Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
emmer sa:Beror på om man gillar double tap eller att växla med bromsen och bromsa med växeln.
Red 22 är väl lättare om inte annat, fast Campa Record och Super Record är ju ännu lättare :-)
cerro sa:emmer sa:Beror på om man gillar double tap eller att växla med bromsen och bromsa med växeln.
Red 22 är väl lättare om inte annat, fast Campa Record och Super Record är ju ännu lättare :-)
+1 ;)
HåkanC's älskade Tour verkar ha missat det där med tycke och smak...
Fast just SRAMs växelsystem tas ju fram i Schweinfurt. Kanske därför man kan växla snabbt som attan utan att det klickar.Konkret sa:Hade tyskarna tillverkat växelsystem till cyklar så dom tillverkar kulsprutor hade saken varit en ickefråga.cerro sa:HåkanC's älskade Tour verkar ha missat det där med tycke och smak...emmer sa:Beror på om man gillar double tap eller att växla med bromsen och bromsa med växeln.
emmer sa:Fast just SRAMs växelsystem tas ju fram i Schweinfurt. Kanske därför man kan växla snabbt som attan utan att det klickar.Konkret sa:Hade tyskarna tillverkat växelsystem till cyklar så dom tillverkar kulsprutor hade saken varit en ickefråga.cerro sa:HåkanC's älskade Tour verkar ha missat det där med tycke och smak...emmer sa:Beror på om man gillar double tap eller att växla med bromsen och bromsa med växeln.
cerro sa:emmer sa:Beror på om man gillar double tap eller att växla med bromsen och bromsa med växeln.
+1 ;)
HåkanC's älskade Tour verkar ha missat det där med tycke och smak...
emmer sa:Fast just SRAMs växelsystem tas ju fram i Schweinfurt. Kanske därför man kan växla snabbt som attan utan att det klickar.Konkret sa:Hade tyskarna tillverkat växelsystem till cyklar så dom tillverkar kulsprutor hade saken varit en ickefråga.cerro sa:HåkanC's älskade Tour verkar ha missat det där med tycke och smak...emmer sa:Beror på om man gillar double tap eller att växla med bromsen och bromsa med växeln.
Så du menar att punkten 'Bedienung' är?castrello sa:...jag tror att alla kan ha en åsikt men bara Tour har kapaciteten att försöka se objektivt på cykeldelar.
emmer sa:Beror på om man gillar double tap eller att växla med bromsen och bromsa med växeln.
Jo det vet jag nog. Och för dom som läser Tour som påven läser Bibeln så är det ju givetvis värt att påtala. För de som läser lite annat oxå så är det inget nämnvärt problem.Konkret sa:Tour säger emot dig!emmer sa:Beror på om man gillar double tap eller att växla med bromsen och bromsa med växeln.
sivan sa:Har någon blandning av rival och x9 på crossen och DA (7900) på racern. kan inte säga att ja tycker de ena är bättre en de andra möjligtvis att DA känns lite mera "väloljat". double-tap funkar ok men å andra sidan har ja inga problem med att växla med bromsen :-)
men enligt tour så är de DA som gäller så ...
Men hur är det för dem som bara vill veta en korrekt vikt på grupperna? Kan man lita på Tour i det avseendet eller menar du att de anger fel vikter? Var har du då hittat korrekta uppgifter? Eftersom nu ett av dina argument var just vikt. Själv önskar jag nämligen att Tour har fel och Campa är lättast....emmer sa:Jo det vet jag nog. Och för dom som läser Tour som påven läser Bibeln så är det ju givetvis värt att påtala. För de som läser lite annat oxå så är det inget nämnvärt problem.Konkret sa:Tour säger emot dig!emmer sa:Beror på om man gillar double tap eller att växla med bromsen och bromsa med växeln.
Du får ju börja med att speca upp vad ur grupperna du vill ha, för det är ju inte enkom en komponent per funktion om man säger så. Sen kan du börja plussa...Lejon sa:Men hur är det för dem som bara vill veta en korrekt vikt på grupperna? Kan man lita på Tour i det avseendet eller menar du att de anger fel vikter? Var har du då hittat korrekta uppgifter? Eftersom nu ett av dina argument var just vikt. Själv önskar jag nämligen att Tour har fel och Campa är lättast....emmer sa:Jo det vet jag nog. Och för dom som läser Tour som påven läser Bibeln så är det ju givetvis värt att påtala. För de som läser lite annat oxå så är det inget nämnvärt problem.Konkret sa:Tour säger emot dig!emmer sa:Beror på om man gillar double tap eller att växla med bromsen och bromsa med växeln.
Låter som du behöver eTap.Johan A sa:Jag har verkligen gillat SRAM, förutom den där Flandern Runt i regn och +3° när jag till slut inte kunde växla till lättare pga frusna fingrar. Men kommer köra 9100 på min nästa hoj, mest för att det är den grupp som kom med och jag hoppas att Shimano ska vara enklare att växla med om fingrarna fryser (som de lätt gör på mig under CX-säsongen).
Misstänker dock att du kommer bli nöjd oavsett val. Båda grupperna funkar väl toppen? SRAM vet jag funkar (förutom när man inte känner fingrarna då) toppen och antar att Dura-Ace funkar lika bra.
Den är gammal, bland annat.Lejon sa:I så fall vad har du för stöd för att tro det?
