Dum eller trasig

Dum eller trasig
Vet ej om jag inte fattar rätt eller om något är trasigt. (det gäller en superior xp 999 di2)

Fråga 1: Medföljande batteriladdare har endast USB. Ska jag ladda genom datorn eller ska jag själv fixa adapter?

Fråga 2: När jag försöker koppla in mig trådlöst på appen (E-TUBE PROJECT) så bara slutar enheten att fungera och jag får inte igång den igen. Vet ej om det är batteriet, tror inte det då den hade mer än hälften stunden innan. Inget händer när jag trycker på mode swich.
Någon som har tips på detta?

Dum eller trasig
Hade samma problem på frugan. Du laddar via pc eller egen adapter.
Första gången jag skulle ansluta appen via blåtand så behövdes firmware uppdateras. Uppdateringen hängde sig och förmodligen så drog batteriet i det läget slut.
Laddade o provade igen, funkade inte.
Åkte till Täby. O fick följande tips.
När du startar appen på telefonen och påbörjar söka enhet så tryck på mode-knappen på displayen (som det enligt manualen står att du ska göra först).
Efter det fick jag kontakt.

Dum eller trasig
Fick du igång terminalen efter du laddat? Min är lika död som innan fast att den fått laddning en längre stund. Känns som det finns en on/off knapp som jag inte hittar. Detta verkar skumt.

Dum eller trasig
Alla kontakter jag kommer åt är ok. Sen är jag osäker innanför ramen, där är svårt att kolla. Finns det någon bra lösning på hur jag kan se om sladdarna sitter ok mot batteriet?

Dum eller trasig
sundelin76 sa:
Alla kontakter jag kommer åt är ok. Sen är jag osäker innanför ramen, där är svårt att kolla. Finns det någon bra lösning på hur jag kan se om sladdarna sitter ok mot batteriet?

Batteriet sitter väl i sadelstolpen och borde väl vara enkelt att kolla genom att lyfta stolpen...?

Dum eller trasig
Tänkte svara på denna tidigare men somnade ifrån. Ett USB-uttag på en PC laddar normalt med 500mA vilket är för lite för många saker. Blev rekommenderad en adapter som klarar minst 2A till min Di2-laddare, men det kanske räcker med 1A om det kniper.

Dum eller trasig
Jag sätter i usb-kabeln i en mobilladdare och det har fungerat bra för mig. Angående att sladdarna kan lossna så hade jag problem med det i början. Nere i ramen vid vevlagret så sitter det en kopplingsdosa. Från den går det sladdar till reglaget på styret, bakväxeln samt batteriet i sadeln. Jag fick problem att sladden från batteriet lossnade från kopplingsdosan. Detta gick inte att åtgärda utan att plocka ut hela vevlagret tyvärr.

När jag väl hade gjort det och kopplat ihop allt igen så passade jag på att säkra ihop alla sladdar med tejp och buntband så att de inte kan råka ryckas ut av misstag eller vibrationer.

En annan bra sak att tänka på är att om du ska dra upp sadeln så lossa först sladdarna från reglaget samt bakväxeln. Detta för att sladden mellan dosa och batteriet kan vara i kortaste laget. Lossar man inte från reglage och bakväxel så sträcks sladden ut och lossnar från batteriet. Kan vara svår att fiska upp sedan om man har otur.

Dum eller trasig
Kema sa:
Första gången jag skulle ansluta appen via blåtand så behövdes firmware uppdateras. Uppdateringen hängde sig och förmodligen så drog batteriet i det läget slut.
När du startar appen på telefonen och påbörjar söka enhet så tryck på mode-knappen på displayen (som det enligt manualen står att du ska göra först).

Jag vill gärna veta vilken fru som man behöver ladda upp och som har manual med sig.

Dum eller trasig
Hyvä sa:
Kema sa:

Jag vill gärna veta vilken fru som man behöver ladda upp och som har manual med sig.

Jag tror hon kan heta Barbara...

Tillbaka
Topp