N.Blomqvist
Aktiv medlem
Duger den här till att poppa tubeless-däck med?
Står i valet och kvalet för om jag ska köpa en kompressor, pump med inbyggd kammare, eller en air shot.
Den kommer att användas ytterst sporadiskt, men när den används vill jag att den ska fungera perfekt.
Få saker gör mig så irriterad som att vara tvungen att använda fel eller undermåliga redskap och verktyg.
Fördelen med en kompressor är ju att man även kan använda ett blåsmunstycke och tryckluftsverktyg, och nackdelen är att den är skrymmande och låter illa.
Skulle den här räcka till för att orka poppa tubeless-däck?
www.bauhaus.se
Kan jag skära bort munstycket längst ut och på något vis ersätta det med t.ex. denna?
www.bikester.se
Den kommer att användas ytterst sporadiskt, men när den används vill jag att den ska fungera perfekt.
Få saker gör mig så irriterad som att vara tvungen att använda fel eller undermåliga redskap och verktyg.
Fördelen med en kompressor är ju att man även kan använda ett blåsmunstycke och tryckluftsverktyg, och nackdelen är att den är skrymmande och låter illa.
Skulle den här räcka till för att orka poppa tubeless-däck?
KOMPRESSOR RYOBI R18PI-0 18V UTAN BATTERI
Liten och smidig batteridriven kompressor.Pumpa däck och andra uppblåsbara produkter upp till 150 psi/10.3BAR, 1030 kPa. Pumpa däck, bollar och andra enkla samker i hemmet. Minikompressorn är kompatibelt med alla Ryobimaskiner i One Plus-systemet (även äldre modeller). Medföljer50cm...
Kan jag skära bort munstycket längst ut och på något vis ersätta det med t.ex. denna?
SKS E.V.A.-huvud
SKS, E.V.A pumphuvud Passar racer- (presta-), bil- (schrader-) och blixtventiler (dunlop)