Jaha? Menar du att gamla grupper per definition är lättare? Eller att dina gamla argument per definition är korrekta? Jag förstår inte...emmer sa:Den är gammal, bland annat.Lejon sa:I så fall vad har du för stöd för att tro det?
Menar att tours siffror inte är aktuella.Lejon sa:Jaha? Menar du att gamla grupper per definition är lättare? Eller att dina gamla argument per definition är korrekta? Jag förstår inte...emmer sa:Den är gammal, bland annat.Lejon sa:I så fall vad har du för stöd för att tro det?
Tror och tror, i första hand undrade jag vad du menade. Och om du vill vara trovärdig när du nu alltså hävdar att Tours siffror är inaktuella är det väl rimligt att backa upp det med någon slags referens? Jag vill ju fortfarande tro att Campa är överlägset på alla sätt (även om det inte alltid är så lätt att behålla tron).emmer sa:Menar att tours siffror inte är aktuella.Lejon sa:Jaha? Menar du att gamla grupper per definition är lättare? Eller att dina gamla argument per definition är korrekta? Jag förstår inte...emmer sa:Den är gammal, bland annat.Lejon sa:I så fall vad har du för stöd för att tro det?
Kolla själv om du inte tror mig.
Henrik_E sa:Låter som du behöver eTap.Johan A sa:Jag har verkligen gillat SRAM, förutom den där Flandern Runt i regn och +3° när jag till slut inte kunde växla till lättare pga frusna fingrar. Men kommer köra 9100 på min nästa hoj, mest för att det är den grupp som kom med och jag hoppas att Shimano ska vara enklare att växla med om fingrarna fryser (som de lätt gör på mig under CX-säsongen).
Misstänker dock att du kommer bli nöjd oavsett val. Båda grupperna funkar väl toppen? SRAM vet jag funkar (förutom när man inte känner fingrarna då) toppen och antar att Dura-Ace funkar lika bra.
emmer sa:Jo det vet jag nog. Och för dom som läser Tour som påven läser Bibeln så är det ju givetvis värt att påtala. För de som läser lite annat oxå så är det inget nämnvärt problem.Konkret sa:Tour säger emot dig!emmer sa:Beror på om man gillar double tap eller att växla med bromsen och bromsa med växeln.
Stumpy sa:sivan sa:Har någon blandning av rival och x9 på crossen och DA (7900) på racern. kan inte säga att ja tycker de ena är bättre en de andra möjligtvis att DA känns lite mera "väloljat". double-tap funkar ok men å andra sidan har ja inga problem med att växla med bromsen :-)
men enligt tour så är de DA som gäller så ...
Och då är ändå 7900 den sämsta DA-gruppen någonsin. ;)
För egen del tycker jag Shimano och SRAM funkar lika bra. Det jobbiga är att växla (p.i.) mellan dem. Har Shimano på crossarna och SRAM på landsvägen.
Du är för ointelligent för att vara värdig att nämna mitt namn. Skulle uppskatta om du bara slutade med det, samt slutade med att citera mig. För alltid.emmer sa:Det är lite med Bilmagas^H^H^H^H^H^H^H^HTours tester som med Sixtens tabeller. Det är viktigare att ordna och summera än att fundera på om det är relevant.
Det där var ju roligt.Sixten Fors sa:Du är för ointelligent för att vara värdig att nämna mitt namn. Skulle uppskatta om du bara slutade med det, samt slutade med att citera mig. För alltid.emmer sa:Det är lite med Bilmagas^H^H^H^H^H^H^H^HTours tester som med Sixtens tabeller. Det är viktigare att ordna och summera än att fundera på om det är relevant.
Verkligen? Även om Emmer skärpt sig en hel del senaste tiden så ser jag fortfarande att han namedroppar lite då och då, i hopp om att... vad vet jag? Plocka billiga poänger, få utlopp för sitt djupt rotade behov att mobba, eller vad det nu kan vara för personlighetsstörning som driver beteendet.Stumpy sa:Det där var ju roligt.Sixten Fors sa:Du är för ointelligent för att vara värdig att nämna mitt namn. Skulle uppskatta om du bara slutade med det, samt slutade med att citera mig. För alltid.emmer sa:Det är lite med Bilmagas^H^H^H^H^H^H^H^HTours tester som med Sixtens tabeller. Det är viktigare att ordna och summera än att fundera på om det är relevant.
Red-kassetten har dumma steg mellan växlarna, och är svår att rengöra i demonterat tillstånd. Dessutom är den en gigantisk resonanslåda.DRQ96 sa:6. Kassetterna tycker jag Campa och Shimano är bättre på i allmänhet, med undantaget att top-of-the.line är SRAM likvärdig. Men går man ner ett snäpp så blir SRAM sämre än motsvarande Record/Ultegra, men lätta.
HåkanC sa:I tidningen Tour nr 11-2017 testar de nya Ultegra R8000
men de har även en sammanställning där de jämför följande grupper
Obs:
Tyska betyg (lägre = bättre), läs mer här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Utbildning_i_Tyskland#Betyg. Läs mer om hur Tour gör sina tester här.
Bäst är förstås att köpa tidningen och läsa själv
Tour går att köpa hos välsorterade tidningshandlare, hos https://webshop.pressbyran.se/webbshop/produkt/tour-de
eller direkt från förlaget https://www.delius-klasing.de/tour-10-2017-tou-2017-10
Tour finns även som e-tidning
https://itunes.apple.com/de/app/id698586715
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pressmatrix.tourmagazin
/Håkan
Redigerat: Tourlänkar