Dropper post på Scott Scale 910

Hej, jag är helt ny på forumet :)

Jag har precis skaffat en Scott Scale 935, 2018 ( dock är ramen uppgraderad till Scott Scale 910, 2019, därav rubriken ).
Troligen skulle jag vilja montera en dropper post på den och undrar om någon har erfarenhet av att montera sådan på denna cykel.
Går det att göra intern kabeldragning utan att borra?
Vilken modell bör jag välja, vad funkar?

Alla tips mottages tacksamt :)

Richard

Titta om du har plats i befintliga genomföringar. 2 på vardera sida är möjligt. Kan behöva byta om den bara är för en.

043E9273-5D6D-44CF-ACA1-5BBD49EDF5E3.jpeg

Med risk för att vevlagret måste ur för att få höljet runt böjen, så går det svinbra. Du bör ha ett ”blankt” täcklock på höger sida av ramen, antingen gör du det ordentligt och köper ett rätäcklock med insert för en vajer, eller så borrar du bara i den ”blanka” du redan har :)

Tack så mycket för tipsen, är inte hemma nu så jag kan inte dubbelkolla ifall det finns utgång på höger sida, men jag tror det gör det :)

Vad tror ni om denna, den bör vara ok ( verkar vara hyggligt låg vikt på den också )?

Har en liknande TranzX dropper på min cykel, fungerar finfint, men hade väldigt svårt för reglaget man får med.
Supernöjd nu efter att ha bytt till en Wolftooth remote, men skulle själv inte köpa en likadan igen.

Hört mycket gott om Brand-X Ascend dock, men har inte testat själv

Med risk för att vevlagret måste ur för att få höljet runt böjen, så går det svinbra. Du bör ha ett ”blankt” täcklock på höger sida av ramen, antingen gör du det ordentligt och köper ett rätäcklock med insert för en vajer, eller så borrar du bara i den ”blanka” du redan har :)

Så här ser det ut på höger sida, ett plastlock precis som du antog. Jag försökte lirka loss locket, men utan framgång (vågar inte ta i jättemkt heller då jag riskerar att repa ramen), men att jag bör ta bort den innan jag borrar i den. Någon idé kring hur man kan lirka bort den?
20200910_211933.jpg

Har en liknande TranzX dropper på min cykel, fungerar finfint, men hade väldigt svårt för reglaget man får med.
Supernöjd nu efter att ha bytt till en Wolftooth remote, men skulle själv inte köpa en likadan igen.

Hört mycket gott om Brand-X Ascend dock, men har inte testat själv

Gick in på Wiggle och såg massor av positiva reviews på Brand-X Ascend, så en sådan är nu beställd, tack för tipset ??

Locket på höger bör jag byta till ett med hål, du råkar inte känna till vad ett sånt lock heter, eller vart jag skall leta för att hitta ett sånt att beställa?

Typ ”Scott Scale/Spark cable port” eller något. Gå till närmsta Scott-återförsäljare så bör de kunna ta hem till dig, alternativt på typ r2-bike!

Gick in på Wiggle och såg massor av positiva reviews på Brand-X Ascend, så en sådan är nu beställd, tack för tipset ??

Brand X är Wiggles variant av stolpen som egentligen heter Tranz X. Säljs även under namnet Procraft med annat reglage till remoten.
Bara att välja vilken man vill ha.

Tillbaka
Topp