det medföljande reglaget är allt annat än roligt men fungerar i alla fall.
Värst är att mittenhålet sitter just i mitten mellan maxhöjd och maxsänkning. Ganska värdelöst eftersom det blir för lågt för sittande cykling, och då kan man lika gärna köra sadeln i botten.
Nu har jag en Gravity Dropper som är väldigt snarlik i sin konstruktion, men mycket mer välbyggd och glappar mindre. Där är första sänkhålet 1" under max, vilket jag finner helt perfekt. Dess innerstolpe är dessutom helt solid vad jag kan se (hålen har botten och sidor). Tro fan att den väger en del, men den lär i alla fall inte gå av.
Är man säker på att man vill ha en sänkstolpe så tror jag det är smartare att köpa en GD direkt. Den är av allt att döma helt bombproof, vilket inte kan sägas om kopiorna eller alla hydrauliska bling-stolpar (har avverkat två KS Lev som pajjade inom kort efter inköp).
Vill man däremot prova och/eller har väldigt tajt budget så är Tmars helt okej. Det är snarast förvånande att den alls funkar för det priset:-)
Edit: Min kopia hette ICE Lift V8 och finns i länken i första inlägget. Dock köpte jag den för en femhundring. Uppåt tusen spänn är den inte värd i mitt tycke.