Dropperpost - Vad är bra och varför då och var köper man dem billigast?
Klart rimlig prisnivå på ersättningsfjäder till den där. Samma koncept som OneUp. Verkar vettigt.ceel sa:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Klart rimlig prisnivå på ersättningsfjäder till den där. Samma koncept som OneUp. Verkar vettigt.ceel sa:
.Makten sa:Jag börjar undra varför de flesta stolpar är så sjukt dyra när en Brand-X känns minst lika bra som en Reverb och funkar ypperligt. Vet fortfarande inget om långsiktig hållbarhet, men enligt ze internetz verkar utsikterna goda. Om inte annat kan man kasta den och köpa en ny istället för att serva. Kostar ungefär lika mycket.
zinkpasta sa:Håller med. Brand-X + Wolftooth remote känns mer premium och pålitligt än det mesta annat jag testat iaf.
Googla lite så finns både serviceinstruktion och nya cartridges till den, fast under annat namn.Makten sa:Jag börjar undra varför de flesta stolpar är så sjukt dyra när en Brand-X känns minst lika bra som en Reverb och funkar ypperligt. Vet fortfarande inget om långsiktig hållbarhet, men enligt ze internetz verkar utsikterna goda. Om inte annat kan man kasta den och köpa en ny istället för att serva. Kostar ungefär lika mycket.
Rattnalle sa:Googla lite så finns både serviceinstruktion och nya cartridges till den, fast under annat namn.Makten sa:Jag börjar undra varför de flesta stolpar är så sjukt dyra när en Brand-X känns minst lika bra som en Reverb och funkar ypperligt. Vet fortfarande inget om långsiktig hållbarhet, men enligt ze internetz verkar utsikterna goda. Om inte annat kan man kasta den och köpa en ny istället för att serva. Kostar ungefär lika mycket.
Släpper de en 170 så är de hemma.
Storlek? Min dimension, 27,2mm, verkar ytterst begränsande.Makten sa:Jag börjar undra varför de flesta stolpar är så sjukt dyra när en Brand-X känns minst lika bra som en Reverb och funkar ypperligt.
Makten sa:Jag börjar undra varför de flesta stolpar är så sjukt dyra när en Brand-X känns minst lika bra som en Reverb och funkar ypperligt. Vet fortfarande inget om långsiktig hållbarhet, men enligt ze internetz verkar utsikterna goda. Om inte annat kan man kasta den och köpa en ny istället för att serva. Kostar ungefär lika mycket.
Rattnalle sa:Googla lite så finns både serviceinstruktion och nya cartridges till den, fast under annat namn.
marr sa:Någon som testat oneup än?
dnleriksson sa:marr sa:Någon som testat oneup än?
Nej, men vi vet ju alla vem som borde ?
marr sa:Någon som testat oneup än?
SalkinL sa:marr sa:Någon som testat oneup än?
Beställt men inte fått någon än...
Kommer inte ihåg. Var när jag övervägde att byta ut Reverben senast. Men slutade med att jag bara servade den igen.Der Kaiser sa:Rattnalle sa:Googla lite så finns både serviceinstruktion och nya cartridges till den, fast under annat namn.
Elakt. Vilket namn? Trans-x?
Söksträng!
Rattnalle sa:Kommer inte ihåg. Var när jag övervägde att byta ut Reverben senast. Men slutade med att jag bara servade den igen.Der Kaiser sa:Rattnalle sa:Googla lite så finns både serviceinstruktion och nya cartridges till den, fast under annat namn.
Söksträng!
marr sa:SalkinL sa:marr sa:Någon som testat oneup än?
Beställt men inte fått någon än...
170mm?
Lämnar in. Så blir det rätt gjort :-)xdr sa:Rattnalle sa:Kommer inte ihåg. Var när jag övervägde att byta ut Reverben senast. Men slutade med att jag bara servade den igen.Der Kaiser sa:Rattnalle sa:Googla lite så finns både serviceinstruktion och nya cartridges till den, fast under annat namn.
Söksträng!
Har du köpt verktyget för att få IFP på rätt ställe, har du löst det på annat smidigt sätt, eller har du lämnat in den?
zinkpasta sa:Håller med. Brand-X + Wolftooth remote känns mer premium och pålitligt än det mesta annat jag testat iaf.
landen sa:zinkpasta sa:Håller med. Brand-X + Wolftooth remote känns mer premium och pålitligt än det mesta annat jag testat iaf.
