DT Swiss bakdämpare

AnnicaJ

Medlem
DT Swiss bakdämpare
Hejsan. Ny i detta forum. Finns det någon firma/cykelbutik som servar DT Swiss dämpare?

Min bakdämpare har tappat trycket helt. Trist då det är sommartider o kul att cykla i fint väder.

Köpte en Superior Team Issue R,
Bakdämparen heter, DT Swiss R 232 One. Någon som vet?
/Annica

DT Swiss bakdämpare
Tack för ditt svar. Inte svårt för den som förstår dig på alla funktioner i en dämpare!!!?
Har du lust att förklara lite närmare vad som gör att den tappar tryck? Vad bytte du? ?
på min sitter de tre packningar till luftkammaren en (1) som tätar vid locket sen två (2,3) som glider efter inre kammarens ytterhölje varje ggn den fjädrar dessa slits o tappar tätningskraft varav luften smiter ut den vägen
R-232-ONE-Remote-Ready-Rear-Shock-black-190-mm-x-45-mm-76020-339641-1592922370.jpeg

DT Swiss bakdämpare
Är det sörplande ljud i dämparen? Om svaret är ja så måste den skickas till service via en handlare som har Cycle Service Nordic som leverantör.
Ingen i Sverige får för tillfället köpa varken kit eller verktyg till bakdämpare/gafflar, det kanske med tiden kommer att ändras men tills vidare så är det att skicka iväg som gäller.

DT Swiss bakdämpare
Är det sörplande ljud i dämparen? Om svaret är ja så måste den skickas till service via en handlare som har Cycle Service Nordic som leverantör.
Ingen i Sverige får för tillfället köpa varken kit eller verktyg till bakdämpare/gafflar, det kanske med tiden kommer att ändras men tills vidare så är det att skicka iväg som gäller.
Tusen tack för info och förklaringen. Nu börjar jag förstå. Krångligt! Hur som helst så får jag lugna mig och ta tag i detta när sem är över. Tack alla för bra svar!?

Tillbaka
Topp