Durianriders Pragma Glycogen ram

Murdock

Aktiv medlem
Det finns en riktigt arrogant youtuber som snackar mkt veganism, dissar skivbromsar och är en rätt duktig cyklist. Han är independent och får inte tillgång till prylar från tillverkarna för att snacka om produkterna. På sista tiden är han känd för att ha kommit i dispyt med Phil Gaimon angående Noves kolfiberramar som kostar en slant. Harley som killen heter hävdar att han har kontakt med kinafabriken och säljer nu dessa ramar själv för en billig peng:
https://durianrider-publications.myshopify.com/products/pragma-glycogen-frameset

Vad tror vi, real deal eller en Alibabakopia? Det är ju inte så våldsamt mycket pengar, vore jag lite mer säker på mina cykelbyggarkunskaper skulle jag kunna tänka mig att klicka hem en sådan här bara för att testa. Jag antar att ingen här har gjort detta redan?

Worst case scenario, ramen knäcks i 60 knyck och jag dör. Men seriöst, känner man inte på en ram ifall den är helt opålitlig - eller kan den bara helt plötsligt kollapsa efter att en röntgen visat att den ser ok ut?

Säljsnack:

Jag har en hel del erfarenhet av den där snubben sedan många år tillbaka (10+ år någonting), och jag skulle aldrig i livet skicka några pengar till karln eller lita på något han säger. Om den nu är tillverkad i samma fabrik säger detta ingenting om kvalitetskontroll. Om den nu är från samma fabrik dvs.

Tack. Jo, hans rykte är ju inget att hurra för. Googlar man Harley Johnstone verkar det inte vara någon trevlig prick. Hans kvinnosyn har man ju definitivt märkt vara rätt... hm.

Murdock sa:
Tack. Jo, hans rykte är ju inget att hurra för. Googlar man Harley Johnstone verkar det inte vara någon trevlig prick. Hans kvinnosyn har man ju definitivt märkt vara rätt... hm.

Hans flickvän verkar ju trivas med att visa upp sig iaf.

Samma tomte som åker elcykel och påstår sig klättra förbi typ team sky. Nä han är det seriöst stora fel på.

Även om det är samma gjutform så säger det inget om egenskaperna då layupen av kolfiber osv kan vara helt annorlunda.

Hade han vart trevlig och och oprovocerande, så hade han säkert haft en betydligt mindre skara följare på YT. Är väl det han lever på.
Angående ramen så kan han möjligt ha rätt, min gamla De Rosa 838 ram var en open mould och fanns för betydligt mindre peng från Ribble och även ännu billigare från omålad tillverkaren..

Senast ändrad:
sebastian_nurmela sa:
Hade han vart trevlig och och oprovocerande, så hade han säkert haft en betydligt mindre skara följare på YT. Är väl det han lever på.
Han var sådär långt innan han började gör YT-filmer och började kalla sig durian-rider. Han skröt en massa om hur han försörjde sig med att passa folks hus och genomföra avancerade kreditkortsbedrägerier.

fredrikw sa:
sebastian_nurmela sa:
Han var sådär långt innan han började gör YT-filmer och började kalla sig durian-rider. Han skröt en massa om hur han försörjde sig med att passa folks hus och genomföra avancerade kreditkortsbedrägerier.
Skryta om kreditkortsbedrägerier - karln är ta mig tusan värre än jag trodde.

Många anklagelser om snubben, men inga bevis.

Hade gärna sett bevis på att han använde elcykel när han jagade ikapp Team Sky under deras träningsläger.

Sam sa:
Många anklagelser om snubben, men inga bevis.

Hade gärna sett bevis på att han använde elcykel när han jagade ikapp Team Sky under deras träningsläger.

Fanns en hel del bevis på när han trashade livet fullständigt för en cancersjuk kvinna iallafall.
Riktigt jävla psycho.

Hehe some amusing comments and assumptions here.

Let me chime in so we are all up to speed and don't have to spread any nasty rumors as Im sure nobody here would want anyone to talk about them like they talk about me....

1. Clarity. My frames are NOT Alibaba copies lol. They come from Tantan, Carbonda, Lightcarbon, Workswell, Hong Fu/Deng Fu etc who make bikes for Thesis, Lapierre, Bianchi, Cannondale, Stevens, KHS, Ribble, Planet X, De Rosa Nove. My sellers are LEGIT Alibaba sellers. Not the fake Chinarello stuff that god knows who is making and if it safe or not. My bikes come from the fav OEM factories that make everyones fav Chinese carbon bikes that sell for proper price or stupidly high price depending on what sticker they put on it in Italy... ;)

2. Investment. Ive spent over 200k getting to this point in my bicycle business. Buying, testing, reviewing, owning, interviewing etc staff and products from cycling and getting hands on experience with over 22 years of racing under my belt. When I put my name to a product it means it is LEGIT.