Tyvärr något tung, nästan 700g vägde min 150mm ink reglage. Min Reverb vägde 550g ink reglage. Annars är jag med supernöjd med min, men söker fortfarande en dropper till XC-hojen som är närmare 500g än 700g.
marr sa:landen sa:zinkpasta sa:Håller med. Brand-X + Wolftooth remote känns mer premium och pålitligt än det mesta annat jag testat iaf.
Tyvärr något tung, nästan 700g vägde min 150mm ink reglage. Min Reverb vägde 550g ink reglage. Annars är jag med supernöjd med min, men söker fortfarande en dropper till XC-hojen som är närmare 500g än 700g.
Diameter och dropp? För xc hojen alltså.
landen sa:marr sa:landen sa:zinkpasta sa:Håller med. Brand-X + Wolftooth remote känns mer premium och pålitligt än det mesta annat jag testat iaf.
31,6, så länge drop är 100mm så är jag nöjd, inga problem med mer. Extern vajerdragning då jag bara kan dra den halvvägs genom ramen på min hoj. Sen 0 mm setback (viktigt). Bra om vajer eller slang fäster i själva klämman och inte högst upp vid sadeln.
Och lätt då :) sen gärna inte 5000kr.
marr sa:landen sa:marr sa:landen sa:zinkpasta sa:Håller med. Brand-X + Wolftooth remote känns mer premium och pålitligt än det mesta annat jag testat iaf.
31,6, så länge drop är 100mm så är jag nöjd, inga problem med mer. Extern vajerdragning då jag bara kan dra den halvvägs genom ramen på min hoj. Sen 0 mm setback (viktigt). Bra om vajer eller slang fäster i själva klämman och inte högst upp vid sadeln.
Och lätt då :) sen gärna inte 5000kr.
Låter som du ska köpa min 125mm yep, sen para ihop den med valfri remote. 31.6 125mm. Väger dock i överkant av vad du ville ha. Vikten är speccad till 536gram inklusive remote.
SalkinL sa:Jag gillar ju inte KS men denna verkar uppfylla dina krav.
https://r2-bike.com/KIND-SHOCK-Seatpost-LEV-Remote-Vario-125-mm
landen sa:SalkinL sa:Jag gillar ju inte KS men denna verkar uppfylla dina krav.
Någon speciell anledning du inte gillar? Jag gillar vikten :)
Jag har en Nerve 6.0 AL som är modellen innan din. Där fanns det t om ett hål för att sätta dit en med intern dragning. Så.... det blev en hisspinne på min! Sjukt bra uppgradering. Det och singelklinga gjorde det till en riktigt bra hoj. Nu ska jag ut och piska stig. Hörs.MichaelOberg sa:Går det montera en sådan där fräsig stolpe på min Canyon Neuron 7.0 AL 2017 medium? Hade varit nice om de gick ?
MichaelOberg sa:Går det montera en sådan där fräsig stolpe på min Canyon Neuron 7.0 AL 2017 medium? Hade varit nice om de gick ?
Det här var riktigt roligt.SalkinL sa:landen sa:SalkinL sa:Jag gillar ju inte KS men denna verkar uppfylla dina krav.
Någon speciell anledning du inte gillar? Jag gillar vikten :)
Hade en KS Lev Integra, den höll en månad. KS gjorde inget åt saken, slutade med att Wiggle tröttnade på mitt tjat och skickade mig en Reverb istället.
Octagon sa:Nån som lyckats få hem sin oneup? Jag är rätt sugen på en.
wobblie sa:Har fått hem min E*13 i 170mm nu. Känns riktigt premium, skönt reglage och allt löper smidigt. Nu blev jag sugen på att byta ut min Brand-X på andra cykeln bara...
Det hade jag fått krupp på. Sadeln ska inte hålla på och glappa. Så är det normen för OneUp, ska jag nog inte ha en sådan i alla fall. Valmöjligheterna är rätt begränsade för mig som behöver en 27.2mm stolpa, har jag konstaterat.somebody sa:Den känns välbyggd med lite spel sida till sida bara.
Mr B sa:Det hade jag fått krupp på. Sadeln ska inte hålla på och glappa. Så är det normen för OneUp, ska jag nog inte ha en sådan i alla fall. Valmöjligheterna är rätt begränsade för mig som behöver en 27.2mm stolpa, har jag konstaterat.somebody sa:Den känns välbyggd med lite spel sida till sida bara.