Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker frågan är större än så.jofahjalm sa:Vad gör du om du punkar?
jofahjalm sa:Vad gör du om du punkar?
sivan sa:Har inte lite av tubens fördelar ersatts av tubeless ?
sen kör man väl med kolsyrepatron istället för "fjantig liten pump" om man har bråttom.
de jag funderat på är varför inte Nino å övriga WC-åkare har en patron med sig. de kan ju ta rätt lång tid att ta sig till teknisk zon och är inte hålet allt för stort håller de ju till teknisk zon.
exydo sa:Du kör inte tub längre, varför valde du köra tub?
Man hinner väl kränga av/på tub flera gånger oxå om det vore det det handlade om...jofahjalm sa:Jag var tungen att kolla och top 100 herrar kommer in på en tissskillnad om 13 minuter på CV. Man hinner stoppa i sang i ett punkat kanttrådsdäck flera gånger på 13 minuter.
jofahjalm sa:Jag kan förstå att folk kör tub i XCO där man har teknisk zon med reservhjul. Det lär ju dessutom vara lättare att cykla med ett punkat tubdäck jämfört med ett kanttrådsdäck fram till teknisk zon. Men för oss andra som inte har reservhjul och lagning känns det ju rätt trist. Cyklar man långlopp som tar flera timmar är det ju en ganska smal grej att laga en punka på två minuter istället för att det är rätt stor risk för att behöva bryta?
Lejon sa:jofahjalm sa:Jag kan förstå att folk kör tub i XCO där man har teknisk zon med reservhjul. Det lär ju dessutom vara lättare att cykla med ett punkat tubdäck jämfört med ett kanttrådsdäck fram till teknisk zon. Men för oss andra som inte har reservhjul och lagning känns det ju rätt trist. Cyklar man långlopp som tar flera timmar är det ju en ganska smal grej att laga en punka på två minuter istället för att det är rätt stor risk för att behöva bryta?
Jag körde tub på på Andalucia bike race 2016. Ägnade säkert en timme sammanlagt åt att vänta på min partner som först körde med tubeless, sen slängde i slang. Han punkade 7 gånger om jag minns rätt. Jag punkade noll gånger, om jag hade punkat hade jag hällt i lite gucka och pumpat - punka klar på ca 2 minuter.
Folk som aldrig kört tub verkar väldigt rädda för tub... (jag pendlar för övrigt ca 500 mil sommartid på tubdäck, kör några hundra mil till på både mtb och landsvägscykel med tubdäck så jag anser att jag har hyfsad koll)
Jensen sa:sivan sa:Har inte lite av tubens fördelar ersatts av tubeless ?
sen kör man väl med kolsyrepatron istället för "fjantig liten pump" om man har bråttom.
de jag funderat på är varför inte Nino å övriga WC-åkare har en patron med sig. de kan ju ta rätt lång tid att ta sig till teknisk zon och är inte hålet allt för stort håller de ju till teknisk zon.
För att är de inte nära teknisk zoon så vinner de ändå inte om de kör sönder något rejält?
sivan sa:Jensen sa:sivan sa:Har inte lite av tubens fördelar ersatts av tubeless ?
För att är de inte nära teknisk zoon så vinner de ändå inte om de kör sönder något rejält?
Vinner är de väl bara Nino eller Absalon som gör en då så.. :-) men tycker ändå de är konstigt att man inte ser flera med patroner. Är ju inte många sekunder man riskerar förlora medans de kan var minuter att tjäna.
Raggamuffin sa:Det tar väl ca 5 sekunder att bränna in en patron och man borde tappa mer på att cykla t ex en kilometer på bara fälgen. Har också undrat över det där, de får kanske inte? :)
Jag har inte full koll på vad Tufps vätska innehåller, men det här http://www.effettomariposa.eu/en/products/caffelatex-sealant/ är den enda vätska som Dugast själva säger fungerar tillsammans med den latexslang som finns i tubdäcken.lundatok sa:Dugasts slang gillar väl inte Tufo?
Men latexslangen är ju borta ut Ori-däcken som sagt. Om det inte finns något annat inre material i däcken som av någon anledning är olämpligt att kombinera med Tufos fantastiska punkteringsgucka GISSAR jag att det borde funka utmärkt.Vic sa:Nej! Som sagt funkar lösningsmedlet i Tufos vätskor inte bra i däck med latex-slang.
Lejon sa:Men latexslangen är ju borta ut Ori-däcken som sagt. Om det inte finns något annat inre material i däcken som av någon anledning är olämpligt att kombinera med Tufos fantastiska punkteringsgucka GISSAR jag att det borde funka utmärkt.Vic sa:Nej! Som sagt funkar lösningsmedlet i Tufos vätskor inte bra i däck med latex-slang.
exydo sa:Jag kör med Tune One shot, tror det heter så i mina Ori och det är. Finns ju ingen slang i ori.
jontis sa:Jag har inte full koll på vad Tufps vätska innehåller, men det här http://www.effettomariposa.eu/en/products/caffelatex-sealant/ är den enda vätska som Dugast själva säger fungerar tillsammans med den latexslang som finns i tubdäcken.lundatok sa:Dugasts slang gillar väl inte Tufo?
Förmodligen är det väl amoniak man vill undvika, men det kanske finns fler saker som talar för "Effetto Mariposa"
Vet du att det ej funkar och riskerar att förstöra däcket eller gissar du?Vic sa:Lejon sa:Men latexslangen är ju borta ut Ori-däcken som sagt. Om det inte finns något annat inre material i däcken som av någon anledning är olämpligt att kombinera med Tufos fantastiska punkteringsgucka GISSAR jag att det borde funka utmärkt.Vic sa:Nej! Som sagt funkar lösningsmedlet i Tufos vätskor inte bra i däck med latex-slang.
Ok, dumt formulerat av mig.
Tufos vätska har ett rätt start lösningsmedel (öppna en flaska och lukta! ) som det krävs ett tåligt gummi för att kunna klara, t.ex butyl som de har i sina egna däck.
Doominator1 sa:Kanske lite trådkapning, men var köper ni Dugaster till bästa pris?
Står det då tune på dem eller slipper man den loggan?pwrdesign sa:Doominator1 sa:Kanske lite trådkapning, men var köper ni Dugaster till bästa pris?
Jag har kollat runt lite eftersom att jag precis beställt, men det var typ 50 spänn billigare att beställa från Tyskland än att beställa från Tunesverige.se, så jag beställde från Tune.