Bra tråd, tycker annars folk är vansinnigt otydliga angående råd om just kompressor. Jag tycker den här nedan var rätt bra.
Sedan går det väl att diskutera om det verkligen behövs en riktig kompressor eller ej för hantering av TL.

Finns ju ganska många saker som kan strula lite med TL (i synnerhet innan man lärt sig all logik), oftast är det väl inte just lufttrycket som är huvudproblemet vid strul men visst sjutton kan det underlätta och vara smidigt/bekvämt. (Möjligen/kanske det kan vara lite enklare att upptäcka problem om man inte skjuter på med supertryck i en komrpessor.)
Oftast duger
självklart en airshot (det är väl vad de flesta använder), en Bontrager flash charger pump och liknande lösningar men de är ju inte helt gratis de heller.
I mitt fall sökte jag en mobil/bärbar kompressor men som ändå kan leverera lite tryck. Kan enkelt promenera iväg med denna 100 meter där jag har mitt garage (samt eluttag) och köra med en förlängningssladd ut en bit på parkeringen. Ja, den låter en hel del men köra den i lägenhet kan
möjligen/eventuellt gå dagtid för däck som inte bråkar (oftast räcker det att tanken fylls vilket väl tar ca 2 minuter). Dvs just när grannarna undrar vad f-n som händer så blir det knäpptyst. Jag har inte själv testat i lägenhet dock. LoL
Det finns billigare kompressorer med större tank etc men jag sökte mobilitet och kommer nog inte använda den för något annat än TL. (Vill man utföra hmmm "andra seriösa arbeten" med en kompressor vill man
självklart ha en stor tank, jag tror det är här någonstans som råden om kompressorer för TL spårar ur...Råden svävar iväg från TL till att spika upp ett jäkla hus.

)
Blåspistol finns för ca 80 kr och en spiralslang för 130 kr (dessa ingår ej), det är väl liknande priser hos Jula och Biltema också. Hur kvalitén är på kompressorn jag har dock ingen aning om.
Kompakt och kraftfull oljefri kompressor för mobil användning! Upptäck Herkules Walkair CE NEW, en kompakt och kraftfull oljefri kompressor som är perfekt för dig som behöver en portabel lösning. Med ett maxtryck på 10 bar (145 PSI) är denna kompressor idealisk för en mängd olika uppgifter, från...
www.bauhaus.se