Dubbdäck, Suomi Piikkisika ?

Ja hoppas dom funkar smärtfritt, i så fall blir KarateApan min enda dubbade DoItAllBike i vinter, förutom Duden då förståss :-)
Verkar lovande, hoppas de fått ordning på kvalitetsproblemen nu då… Höll tätt under natten och inga spökhål i sidorna under den som vanligt tråkiga och alldeles för korta inkörningsturen på asfalt.
Jag inbillar mig att de kändes annorlunda under monteringen mot tidigare par, med styvare och glattare sidoväggar…

IMG_3307.jpeg

IMG_3309.jpeg

Mina 2,8" med gissningsvis fyra- fem år på nacken ser ut såhär på min kona Unit med orginalfälgar WTB STi30. Instämmer i att Piikkisika har en hög profil. De är högre än mina CST BFT 3,0" och jag behöver ta hänsyn till kedjelängden för att kunna justera bak bakdäcket så att de får plats i ramen. 😅. Piikkisika 2,8 ska enligt förra ägaren inte gå att köra tubeless då de läckte för mkt. Jag avser inte prova det själv. 😊

Bilagor

• IMG_20260121_110235.webp
    IMG_20260121_110235.webp
    213.6 KB · Besök: 19
  • IMG_20260121_110348.webp
    IMG_20260121_110348.webp
    366.2 KB · Besök: 18
Mina 2,8" med gissningsvis fyra- fem år på nacken ser ut såhär på min kona Unit med orginalfälgar WTB STi30. Instämmer i att Piikkisika har en hög profil. De är högre än mina CST BFT 3,0" och jag behöver ta hänsyn till kedjelängden för att kunna justera bak bakdäcket så att de får plats i ramen. 😅. Piikkisika 2,8 ska enligt förra ägaren inte gå att köra tubeless då de läckte för mkt. Jag avser inte prova det själv. 😊
Nej fy fan vilken helvete det är med att försöka få Piikkisika tubeless. Jag försökte i en vecka - sen blev det slang...

Tillbaka
Topp