3. I have a massive social media presence and not everyone can or wants to pay 3000euros for a frame that does the job no better than one of my frame sets. My frames come with lifetime coaching and custom paint in any design you want. Factory backed warranty. I buy in volume so can provide the best deals EVER created by a frame seller. If you can find better deal on as good quality product PLEASE let me know because I would love to drop the price even more so my fans can get the BEST deals ALWAYS. :)

4. Rumours and slander. Some people linked to a spam website that calls me a rapist etc. Well that isnt nice to make up stuff like that. Why don't they go to the police? Im not exactly a hard guy to find. Yes Ive slept with that guys wife from Norway and he was pissed about it. But if you have watched my other channel or read my tumblr you see why she never went to the police to make a report because if she did those receipts I showed would have her in prison for false police report. Good thing I saved screenshots and had my iphone on voice memo record on the bedside table those 2 nights Hannah came back to my hotel.

5. Im an incredibly transparent person. If you can find another youtuber with over 300million + views on youtube who is as transparent and respectful of their fans please let me know because Im always looking for role models to model after. Sadly I don't see that though as most people get a following and it goes straight to their head and then their wallet about how much money they can make selling pointless junk.

6. Safety. Im smashing out mad steep KOM's on my Pragma frames. Few of my friends who are on steroids are racing these things. They are bulletproof compared to frames that cost 5x more and have not enough carbon in them. You really think a 700g frame is as safe as a 900g frame when you hit the cobbles? Ask Specialized, Cervelo etc why they cut up and landfill ALL their carbon race bikes after Paris Roubaix.... Yes I could get lighter frames but NOBODY ever got dropped because their already light enough carbon bike wasnt lighter lol. Don't get suckered into the marketing hype. ;)

7.Performance: These Pragma frames are legit as any top shelf bike I currently own or have ridden. I honestly would NEVER buy a brand name bike again. Why???? I spec my main 2 frames with BSA bb as BSA is the most durable and easy to set up saving my buyers money and headache. I use 27.2mm posts with standard clamp because I DON'T believe a frame should go to landfill because the seat post was no longer in production or the bolts stripped. Last year I got a the latest Epic S-Works and went on a 6 week bike packing trip. It was cancelled after the first day because the shock blew out. Had to wait a week in a town for the replacement and then that blew up on the next day so we just stayed on a friends farm instead. None of my bike designs will ever be as flawed as Specialized etc (Who Im a fan of btw for many saddles, grips, shoes etc.)

8. Community. Each customer of my frames gets access to my private facebook coaching group so they can really achieve their fitness, lifestyle, performance and or weight loss goals. Other brands you have over money and its bye bye until the new season stuff is out and your 10k bike is now worth only 2k despite being near new but 'super seeded'.

9. Support. If you crash one of my forks and need a new one you get it COST price. Not some stupidly inflated price. I also offer custom painting in whatever color you want. Can anyone name a big brand that gives that level of service? Nah. :(

10. Change. I understand many don't like my brutally honest, NO BS approach but that is what comes naturally to me and I HATE seeing people ripped off. I worked in retail so so many years and know the industry inside out. It is TIME FOR CHANGE and Im being that change I want to see. 20 years ago I called out Lance for clearly being on the gas (I didnt mind though as ALL pro athletes are the TOP are doping and time proves me right). I lost friends over sharing my opinion about Lance even though Im a Lance fan for what he has done for making cycling mainstream. I think the world needs more transparency and Im the only brand out there who shows what factory their bikes come from. Does anyone else know a brand who is as open as me? Even Thesis bike claim transparency but when I wanted to source some steerer plugs Randall refuses to tell me his source even though he claims he wants the cycling consumer to have safer product. Sad but true :(

Murdock do you know anyone whose brand name carbon bike ever failed? I don't. Ive not even seen the fake S-Works copies etc fail but I don't recommend them because I don't support fake products like that.

Ive seen brand name carbon bars fail, Ive seen BMC fork sheer off at the steerer and a Cervelo disc fork snap off when the rider hit the front brake. Turns out that Cervelo fork was a prototype that made its way onto a customers bike....QUALITY CONTROL ANYONE????

Ive seen a rider crash his Cannondale because the front wheel ripped out when he hit the front brake. 6 years later Cannondale do a recall after 2 riders died...

