Dropper post remote till 3x10 MTB

Loppbo

Medlem
Hejsan forumet!

Jag tänkte köpa en dropper post till min relativt gamla MTB och har lyckats spana in en OneUp V2 som passar perfekt. Däremot är jag mer osäkert på hur jag kan hantera reglaget till den, då min cykel har 3x10-kringor och därmed också växelreglage på båda sidor.

Först, finns det något dropper post-reglage som är mer fördelaktig att skaffa om man har 2 växelreglage? Sen, hur ska man då placera reglaget så det inte är i vägen när man ska växla? Ska jag installera det upp-och-ned på höger sida så reglaget ligger ovanför styret, eller kan man sätta det på något annat bättre sätt?

Cykeln jag har är en Canyon Nerve 7.0 AL: https://www.vitalmtb.com/product/guide/Bikes,3/Canyon/Nerve-AL-7-0,14618

Jag har försökt hitta vad andra gjort i denna situation, men jag hittar ingen bra information alls om detta. Hjälp ombedes.

Kanske går att klämma in, men jag tycker nästan att 1x konvertering är lika "viktig" som en dropper, har du möjlighet att göra den samtidigt så får du verkligen känslan som en ny hoj

Jag har gjort motsvarande operation på en gammal mtb med framväxel. Med ett reglage enligt bilden gick det att lösa skapligt, även om jag inte fick reglaget precis lika nära tummen som jag hade önskat.

Bilagor

• Screenshot_20220908_232319.jpg
    Screenshot_20220908_232319.jpg
    26 KB · Besök: 69
ja det finns ett gäng. ks lev har också ett.

för eftermontering av dropper är trådlösa magura vyron inte dum. slippa vajerdragning, och lätt flytta mellan cyklarna.

även deras reglage passar ihop med vänsterväxel.

ja det finns ett gäng. ks lev har också ett.

för eftermontering av dropper är trådlösa magura vyron inte dum. slippa vajerdragning, och lätt flytta mellan cyklarna.

även deras reglage passar ihop med vänsterväxel.
Kul att det finns alternativ till SRAM AXS även om det lätt kan bli lite kostsamt, speciellt när droppern blir dyrare än cykeln den sitter på. :ROFLMAO:

Men visst, man kan ju ta med den till nästa hoj. Max 150 mm dock.

KS dropper finns med reglage som kan ersätta en låsring på ett lock on-grepp. Så har jag löst det på min cykel med framväxel.

Tillbaka
Topp