BUT Ive never seen a frame fail or fork fail just from riding along. Ive seen forks snap though from being ridden with too shallow a plug and then over torqued and the rider hits a big bump and it fails causing a crash.

So far only the BMC fork and the Cervelo fork Ive seen fail. Both were owned by experience mechanically minded riders when they failed. BMC didn't want to hear about it. Cervelo replaced the frame and fork.

Safety is my priority. Ive put up more carbon safety videos on youtube than anyone. Please don't ride with more than 5mm of spacer above your stem on a carbon steerer and please use torque wrenches and drop your forks out every few 1000km for a 5 minute inspection. NEVER lull into that false sense of safety that 'well the factory should have done a proper job...' because history shows us that isnt always the case as we see with the Specailized, Cannondale, Cervelo etc recalls.

Fred I do remember you. PLEASE tell the audience though 'what your experience with me' exactly is haha. I don't even know what you look like so don't pretend we are close mates or have hanged out haha.

I DO remember you though from the vegan fitness forums and you STILL owe me an apology for that time in 2006 when I called out Floyd for his obvious doping in the TDF and I was RIGHT and you ROASTED me about that didnt you haha.

So Im still waiting for that apology bro. ;)

ANYONE can create a fake page about ANYONE on google and NOTHING you can do about it. Lets say someone hated you and wrote stuff about you on the net that was totally fake. How would you feel if people shared it around and took it as the 'truth!'. See my point?

People like to make up stuff but why don't they come to the police station with me? ANYONE can see where I am any day of the year because my Strava is on public and I don't hide my locations.

Someone even said I broke into their house in Sweden and stole their road bike lol IVE NEVER EVEN BEEN TO SWEDEN THOUGH!! xD

If it was Freddies bike I might steal it though...and it would be returned next day with a about 100 plastic bananas attached to it.

Fast det är ju faktiskt rätt skandalöst att fredrikw fortfarande inte har bett om ursäkt för vad han skrev om Floyd Landis på ett veganforum 2006. :-/

Hmm, intressant utveckling av tråden minst sagt.
Har sett flera av Durianriders youtube-videor och tyckte de var intressanta och underhållande. Skulle jag vara i samma situation som när jag köpte min senaste kolfiberram skulle jag antagligen kolla noga på hans ramar och överväga köp.

Hans personlighet och övriga tillkortakommanden har jag ingen annan åsikt om annat än att det antagligen är "intensivt" att umgås med honom. Men jag känner honom såklart inte alls.

Tillägg: ser att han kommenterat även andra trådar här : -) ambitiöst. Samt hittat lite andra sidor där folk säger att han är en skitstövel. Jaja..
får man cykla hem snart?

Senast ändrad:
Ramen ser ju exakt ut som en Hong/Deng-fu fm066. Jag hade en sån och var jättenöjd med den men när jag krockade med dåren i Nacka så gick ramen i 3 bitar. Jag har kvar framgaffeln ifall någon vill bandsåga upp den för att titta innuti.

De verkar kosta runt 500 $ på ali så inte helt hejdlös markup

jingleyschmidt sa:
Så ni skapar en tråd på Happy där ni pratar skit om en snubbe, varpå han kommer in och försvarar sig, och alla svarar med att vara dryga och otrevliga. Snyggt!

Ja, killen verkar vara ett svin.

Senast ändrad:
jingleyschmidt sa:
Så ni skapar en tråd på Happy där ni pratar skit om en snubbe, varpå han kommer in och försvarar sig, och alla svarar med att vara dryga och otrevliga. Snyggt!

durianrider är kanske inte direkt en person som är okänd eller bara "en snubbe". Killen har en historia av att vara något osmaklig. Men gör lite research själv också bilda din egen uppfattning istället för att lyssna på mig!

Så för att han, enligt vissa, är ett svin, så ska hela forumet kollektivt snacka skit tillbaka och också bete oss som svin? Skön inställning. Att Happyride är ett större fjortistillhåll än Lunarstorm var back in the day blir ju bara tydligare för varje dag som går.

Örjan Lax sa:
Veganer asså, jösses... ? ? ? ? ?

Här har du en till nästa inlägg: ”Cyklister asså, jösses...” . Eller så kan du googla ”bias” och läsa lite om det på Wikipedia.

Själv är jag nog mest intresserad huruvida han hamnade här efter att en fågel hade kvittrat att det skrevs om honom här, eller om han satt med lite bärs sent om fredagkvällen (han är väl baserad i Australien eller ngt liknande?) och googlade sig själv.

Tillbaka
Topp